18 Şubat 2012 Cumartesi

BLOGCU OLMAK VE AÇMA TARİFİ

Dün gece Okan Bayülgen'in proğramında konu kadın blogculardı seyredenleriniz olmuştur mutlaka.Okan'ın ilk defa bir proğramını ilgiyle takip ettim desem yeridir.Blog yazmanın ne kadar özel ve güzel bir iş olduğunu bir kez daha anladım program sayesinde.Blog yazmak nereden aklıma geldi diye düşündüm...Nereden gelmişti sahi? önceleri hergün farklı blogların takipçisiyken bir anda blog yazarı olarak buldum kendimi.İyi kide öyle olmuş.
Geçenlerde bir müşterime(şeker masalından)beni neden tercih ettiniz diye sorduğumda aldığım cevap çok şaşırtıcıydı ''Çünkü blogcusunuz''
Blogcu olmak demek insanların sizi tanıyor güveniyor olması demek mi ?
Aslında çevremde ki çoğu kişi blog yazdığımı bile bilmez benim :)
Öyleyse ne?
Galiba yazmak, içtenlikle samimiyetle sanki karşınızda birisi var gibi yazmak anlatmak...
Yazınızı okuyanın sanki onunla konuştuğunuzu hissetmesi önemli olan.
Blogları sitelerden ayıranda işte tam da bu,
Böylede olmaya devam etmeli bence...
O zaman kaldığımız yerden devam diyelim:)tam bir ay olmuş yazmayalı:)
Bülbülün yeri sevgili Birgül ablacığım nerelerdesin diye sormuş:)geldim ablacığım  işte burada ki sevgililer günü trafiğine takıldı yazılarım:)
Uzun bir aradan sonra biriken tarifleri toparlamam gerektiğini düşünerek ilk olarak Açma tarifinle buradayım bugün.Klasik açma tarifim,çok eskiden beri yaptığım yumuşacık puf puf bir o kadarda lezzetli...Ayrıca çokta bereketli...
AÇMA
  • 2 su bardağı süt(ılık )
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 kahve fincanı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz(tepeleme)
  • 1 paket maya
  • aldığı kadar un
  • üzeri için 1 yumurta sarısı,çörek otu ,susam
Hazırlanışı:
Yoğurma kabının içerisine ılık su ve bir çorba kaşığı şeker ve maya konularak 10 dk bekletilir.Maya burda köpük köpük olmalı.
Daha sonra sırasıyla  içerisine tüm malzemeleri katıp güzelce yoğuruyoruz unu azar azar ekleyip hamurun çok sert olmamasını sağlıyoruz.Sıcak bir ortamda hamurumuzu üzeri örtülü şekilde mayalandırıyoruz .
Mayalanan hamurumuzdan parçalar koparıp şekillendiriyoruz arzuya göre içerisine peynir ya da farklı bir iç harçda koyabiliriz.Şekillendirdiğimiz hamurları tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürüyoruz.Bu şekildede en az 20 dk tepsi mayasını bekliyoruz.180 derecede önceden ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.
Hamurumuzun iyi yoğurulması ,hamurun yumuşak olması ve iyi mayalandırılması püf noktaları bunlar olmazsa açmadan güzel sonuç alamayız.
Deneyip beğenmeniz dileğiyle...

18 yorum:

  1. Pofuduk pofuduk açmayı çok severim harika görünüyor. Ellerine sağlık Yeşimcim. Bu kadar uzun ara verme özletme..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ben de İyiki bir blogum var diyorum. Yalan dünyadan daha gercek sanki burası. Açmanız pofuduk ne guzel. Ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
  3. bencede bloglar ve siteler çok farklı bloglar çok daha samimi ve güvenilir geliyor bana :) açmalar harika ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Blog yazarlığı ile ilgili düşüncelerine katılıyorum. Bir diğer artısı da birbirimizi tanımak oldu. Çünkü gerçekten ufku geniş insanlar blog yazarları:)

    YanıtlaSil
  5. Kaçırmışım programı :(

    YanıtlaSil
  6. Elinize sağlık, tam da olması geriktiği gibi puf puf görünüyor açmalar.Yazmak oldum olası sevdiğim bir anlatım biçimidir.Bloglarda yazmak üzerine kurulu sonuçta.Ama sizinde belittiğiniz gibi kendinle ya da dostunla konuşur gibi yazabilmek önemli olan.

    YanıtlaSil
  7. blogger olmak ayrıcalıktır,eskiden burun kıvıranlar şimdi anlıyor önemimizi,açmalar nefis görünüyor ellerine sağlık...
    mutlu hafta sonları...

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle blog yazmak harika..faqrklı hayatlar tanımak,lezzetler denemek mesela..bu açma tarifini denemeyi çok istedim ama başarabilirmiyim bilemedim şimdi :)

    YanıtlaSil
  9. bende o programı izledim ve siz blogçulara bir kez daha saygı duydum :)hele ki devletşah'ın o anlatımlarınna bayıldım :))

    YanıtlaSil
  10. ismimi yazmayı unuttum :( seda hatip :)

    YanıtlaSil
  11. Canım 72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER
    YanıtlaSil

    YanıtlaSil
  12. blog,yorumlar hepsi çok güzelde .:)
    açmayı başka deneyen yok mu hakikaten pufurpufur mu,çünkü benim tarifte olmuo öyle.sahi niye olmuyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevgili Adsız,
      İsmini yazmadığın için adsız diye hitap etmek zorunda kalıyorum üzgünüm.
      Açma tarifini yeni ekledim elbette ki deneyenler olacaktır:)
      Açmanızın pufpuf olmamasının bir çok nedeni olabilir aşağıda verdiğm püf noktalarını uygularsanız mayalı hamurlarınız yumuşacık olacaktır.
      *hamur iyi özleşmeli
      *mayanız taze olmalı
      *hamur yeteri kadar mayalandırılmalı
      *tepsi mayası çok önemli mutlaka uygulanmalı
      *hamur sert bir hamur değil aksine yumuşak hatta ele yapışacak kadar yumuşak bir hamur olmalı
      *hamuru fırında kurutacak kadar tutmamalıyız mayalı hamurlar ön ısıtılma yapılmış fırında pişirilmelidir.
      Tabi birazda severek yapmamız çok önemli ben hangi tarifle yapsam poğaça ya da açmalarım hep puf puf olur:)
      Sevgiler...

      Sil
    2. internet üzerinden yemek sitelerinden tarifleri alıp yaptığım ve çoğunlukla çöpe giden malzemelerim artık geride kaldı bu blog sayesinde...Acaba olurmu diye hiç düşünmeden hemen hemen bütün tarifleri yapmışımdır ve çok güzel sonuçlar alıp yemek defterime Lezzete dair Yeşim'in tarifi diye not almışımdır..Acaba olurmu diye düşünmüyorum artık çünkü olucağını biliyorum..Ellerine sağlık canım benim sağol herşey için...
      Mergül

      Sil
    3. Mergül,
      çok teşekkür ederim güzel yorumun ve beğenilerin için.Sen benim ilk takipçilerimdensin ve destekçilerimden tabi ki:) asıl ben teşekkür ederim desteğin için...

      Sil
  13. bende gerektiği kadar seviyormuşum açmaları da onlar beni sevmek için biraz yağ beklerlermiş.

    YanıtlaSil
  14. çok güzel görünüyor canım
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. canım ellerine sağlık nefis olmuş
    sevgiler;))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...