28 Şubat 2011 Pazartesi

PASTANE KURABİYESİ(tuzlu)

Bir kaç çeşit tuzlu  pastane kurabiyesi tarifim olmasına rağmen aralarında en sevdiğim ve en çok yaptığım tarif bu .Bildiğimiz kandil simidini andırıyor tadı,kıyır kıyır yerken insanın ağzında dağılıyor.En çok sevdiğim yönü ise günlerce bayatlamadan kalıyor  olması .Tabi uygun saklama koşullarında..:)
Bu kurabiyeleri yaparken yine çocuklarla beraber şekil verdik.Benimkiler bu kurabiye işine bayılıyorlar.Hatta küçük hanım peçeteleri ıslatıp onlarla kurabiye yaptığını söylüyor.Birde fotoğraf makinesi elinde resim çekip duruyor.Anasının kızı nede olsa..:))))
Diğer kurabiye tariflerim için buraya bakabilirsiniz.

Pastane kurabiyesi(tuzlu)
Malzemeler:
  • 250 gr margarin(oda sıcaklığında)
  • 2 yumurta (birinin akı üzerine)
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 çay kaşığı mahlep
  • Aldığı kadar un
Üzeri için 
1 yumurta akı+susam,çörek otu

Hazırlanışı:
Yumurtanın birinin akı ayrılır üzerine sürmek için kalan tüm malzemeler bir kaba alınır karıştırılır. Azar azar un ilave ederek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir. 10-15 dk dinlendirilir.İstediğimiz şekil verilir Arada bir hatırlatma yapıyım yine şimdi siz bu tarifi lezzetedairnevarsa .blogspot.com da okumuyorsanız (etkinlikler hariç )kesinlikle çalıntıdır. Kurabiyeler Önce yumurta akına sonra susama batırılır.Yada üzerine çörek otu serpilir.200 derecede ısıtılmış fırında üstleri kızarana kadar pişirilir.
Benden notlar:
Ben bu sefer mahlep yerine dr oetker çeşnili kabatma tozu kullandım zaten mahlep aromalı olduğu için tekrar mahlep koymaya gerek olmuyor.
Şekerin çokluğuna aldanıp yanlış yazılmış sanmayın çünkü hamura sirke+tuz  konulduğu için kesinlikle tuzlu kurabiye oluyor.
Hamuru kesinlikle ele yapışmıyacak bir hamur olmalı aksi takdirde şekil vermek çok zor oluyor.
Çayın yanında yapabileceğiniz bu kurabiyelerim porselen demlik çay saati etkinliğine cafe mise gidiyor.Maşallah bol tarifli bir etkinlik oluyor.

Deneyip beğeniceğiniz bir tarif olması dileğiyle.
Yüreğinizden sevgi evinizden neşe hiç eksik olmasın.
sevgiyle kalın...



24 Şubat 2011 Perşembe

KESTANELİ VE ÇİKOLATALI PASTA

Yemek bloggerleri için en kötü durumlardan biridir , özene bözene hazırladığı pastanın fotoğrafını çekemeden bitmiş olması:) Benimde başıma Kestaneli pastada geldi bu olay.Koskoca pastadan bana kalan sadece bu dilim oldu:(Tarifini vermek adına sadece bu fotoğrafla yetiniceğiz artık napalım...
Karyokaları yaparken haşladığım kestanenin bir kısmı ilede kestane püresi yapmıştım.İşte o kestane püresini nasıl değerlendireyim derken bu pasta çıktı ortaya.İç ve dış kreması kestane aromalı olan bu pastanın ara katında kestaneye birde çikolata eşlik ediyor.Tadını siz tahmin edin artık.Ya da tahminin ötesine geçip deneyin  derim.

Kestaneli  ve çikolatalı Pasta 

pandispanyası için gerekli malzemeler
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1su bardağı un
  • yarım su bardağı buğday nişastası
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çimdik tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 yemek kaşığı sıcak su
Hazırlanışı:
Yumurtaların sarı ve beyazları ayrılır.Beyazları bir çimdik tuz ile beraber krema kıvamına gelene kadar çırpılır.
Diğer tarafta yumurta sarıları ve şeker çırpılır.Şeker eriyince sıvı yağ,su,un,kabartma tozu ,vanilya ve buğday nişastası eklenir iyice karıştırılır.
En son olarak hazırladığımız bu karışıma yumurta beyazlarınıda ekleyip bir kaşık yardımıyla yavaşça hamura yedirilir.
Hamuru yağladığınız orta boy yuvarlak bir tepsiye dökün 175 dereceye ayarlanmış fırında pişirin.Kekiniz pişince hemen fırından çıkarmayın fırının kapağını aralayın yavaş yavaş soğusun yoksa kekiniz  hemen çöker.Birde hatırlatma yapıyım bu tarifi  lezzetedairnevarsa .blogspot.com da okumuyorsanız çalıntı içeriktir.
Kek soğuyunca tepsiden dikkatlice çıkarıp ikiye hatta bölebiliyorsanız üçe bölün.Bu kek güzel kabarınca üçe bölünebiliyor.

Kreması için gerekli malzemeler:
  • 3 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 8 yemek kaşığı şeker
  • 50 gr margarin
  • 1 paket kakao (50gr)
  • 2 su bardağı kestane püresi
  • 1 poşet krem şanti

Hazırlanışı:
Süt,un,nişasta ,şeker ve kakao bir tencereye alınır karıştıra karıştıra pişirilir.
Pişen kremanın içine kestane püresi eklenir karıştırılır.Soğumaya bırakılır.
Soğuyan kremanın içine 1 poşet toz şanti ilave edilir mikserle güzelce çırpılır.

Pastanın hazırlanışı:
Kekimizi 2 yemek kaşığı süt ile ıslatıyoruz.Üzerine kremayı koyup çikolata parçalarını serpiştiriyoruz.Ben bitter damla çikolata kullandım 1 çay bardağı kadar.Diğer kekimizi üzerine kapatıyoruz.Onunda üzerini 2 yemek kaşığı süt ile ıslatıyoruz.Kalan kremayla pastamızı sıvıyoruz.Üzerini isteğe bağlı süsleyebiliriz.Ben sadece çikolata sosuyla süsledim (şişede olanlardan)Siz krem şanti ilede  süsleyebilirsiniz.
Pastamızı en az 5-6 saat dolapta beklettikten sonra servis edebiliriz.
Afiyet olsun...

*********************************************
Pepeladan güzel haberlerimiz var...

Libyada yaşananları hepiniz biliyorsunuz benimde haberleri duyduğum zaman ilk aklıma gelen Sevgili  pepela olmuştu.Çok şükür Şeymanın  yurda döndüğü  haberleri geliyor diğer blogcu arkadaşlardan Rabbim orada yaşayan masum insanların yardımcısı olsun.

Bir de  ödülüm var:)

Bu keyifli ödülüde sevgili lezzet saati ve Sevgili Elif arkadaşlarım layık görmüş bana .Kendilerine  buradan çok teşekkür ediyorum.Benim için izlediğim bütün  blogları okumak çok keyifli olduğu için bende bu ödülü tüm blog arkadaşlarıma gönderiyorum.

Yüreğinizden sevgi evinizden neşe eksik olmasın
Sevgiyle kalın...






23 Şubat 2011 Çarşamba

İÇERİK ÇALINMASINDA SON DURUM

icerik-hirsizligi-kopya-calinti-onlem-onleme

Arkadaşlar üretmeyi değil çalmayı kendine meslek edinen blog hırsızımız dün özür dileyip herkesin yazılarını kaldıracağım diye mail atmıştı .Malesef dünden beribunun dört adet postumu daha birebir kopyalayıp yayınladı.Hala başka bloglardan çaldıklarınla yayın hayatına devam ediyor.
Durumu google bidirdim.Bundan sonra aşağıda yayınlayacağım Osman beyin yorumunda yazılanları birebir uygulayacağım.
Lütfen dikkatlice okuyun!
****************************************************



Osman dedi ki...







Sayın Blogcular;
Buraya adres yazarak, link vererek hırsızı sevindiriyorsunuz.
Yazılarızda site içi bağlantılar kullanın. Yani her yazınızda sitenizdeki bir başka yazıya link olsun. Yazılarınız çalanlar bunu otomatik olarak programlara yaptırıyorlar. Eğer yazılarınızda link olursa bu size back-link olarak geri dönecektir, Google'de üste çıkan siz olursunuz.
Resimlerin üzerine site adreslerinizi yazabilirsiniz. -Çoğu yapıyor zaten-
Bahse geçen sitenin sahibinin tek sitesi bu değil. Bunu kendisine iş edinmiş. İnfo domain 1 dolardır, yıllık 100-200 dolar gibi bi paraya da host alıyordur. Saymadım ama onlarca sitesi olduğuna eminim.
Domain kayıt bilgilerine şuradan bakabilirsiniz. http://www.whois.com.tr/index.php?q=pratikyemektarifleri.info

Oradaki isim ve adres muhtemelen sahtedir. E-posta adresi gerçektir. Telefon numarası da sahte olabilir. Kendiniz telefon ile uyarmayı denemeyin, bir avukata arattırın. Domain kayıt bilgilerindeki kelimeleri Google'de arayarak diğer sitelerini görebilirsiniz.
Savcılığa suç duyurusunda bulunabilirsiniz. Bu arada mail adresini aldığı firmaya, host firmasına kişiyi şikayet edebilirsiniz.
Kolay gelsin.
****************************************************
Osman beye ilgi ve alakası için teşekkür ediyorum.

Birde bu konuyla alakalı Sevgili Anne Kaz bir yazı yayınlamış onuda okumanızı tavsiye ederim.Anne Kazın yazısı için buraya bakabilirsiniz.




22 Şubat 2011 Salı

BLOGLARIMIZDA HIRSIZ VARRRRR



Şimdi bu post otomatik olarak hırsızların  aderesinde yayınlanacaktır.
O kadar yüzsüzlerki blogu otomotiğe bağlamışlar her yazdığım post sitelerinde çıkıyor. Şimdi bunuda yayınlamalarını bekliyorum.Nedeni mi?
Geçenlerde tesadüfen bu siteye rastladım benim ve bir çok blog arkadaşlarımın resim ve yazıları  var bu site önce bir kaç tarifimi gördüm yorum yazayım nasılsa silerler dedim ama nafile.Daha sonra blogumdaki postlarımı başlıklarıyla tek tek arattırdım bu sitenin arama bölümünde gördüm ki Blogumun tamamı ama öyle böyle değil ilk yayınladığım posttan tutun son posta kadar hatta bayram mesajları bile var.
Bu haksızlığın daha doğrusu HIRSIZLIĞIN önüne geçmenin yollarını öğrenmeye çalışıyorum Avukat arkadaşlarımdan gerekli bilgiyi aldım.
Emniyet müdürlüğünün BİLİŞİM SUÇLARI VE SİSTEMLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜNÜ aradım gerekli bilgileri aldım.
Bizim binbir emek vererek hazırladığımız yazı ve resimleri noktasına kadar kopyalayıp bundan çıkar sağlamaya çalışan bu siteyi eğer yayınlarımı kaldırmazsa  gerekli yerlere şikayet edeceğim.


Yazdığım yorumlara ve gönderdiğim maillere asla geri dönmediler.
Arkadaşlar bu duyarlılığı hepimiz göstermeliyiz.
Lütfen tepkimizi gösterelim.







Arkadaşlar şimdi gelen bir maille bu sitenin sahibi olduğunu söyleyen şahıs yazarlarına aylık ödeme yaptığını söylüyor.Birde unutmadan yazılarınıza noter tasdiki yaptırdınızmı diye soruyor.
Bilginize...

21 Şubat 2011 Pazartesi

Kıyır poğaça ve bir iyilik yaptım kendime:)


Anne tarifi kıyır poğaçalar...
Eskiden misafirler habersiz gelirdi şimdi ki gibi günler önceden haber verilip süslü püslü kurabiyeler, pastalar cicili bicili masalar hazırlanmazdı.Çat kapı gelen misafirede en sık yapılan poğaça bu mayasız kıyır poğaçalardı.Çay demlenene kadar poğaçalarda hazır olurdu.Yanınada evdeki malzemeyle bir kek birde patates salatası oldumu misafir en güzel şekilde ağırlanmış olurdu.Bazen bir akıtma dökülür bazende çabucak bir hamur tutup kızartılırdı.Yeni demlenmiş tavşan kanı bir çayla muhabbetin dibine vurulurdu tabiri caizse. Şimdilerde ise tabaklarda en az beş altı çeşit olmadığı zaman bir şeyler eksik kalmış oluyor.Farkında değiliz ama esas eksik olan yitirdiğimiz değerler.İçerisinde onlarca ailenin yaşadığı taş duvarların arasında birbirini tanımayan hatta bir selam bile vermeden geçip giden insanların yitirdiği değerler bunlar komşuluk gibi...

Malesef modernleşelim derken gelinen sonuç kapı komşumuzun kim olduğunu bilmemek:(
Ben nerde o eski günler deyip (sanki çok yaşlıymışım gibi:))konuyu uzatmadan anne tarifi  kıyır poğaçaların tarifine geçiyim ...

Kıyır poğaça(mayasız)

Malzemeler(30-32 adet için)
  • 1 Paket margarin(teremyağ kullandım)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz+1 çay kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 paket kabartma tozu(çeşnili hamur kabarma tozu)
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 4 yada 5 bardak)
İç malzemesi için
  • 1 su bardağı peynir 
  • maydonoz


Hazırlanışı:
Tüm malzemeleri karıştırıp azar azar un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içerisine peynir ve maydonozlu iç harcımızdan koyup yuvarlak şekil veriyoruz. Yağlanmış fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısı sürüyoruz .Bir çatal yardımıyla enine ve boyuna çizikler atıp çörek otu ve susam serpiyoruz.
200 derecde ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.


 Kabartma tozu olarak dr oetker çeşnili kabartma tozu kullanmanızı öneririm mahlepli ve susam aromalı olduğu için değişik bir lezzet katıyor.Poğaça adındada anlaşılacağı gibi kıyır kıyır ağızda ufalanan bir poğaça hamuru bekletme gibi bir derdimizde yok hazırlayınca hemen pişirebiliyoruz.Bu verdiğim ölçüden yaklaşık 30 -32 adet poğaça çıkıyor.Ben kendimize yaptığım zaman genelde yarım ölçü yapıyorum fazla kalabalık değilseniz.Yarım ölçü yeterli geliyor .
Sevgili Hümeyranın ev sahipliğini yaptığı kahvaltı etkinliğine gidiyor bu kıyır poğaçalarım.
Deneyip beğenmeniz ümidiyle 
Afiyet olsun...

*****************************************************************

Kitap severlere hatırlatmak istediğim bir konu Nt nin 3 al 2 öde kampanyası bitmek üzere  yararlanmak isterseniz kaçırmayın derim.
Bir iyilik yap kendine dedim ve hali hazırda okunmamış kitaplarımda olsa özellikle okumak istediğim Hz.Aişe adlı kitabı alıyım derken bir baktım üç kitap daha almışım.
Kısaca ben 6 alıp 4 ödedim :)kitapların dördü benim ikisi çocukların.Bana kalırsa çok karlı bir alışveriş oldu.Altı kitap 20 tl :))

Eşimin eşi yokla başladım okumaya Sema Maraşlıyı tv programındaki hoş sohbetinden  tanırım kitabını ilk defa alıyorum aslında almak istediğim kitabı farklıydı ama buda içindeki evlilik hikayeleriyle okurken düşündüren hatta eğlendiren bir kitap yarıladım bile:)

Yüreğinizden sevgi evinizden neşe eksik olmasın 
sevgiyle kalın...

19 Şubat 2011 Cumartesi

GAZOZLU POĞAÇA


Pazar kahvaltısında poğaçaya kim hayır diyebilir ki:)

Gazozlu poğaçaları yapmaya başladığımdan beri sık sık yapar oldum.Hem çok lezzetli bir poğaça hemde diğer mayalı poğaçalara göre bekleme süresi çok az hamuru yarım saat bekletmek yeterli oluyor.
Sadece bu poğaçalar için evde her zaman küçük bir şişe gazoz bulunduruyorum.
Verdiğim malzeme listesiyle iki fırın tepsisi poğaçamız oluyor.Oldukçada bereketli bir poğaça. Tarif defterinize not edin derim ben.

Gazozlu poğaça 

Malzemeler(32 adet için)
  • 1su bardağı oda ısısında sade gazoz(çamlıca marka kullandım)
  • Yarım su bardağı su
  • 250 gr margarin(terem yağ kullandım)
  • 1 paket kuru maya(1 çorba kaşığı)
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
  • üzeri için yumurta sarısı
  • iç malzemesi peynir,kıyma,patates
Hazırlanışı:
  • Gazoz ,su maya ,şeker ve tuz derin bir yoğurma kabında karıştırılır.
  • iki su bardağı kadar un ilave edilerek yoğurulur.
  • Oda sıcaklığındaki margarin küp küp doğranır hamura ilave edilir.
  • Tekrar azar azar un ekleyip yumuşak bir hamur elde edilir.
  • Hamur en az 30 dk oda sıcaklığında bekletilir.
  • Hamur dört eşit parçaya ayrılır.Pasta tabağından büyükçe açılır.Sekiz eşit parçaya bölünür.
  • istediğimiz iç harcı koyularak sarılır.Ben peynirli iç harcı kullandım.
  • Dört eşit hamurdan sekizer tane poğaça toplam otuziki adet poğaça çıkıyor.
  • Poğaçalar yağlanmış fırın tepsisine yerleştirilir.Üzerlerine yumurta sarısı sürülür.
  • İsteğe bağlı susam ve çörek otu serpilir.
  • 180-200 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.
Afiyet olsun...

Bu poğaçalarımı  porselen demlik çay saati etkinliğine gönderiyorum.
Sevgi ve muhabbetle yapıp yemeniz dileğiyle
Mutlu hafta sonları...

16 Şubat 2011 Çarşamba

KREMALI PATATES ,TAVUK SUYU ,SEBZE VE DAHASI...

Çorba dosyasıyla karşınızdayım:)

Güneşli fakat buz gibi bir hava var bugün dışarıda.Nedense çakıldım kaldım bugün bilgisayar başında üzerimde bir halsizlik biraz kırgınlık .Havadanmıdır yoksa kırgınlığımdan mı  bilemedim.Tabi bilgisayar başına geçince biraz arşivi karıştırdım.Ne çok yayınlamadığım tarif varmış çoğuda çorbalardan oluşuyor nedense çorbalar hep kenarda kalmış .Oysa ki bu havalarda mis gibi sıcacık bir çorba her derda devadır değil mi?

Açılışı mis gibi Kremalı patates çorbasıyla yapalım.


Kremalı patates çorbası
Malzemeler:
  • 4 adet orta boy patates
  • 5 bardak su
  • 1 kutu süt kreması(200ml)
  • nane,karabiber,tuz
  • 1 adet tavuk bulyon yada 1 bardak tavuk suyu
Hazırlanışı:
.Patateslerin  kabuklarını soyup haşlıyoruz.
.Üzerine suyu koyup 1-2 dk kaynatıp blendırdan geçirip püre haline getiriyoruz.
.Bu noktada kıvamını kontrol edip koyu ise üzerine sıcak su koyup kıvamını ayarlıyoruz.
. 1 adet tavuk bulyonu ,tuz,karabiber ve nanesini ilave edip karıştırıyorz.
.En son kremayı ilave edip güzelce karıştırıyoruz.Kremayı ilave ettikten sonra ocağın altını kapatıyoruz.
.Sıcak sıcak servis ediyoruz.
Afiyet olsun...

Veee sırada hepinizin bildiği ama yinede arşivimde olması adına ekleyeceğim miss gibi şifa kaynağı Tavuk suyu çorba var...

Tavuk suyu çorba (tel şehriyeli)
Malzemeler:
  • 5 bardak Tavuk suyu
  •  1 küçük kase Didiklenmiş tavuk eti 
  • 2 kahve fincanı tel şehriye(türk kahvesi fincanı)
  • tuz,nane ve karabiber
Hazırlanışı:
.Tavuk suyumuzu tenceremize alıyoruz .
.İçerisine didiklediğimiz tavuk etlerini atıp kaynatıyoruz.
.Kaynamaya başlayınca tel şehriyeleri ilave dip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz .
.Tel şehriye çabuk pişer arada kontrol etmeyi unutmayın.
.En son tuz karabiber ve nanesini ekleyip ocağın altını kapatıyoruz.
Not: Tavuk suyunu hazırlarken içine 1 baş kuru soğan eklerseniz çok daha lezzetli oluyor.

 Şimdide sırada miss gibi sebze çorbası var ...



 Sebze çorbası
Malzemeler:

  • 6-7 yaprak ıspanak
  • 1 yada 2 sap pırasa
  • 1 havuç
  • 2 yemek kaşığı un
  • 5 bardak su
  • 1 tane tavuk bulyon 
  • tuz ve baharat
  • 1 yemek kaşığı margarin ,1 yemek kaşığı sıvı yağ
Hazırlanışı:
.Ispanak,pırasa ve havuç ayıklanıp yıkanır .Küçük küçük doğranır yada rondadan geçirilir.Ben çok minik doğruyorum.
.Tencereye margarin ve sıvıyağ birlikte alınır erimeye bırakılır.
.Yağ eriyince un ilave edilir 1-2 dk kavrulur.Dikkat edelim rengi dönmesin.
.Kavrulan una sebzeleri ilave edelim.Üzerine sıcak suyu ve tavuk bulyonu ekleyip un çözülene kadar karışıralım.
.Sebzeler pişene kadar arada karıştırarak pişirelim.
.En son baharatlarını ve tuzunu iave edip bir iki taşım kaynatıp ocaktan alalım.
.Sıcak sıcak servis edelim.


Sırada en çok sevdiğim çorbalardan biri var bu çorba bana hep rahmetli anneannemi hatırlatıyor:(



.
Salla bacak çorbası(Erişteli yeşil mercimek çorbası)


Malzemeler:

  • 1 Su bardağı yeşil mercimek
  • 1 baş soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 7 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 su bardağı köy eriştesi 
  • tuz 
Hazırlanışı:
.Mercimekler en az  15 dk kaynak suda bekletilir.
.Soğan yemeklik doğranır .Yağ tencereye alınır soğan kavrulur salça ilave edilir.
.Mercimeklerin üzerine  sıcak su ilave edilir.Pişmeye bırakılır.
.Pişen mercimeğin içine erişteler ilave edilir.Erişteniz yoksa hemen 1 bardak un su ve tuzla bir hamur yapıp açın erişte kesin böyle dahada lezzetli oluyor.
.Erişteler pişince çorbamız servise hazır.
.Bol kırmızı biberle  sıcak sıcak servis edin.


En son olarak Salçalı tel şehriye çorbası...


Salçalı tel şehriye çorbası


Malzemeler:

  • 2 türk kahvesi fincanı tel şehriye
  • kıyma
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı domates salçası+1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 5 bardak su
  • tuz,nane,karabiber
Hazırlanışı:
.Yağ tencereye alınır üzerine kıyma  ilave edilir  kavrulur.
.Salça ve su  ilave edilip kaynamaya bırakılır.
.Kaynayan suya tel şehriyeler ilave edilir.
.Nane ,karabiber  ve tuz ilave edlir şehriyeler hamurlaşmadan  ocaktan alınır.
.Sıcak sıcak sevis edilir.


Afiyet şifa olsun ...


Daha güzel çorbalarda buluşmak dileğiyle:)

15 Şubat 2011 Salı

KAKAOLU ISLAK KURABİYE


Bir kurabiye için neler yazılabilir ki?
Çok güzeldi,kıyır kıyırdı, muhteşemdi hatta muhteşem ötesiydi vs.
Ama gerçekten bu kurabiye için çok şeyler yazılabilir.Bence tabi:)))
Tatlı seven ben bu kurabiyelere bayıldım:) bıraksalar bir tepsi kurabiye banamısın demezdi.
Kurabiyenin  sevenleri çok olunca tadı damağımda kaldı resmen.
Pişmesiyle bitmesi bir oldu.
Bu nefis kurabiyeler için; Kurabiye ötesi bişeydi desem yeterli gelirmi size bilemiyorum? Oğluma göre browninin kurabiye hali:)
Kesinlikle denemenizi öneriyorum belki sizde benim gibi çokkkk beğenirsiniz dimi.Neden olmasın?






KAKAOLU ISLAK KURABİYE


Malzemeler


*125 gr margarin(oda sıcaklığında)
*1 paket gurme kakao(50 gr)
*1 yumurta
*1 çay bardağı pudra şekeri
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
*3 su bardağı un


Şerbeti için


*2 çay bardağı şeker
*2 çay bardağı su
*1-2 damla limon suyu


Üzeri için bol hindistan cevizi






Hazırlanışı:


.Şeker ve suyu bir tencereye alıp kaynatıyoruz ocaktan almadan 2 damla limon suyu sıkıyoruz.Şerbeti soğuması için bir kenara alıyoruz.


.Hamur malzemelerini güzelce yoğurup ele yapışmıyacak bir hamur elde ediyoruz.


.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz.


.Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize yerleştirip 180 derecede fazla kurutmadan pişiriyoruz.


.Fırından çıkan sıcak kurabiyeleri teker teker  şerbete batırıp hindistan cevizine buluyoruz.


Afiyet olsun...


Benden notlar:


*Şerbeti fazla ağdalı olmasın hemen bir iki fokurdayınca altını kapatıyoruz.Ayrıca buzdolabında bekletirsek şerbeti daha iyi sonuç alıyoruz.


*Kurabiyeler ertesi güne dahada lezzetli oluyor.Tabi kalırsa:)


*Bu tarifle ceviz büyüklüğünde 35 adet kurabiye oluyor.


*Hindistan cevizine bularken yanınızda biri varsa yardım alın aksi takdirde şerbet hindistan cevizine bulanıyor.Yada ilk başta şerbete bulayıp bir kenara alın sonra hindistan cevizine bulayın.


*Özellikle gurme kakao kullanmanızı tavsiye ediyorum.Çok daha güzel oluyor.

Deneyip beğenmeniz ümidiyle ...

14 Şubat 2011 Pazartesi

Ey Resul ! Ey Rahim, ve Ey Kerim




Ey;gözlerinde cenneti saklayan ayağını bastığı yerler cennet kokan nebi!
Ey; Yaradanın en guzel eseri!. Sen olmasaydın, sen olmasaydın.. alemleri yaratmazdım!.dedigi!. Var oluşunun şerefine, bütün varlığı hediye ettiği!.

Ey; insanoğlunun ufku -en güzel insan.. Allah'ın sevgilisi, kainatın gozbebeği!.

Sen den şefaat dilenen biçarelerin en sefiliyim, desem.. şefaat edermisin?.

Ey; kupkuru çölleri cennete ceviren gül!.


Ey; gönlünden gül dökülen resul!.


Küçük kız çocuğunun elinden tutup da giden, kuşu ölen çocuğa başsağlığı dileyen.. gözlerinden yaş dökülen devenin gözyaşlarını silen resul!.

Benim de gözümün yaşını siler misin?.

Küçük kız çocuğunun tuttuğu gibi tutsam elinden; yüreğimden binlerce kuş uctu, bini de öldü desem.. bana cennet kuşlarından bir kuş bahşeder misin?.

Ey; İslamın peygamberi!. Sevda ikliminin, en güzel mevsiminin, en guzel çiçeği!.Ama mahzun, ama kederli Daima düşüncede, daima hüzün icinde ömründe, bir defa bile, kahkahayla gülmemiş.. gül yüzlü, güler yüzlü sevgili!.

Gözlerimi yumsam, ve; hulyana dalsam.. o gül kokulu gülüşün ile, benim de gözlerimin içine güler misin?. Bir kerecik olsun seni düşünerek başımı koyduğum olmuşsa yastığıma,tutunduğum olmuşsa sana ve senin sevdana.. işte onun, işte onun hatrına!.

Ey; gözünü sevdiğim, özünü sevdiğim, sözünü sevdiğim!.

Ey; gönlümün sultanı efendim!. 
Ümidim, muradım, kurtarıcım, mujdecim Seninle Kevser havuzunun başında bulusabilecek miyim?. desem.. bulundugun yerden, yureğime bir damla su serper misin?.


Seni sevsem!. Cok, cok sevsem!. Öyle cok sevsem ki; sen koksa özüm, yüreğim.. sen koksa nazım, edam.. gönlüm sen dolsa, benim herşeyim sen olsan ! Ali'n, Fatıma'n gibi olsam!. Seni, onlar gibi seviyor olsam.. sen de; beni, onları sevdiğin gibi sever misin?

Ey; bize bizden daha ziyade merhamet eden!. Ümmetim, ümmetim!. diyerek, üstümüze titreyen!.
Ey; en ziyade muhtacımız, en cok isteyenimiz!. Bizi, Hak'tan dileyenimiz!.
Sen, umanı umutsuzluğa düşürmezsin!. Sen, senden isteyeni geri çevirmezsin!.

Asr-ı saadetten değilim!. Kokladığın gül, soludugun hava, yediğin hurma, içtiğin süt, okşadığın kuzu, bindiğin deve, avuçladıgın kum dahi değilim!. Bir kez olsun, yüzüne yüz sürmedim!.

Lakin; ben, senin.. Kardeşlerim!. dediğindenim!. Ve; sana ve sünnetine revan olmak isteyenlerdenim!. Ve lakin; daha hala sevgili Veysel Karani'nin tırnağının ucu misali bile değilim, desem.. bana da hırkandan gonderir misin 
Doğduğun günün, gecenin hürmetine.. bu gün ve gece; yüreğime, bir nur olup düşer misin?.

Sevgili Peygamberim!. Rabbim; sana ve, senin al ve ashabına.. ağaçların yaprakları, denizlerin dalgaları ve yağmurların damlaları sayısınca salat, selam ve bereketler ihsan eylesin

Amin...
Netten alıntıdır.


Efendimizin s.a.v doğduğu gün,gecenin  hürmetine ...

Bu gün ve gece yüreğimize bir nur olup düşmesi dileğiyle...


Mevlid Kandiliniz mübarek olsun... 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...