21 Mart 2013 Perşembe

PRENSESİM 5 YAŞINDA:) VE SOSİSLİ KURABİYELER



Daha öncede bir kaç kez bu blogun kuruluş amacını paylaşmıştım sizlerle.Blogum kızıma hazırladığım bir tarif defteri.İleride ona annesinden güzel bir hatıra olacak inşallah.İşte benim güzel prensesimin geçtiğimiz günlerde doğum günüydü.Kendisi artık 5 yaşında minik bir hanımefendi:)Mutfağada en az annesi kadar meraklı.Ara ara minik önlüğünü takıp bana yardım bile ediyor:)Burasınında kendinin olduğunun farkında lezzete dair benim deyip geziyor ortalıkta:)oyun hamurundan yemekler yapıp hadi fotoğrafını çekelim lezzete daire gönderelim diyor tipik blogger kızı:)))


İyi ki doğmuşsun  güzel kızım iyiki bizim kızımızsın...Hayat karşına hep güzellikler çıkarsın, hayırlı uzun bir ömrün olsun inşallah...
Bu yıl aile arasında ve okulda olmak üzere iki doğum günü yaptık.Pastalarımız her zaman ki gibi annesinden:)

 Okulda ki doğum gününde çocukların  çok sevdiği sosisli kurabiyeleri hazırladım.Pastanelerde satılan kurabiyelerden farkı yok.Zeytinliside çok güzel oluyor fakat ben çocuklara hazırladığım için sosisli tercih ettim.Siz kendi damak zevkinize göre iç malzemesini ayarlayabilirsiniz.



SOSİSLİ KURABİYE
  • 250 gr margarin(ben sana hamur işi kullandım)oda sıcaklığında
  •  1 yumurta
  • 1 yumurta sarısı (üzeri için) 
  • 50 ml sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  •  1tatlı kaşığı tuz
  •  1 çorba kaşığı şeker
  •  1 paket kabartma tozu
  •  aldığı kadar un(yaklaşık 4-5 su bardağı un kullandım)
                  iç malzemesi için ;sosis



 Hazırlanışı;
Tüm malzemeleri güzelce karıştırıp kulak memesi kıvamında bir hamur hazırlıyoruz.Hazırladığımız hamuru strece sarıp yaklaşık yarım saat buzdolabında dinlendiriyoruz.Hamuru merdane yardımıyla açıyoruz varsa minik bir kalıpla kareler kesiyoruz kalıbınız yoksa bıçak yardımıyla kareler kesebilirsiniz kalıp kolaylık sağlıyor şekil vermekde.Kestiğimiz karelerin içine minik sosis parçaları yerleştirip çarpraz gelecek şekilde iki ucu birleştiriyoruz.
üzerine yumurta sarısı sürüp 170 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Bu malzemeden yaklaşık iki fırın tepsisi kurabiye çıkıyor.
Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun :)

13 yorum:

  1. küçük hanımefendinin sevdikleriyle birlikte geçireceği sağlık, mutluluk ve huzur içinde geçireceği, başarılarla dolu bir ömrü olsun inşaAllah...

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  2. sağlık huzur ve mutluluk dolu uzun ömürler diliyorum pirensesine çok tatlı maaşallah
    sosisli kurabiyellerde nefiiiss

    YanıtlaSil
  3. N,ce mutlu ve sağlıklı yaşlar olsun.Ellerin,ze sağlık

    YanıtlaSil
  4. prensese nice sağlklı mutlu uzun yıllar dilerim canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sağlıklı mutlu nice yıllar dilerim küçük hanıma, kurabiyeler çok nefis görünüyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. prensese kendisi gibi cici bir ömür diliyorum.. gülen yüzü hiç solmasın inşallah :)

    YanıtlaSil
  7. Sosisli kurabiyenizi dün yaptım süper oldu herkese tavsiye ediyorum.Kızınıza mutlu yıllar...

    YanıtlaSil
  8. Sosisli kurabiyeler nefis ama prenses daha da tatlı:)
    Prensese ailesiyle birlikte nice mutlu yaşamlar diliyorum.Bahtı açık olsun inşallah:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Poğaçanın kabartma tozunu merak etmişsin, hayır canım hiç acılık vermiyor gönül rahatlığı ile deneyebilirsin..

    YanıtlaSil
  10. Nice mutlu yıllara inşallah.Sağlık, mutluluk,huzur ve başarı sizlerle olsun. Benim kızım yok ama sağolsun oğlum 4 yaşında ve mutfakta bana yamaklık ediyor :) ve başarılı, işler çabucak bitiyor.Allah yoluklarını göstermesin.

    YanıtlaSil
  11. beraberce nice seneler diliyorum
    pastası şahane görünüyor kurabiyelerde keza öyle ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  12. Küçük hanımın doğum günü kutlarım daha nice mutlu yıllar diler gözlerinden öperim...
    poğaçalarda çaya davet ediyor ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Bu kurabiyelerde gözüm kaldı. çok süper görünüyorlar

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...