1 Mayıs 2012 Salı

LAHMACUN BÖREĞİ

 Tarifi burada gördüğümden beri denemek için fırsat kolluyordum.Hafta sonu markette lavaşları görünce işte tam zamanı diyerek sepete atmamla bu güzel lezzete kavuşmam bir oldu sanki:)İsminin lahmacun böreği olduğuna bakmayın ev halkı tarafından değişik yorumlarda bulunuldu börek için...Eşim etli pideye oğlum güveçe benzetti:)Lahmacun tadı zaten var adındanda anlaşıldığı üzere:)Tabi yine damak tadı diyorum biz ailecek bayıldıkkkk...
                                                                       

LAHMACUN BÖREĞİ

*8-10 adet  Lavaş
*yarım su bardağı rendelenmiş kaşar
*300 gr kıyma
*2 adet kırmızı biber
*2-3 adet yeşil biber
*2 orta boy domates
*1 adet soğan
*yarım demet maydanoz
*1 su bardağı süt
*1 yumurta
*1 çay bardağı sıvı yağ
*tuz,karabiber,kırmızı pul biber
HAZIRLANIŞI;
Soğan,domates,maydanoz ,yeşil ve kırmızı biber  çok ince olmayacak şekilde rondodan geçirilir.Ayrı bir kapta yumurta ,süt ve yağ beraber çırpılır.İki karışım birleştirilir kıyma tuz ve baharatlar ilave edilip elle yoğurulur.Yuvarlak bir borcam yada fırın tepsisinin altı yağlanır bir tane lavaş koyulur lavaşın üzerine hazırladığımız harçtan güzelce yayılır tekrar lavaş tekrar harç şeklinde bu işlem malzememiz bitene kadar devam ediyor.En üst katı için kıymalı harcın içine kaşar rendesi ilave edip o şekilde harcı yayıyoruz.200 derecede önceden  ısıtılmış fırında 20-25 dk üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.Dilimleyip sıcak yada ılık olarak servis ediyoruz.
Not:Lavaşları marketlerin ekmek bölümlerinde bulabilirsiniz.
Afiyet olsun...

20 yorum:

  1. nefıs olmus ellerıne sağlık olsa da yesem şimdi bır bardak soguk ayranla

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağğlık canımm:)
    bu tamm benimm oğlumunn damakk tadına göre sankii..
    kıymalı her şeye bayılıyor:)
    aldım notumu;)
    sevgilerimi bıraktım yerine de..
    :)
    öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  3. annem günde yemiş bunu anlatıp duruyordu demek böyle oluyor ellerine sağlık çok güzel görünüyor
    sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  4. Çok hemde çok güzel bende denemiştim ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. süper bir tarif mutlaka deniycem ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. harika bir börek olmuş tam benlik ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Bizim Kayserinin yağlamasını andırmış sanki,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. hmmm bu nefis börek kayseri yağlaması gibi olmuş değilmi canım ben benzettim:)
    nefis görünüyor ellerine sağlık:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. bu nasıl güzel bir görüntü canım.kıymalı börek yemediğim halde bayıldım görüntüye.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Bu daha özel bir lahmacun böreği olmuş.
    Bende tembel işi vardı bir tarif:)
    Bunu da denemeli inşAllah tez zamanda.
    Ellerine sağlık canım.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  11. Mmmm nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Yanın da ayraanla nasıl da güzel olur.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  13. Nefis görünüyor canım ellerine sağlık.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. gerçekten nefis bir lezzete benziyor.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  15. Harika görünüyor canım.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. enteresan ve güzel görünüyor ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  17. Eline sağlık arkadaşım bu böreğe bayıldım mutlaka denemek istrim sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  18. Güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Fakat kıyma konusuna takıldım. Çiğ mi konulacak, yoksa kavrulacak mı? Çiğ olursa arasında pişmez diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda Hanım,kıyma çiğ olarak konuluyor.Pişiyor merak etmeyin.

      Sil
  19. denedim ailece çok beğendik denemek isteyenler hiç düşünmesin derim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...