23 Ekim 2014 Perşembe

MUFFİN KALIBINDA KADAYIF


Kadayıf hazırlamak kolay gibi gözüksede kıvamını yakalamak zordur.
Bu tarif dışı çıtır içi şerbetli sevenler için ideal.Servis yaparken hem kolay hemde çok şık duruyor.
Daha önce fincanda denemiştim onuda beğenmiştim ama bu çok daha güzel oldu:)

MUFFİN KALIBINDA KADAYIF 
Malzemeler;
500 gr taze tel kadayıf
125 gr tereyağ
1 su bardağı ceviz
şerbeti için;
4 su bardağı toz şeker
4 su bardağı su
1/4 limon suyu (çeyrek limon)

Hazırlanışı;
Şeker ve suyu bir tencereye alıp orta ateşte kaynamaya bırakıyoruz.Fokurdamaya başlayınca içine limon suyunu ekleyip 5-6 dk daha kaynatıp ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.
Yağı eritiyoruzKadayıfları ince ince kıyıp erimiş yağile harmanlıyoruz.
Muffin kalıbının her bölmesini hafif yağlıyoruz.Bir tutam kadayıf alıp kalıba yerleştiriyoruz.Üzerine ceviz tekrar üzerine kadayıf koyup bastırıyoruz.Ben bu esnada bardak kullandım.Bardağın dip kısmıyla kadayıfların üzerine bastırdım daha iyi şekil aldılar.Fotoğraflarda detayları görebilirsiniz.
Hazırladığımız kadayıfları 200 derecede ısıtılmış fırında nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz.
Fırından çıkar çıkmaz kalıptan çıkartıp kadayıflar sıcakken şerbetle buluşturuyoruz.Şerbet soğuk kadayıflar sıcak olacak.

Ben kadayıfları borcama dizip öyle şerbetledim.Üzerine bir tepsi kapattım 3-4 saat o şekilde beklettim.Böylece şerbeti daha iyi çekti.
Üzerine antep fıstığı,kaymak ya da dondurma ile servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun :)


6 yorum:

  1. bunu deneyip günüm için yapmalıyımm

    YanıtlaSil
  2. çok güzeller bayıldım böyle porsiyonluk tarifleri çok severim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Kadayıf tatlısını çok severim.. Bu sunuma bayıldım..Denemeliyim.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba. Çok güzel bir tarif. Mutlaka denicem. Bloğunuzu beğenerek izliyorum. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  5. Kadayıf ne zamandır aklımın bi ucunda deneyeceğim bu tarifi çok ta şık görünüyor elinize sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...