2 Temmuz 2011 Cumartesi

UNLU BÖREK

Bu böreği  bir kere denediniz mi eminim bu tarz diğer börek tariflerini bir kenara iticeksiniz:)))Hem lezzetli hem kıyır kıyır hemde çok bereketli bir börek(iç ses :bir böreğin bu kadarda övüldüğü nerde görülmüş ya hu!)
Unlu böreği denemeyeniniz varsa kesinlikle denesin ön yargılı olup içinde ki unda neyin nesi demeyin deneyin deneyin:)))
Unlu böreği yapmakta çok pratik habersiz misafirleriniz için buzlukta her daim elinizin altında olabilecek bir börek.Ben iki kilo yufkayı unlu börek yapıp attım bile dondurucuya:)
Bu kadar övdükten sonra tarife geçelim artık dimi...

UNLU BÖREK
gerekli malzemeler

  • 1 kg yufka
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı un 
  • iç malzemesi için peynir,kıyma,patates 
  • üzeri için yumurta sarısı

Hazırlanışı
Yufkamızı tezgahımıza seriyoruz sıvıyağ ile her yerini yağlıyoruz bir fırça yardımıyla.
Yufkamızı yağladıktan sonra üzerine bir elek yardımıyla un serpeliyoruz.Her yerine gelecek şekilde.
Unladığımız yufkamızı ortadan ikiye katlıyoruz yarım ay şeklinde.
Tekrar heryerini yağlıyoruz.Yuvarlak kısmına( yarım daire şeklinde olan kısma)iç harcımızı koyup rulo yapıyoruz.Ruloyu yaparken dikkat etmemiz gereken nokta sıkı olması.
Rulo yaptıktan sonra istediğimiz boyutta dilimliyoruz.Benim böreklerim yaklaşık 7-8 cm büyüklüğündeydi.
Tüm yufkalarımızı bu şekilde hazırlayıp yağlanmış fırın tepsisine diziyoruz.Üzerine yumurta sarısı sürüp çörek otu serpeleyip 220 derece ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
isterseniz bu şekilde hazırlayıp buzluğada atabilirsiniz o şekilde sanki dahada güzel oluyor.

Ben iç harcını kıymalı yaptım.Peynirlisinide denedim o da çok güzel oluyor.Patateslisi bir daha ki sefere kısmetse:))
Herkese iyi hafta sonları diliyorum
Yarın pazar kahvaltıda belkide denersiniz kimbilir:)
Sevgiler...

14 yorum:

  1. Yarın değilde de en kısa zamanda deneyeceğim.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Çok güzelmiş; hem de pratik tam benlik :) inşallah deneyeceğim..
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. canım bizim evin vazgeçilmez böreklerindendir açma börek tadında ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. enfes olmuş eline sağlık canım sevgilerimle
    yemekbirask.blogspot

    YanıtlaSil
  5. bende nişasta serperek kol böreği şeklinde yapıyordum el böreğini anımsatıyor... unluyuda mutlaka deneyeceğim ondada daha farklı bir tat çıkıyordur ortaya eminim ellerinize sağlık görüntüde bir harika

    YanıtlaSil
  6. Selam çok güzel olmuş canım ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Kahvaltı için harika bir lezzet olmuş ellerine sağlık canım mutlaka deneyeceğim.
    Çeşnici Handan-Alternatif Mutfak

    YanıtlaSil
  8. bende daha önce denedim ama yemek kısmet olmadı çok merak ediyorum en kısa zamanda denerim inş. ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. pembe kekik,hoşgeldiniz bloguma kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.sevgiler..
    Seyr-ü sefam,demekki sende benim gibi pratiklikten yanasın canım:)
    Derya,canım sen ne marifetli hatunsun bunuda en güzel şekilde yapıyodursun eminim.
    Yemek bir aşk,sevalcim teşekkür ederim canım sen niye google hesabını kullanmıyorsun bakıyım:)))
    Sevde,nişastalıda değişik fikir bende onu deniyim birgün en iyisi:)
    Tarifkolik,Öznurcum teşekkür ederim canım.
    Alternatif mutfak,sağol canım kesin dene çok güzel oluyor.
    Hayatın tatları,aaa niye yemedin ki?neyse bir daha ki sefere artık:)

    YanıtlaSil
  10. Daha önce denedim ama unlusunu hic denemedimm canım yaa hemde gercekten pratikk ..Ellerine saplıkk valla harika görünüyor

    YanıtlaSil
  11. ellerine saglik canim nefis olmus nefis !!!

    YanıtlaSil
  12. Süper bir tarif bu, pratik.Ve tahmin ediyorum ki un sayesinde hazır yufkadan eser kalmıyordur.Deneyeceğim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Unlu olarak hiç denemedim ama bu kadar övgüyü hak etteğine göre denemek lazım:))))
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  14. AKŞAM EVE GİDERKEN HEMEN YUFKA ALIP YAPACAĞIM VE BUZLUĞA ATACAĞIM..PAZAR KAHVALTIMA HAZIR OLSUN ABLAMLAR GELİYOR...SEN MUTLAKA DENEYİN DEDİĞİNE GÖRE GENE ÇOK GÜZEL OLACAK DEMEKKİ...
    Mergül

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...