15 Ocak 2012 Pazar

FIRINDA ÇİPURA VE YANINDA SICAK HELVA

Hafta bir gün mutlaka balık pişiriyorum evde.Tam mevsimindeyken bol bol tüketmekten yanayım ama çocuklar balık yeme konusunda  pek isteksiz durum böyle olunca bende mecburen haftada bir gün pişiriyorum.Benim için bayram günü çocuklar için yine mi balık günü:)

FIRINDA ÇİPURA(4 kişilik)
*tuz
*karabiber
Hazırlanışı:
Temizlenmiş olan balıkları yıkayıp kuruladıktan sonra içini ve dışını yağlayıp tuz ve karabiber serpiyoruz.Fırın tepsimize yerleştiriyoruz.
Soğanları halka halka doğrayıp balığın içine yerleştiriyoruz.
Patates ve kırmızı biberi küp küp doğrayıp sarımsağı rendeliyoruz az sıvı yağ ,tuz ve tane karabiberle harmanlıyoruz.Tepsideki balıkların yanlarına gelişi güzel serpeliyoruz.
Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz.

Bu hafta Koskadan gelen bir paket yüzümü gülümsetti.Ben zaten helvayı normaldede çok seven biriyim ama bu sefer ki sıcak helva olunca balığın hemen arkasından sofrada yerini aldı.Koskanın ürünlerini her zaman beğenmişimdir.Sıcak helvasıda çok güzel olmuş kesinlikle tavsiye ediyorum.Aslında sade yemek yerine yanına vanilyalı bir kaşık dondurmayla daha da güzel olacaktır.Sakın paketin minikliğine aldanıp bu bir kişiye ancak yeter diye düşünmeyin çünkü çok yoğun bir tadı var.Üç kişiye rahat rahat yeter bence.Teşekkürler Koska...

1. Benim için de bayramdır balık :)
    Ciddi ciddi mutlu olurum balık aldığımız zaman:)
    Çocuklar nedense faydalı şeylere soğuklar:)
    Sağlık olsun diyellim,şifa olsun..
    Sevgilerimle canım..

2. Mmmm nefis bir balık, arkasına sıcak helva kim hayır diyebilir ki. Harika görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...
    (Yemek Sevdam)

3. en sevdiim balık cınslerinden biridir çipura ellerne sağlık canım enfes görünüyor
    sevgiler:)

4. ellerıne sağlık canım buzlukte benımde var çipura ve somon yarın bende yapayım barı balık nefıs olur harıka gorunuyor ,sevgıler

5. afiyet bak olsun canım:)
    bizde bugün kavuştuk koska lezzetlerine.)
    balık da nefis görünüyor..
    ellerine sağlık..
    sevgiler..

6. Bende çocuklar gibi haftada bir gün zorla yiyenlerdenim canım.
    Nefis görünüyor. Ama karşıdan:)))
    Sevgiler..

7. ellerine sağlık canım balığın arkasına helva bizim evdede adettir:)afiyet olsun...

8. Balık ve helva ikilisi nefis, bizim evde de çok sevilir. Ellerine sağlık..

9. 72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

1. Balık oldumu orada durmak lazım:))) eline sağlık canım, sevgiler

10. Eşimde balık varsa mutlaka helvayla gelir gerçektende insanın canı tatlı istiyor balık yedikten sonra ellerine sağlık sevgiler..

11. Canım,
    nerelerdesin? Uzun ara oldu. Merak ettim.
    Sevgiyle kal.

12. Hıımm balık nefis görünüyor üzerine helva bide tavşan kanı hımm... ellerine sağlık tatlım hediyerini çok hoş hep daim olsun.. sevgilerimle....

13. bende yaptım ve değişik balık türlerindende yapıyorum sizin çupranızda harika sevgiler

14. Baligi biz de cok seviyoruz. Ama kokusu yuzunden hic hoslanmiyorum evde pisirmekten. Bu kadar cok pisirdiginize gore koku icin bir yontemizniz var mi acaba diye merak ettim dogrusu. Ellerinize saglik. Sevgiler.

1. Gulide,
      ben balığı çoğunlukla fırında pişiriyorum o kadar kokmuyor.Biraz camı açıp havalandırıp bir o da parfümü bütün kokuyu alıyor:)ama kızartma yaparsan hiç bir şey fayda etmiyor:(ertesi gün tül perde yıkanıyor:)