30 Temmuz 2011 Cumartesi

ÇİKOLATALI ,FINDIKLI KEK


Pastayı aratmayacak güzellikte bir kek tarifi vericeğim bugün sizlere.İçinde çikolata ve fındık üzerinde glazür çikolata ...Üzerine çikolata sosuda dökebilirsiniz hatta sade olarakta çok çok güzel oluyor.
Malzemeler:

  • 3 adet yumurta(oda sıcaklığında)
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağı yoğurt+2 yemek kaşığı su ile karıştırılıcak.
  • 125 gr eritilmiş tereyağı
  • 1 kahve fincanı damla çikolata
  • 1 çay bardağı fındık kırığı
  • 1 paket kakao(25 gr)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket hazır glazür yada çikolata sosu

Hazırlanışı:
Tereyağını eritiyoruz.Çikolataları benmari usulü eritip, eritip ılıttığımız margarine karıştırıyoruz.
Yumurtaları ve şekeri çırpıp yağı  ve yoğurdu ekliyoruz.(Yoğurda 2 yemek kaşığı su ekleyip koyu ayran kıvamına getirip öyle ekleyin)
En son olarak elenmiş un,kakao ,kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip çok az çırpıyoruz.İri kıydığımız fındıkları ilave edip yağlanmış tepsimize ya da kalıbımıza döküp fırınımızı önce 180 dereceye ayarlayıp yavaş yavaş dereceyi düşürerek kekimizi pişiriyoruz.
Pişen kekimizi servis tabağına ters çevirip soğumasını bekleyip kalıptan çıkartıyoruz.
Üzerine hazır glazür çikolatayı üzerinde ki tarife göre hazırlayıp döküyoruz.
Kekimiz servise hazır.


18 yorum:

  1. harika görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  2. keki görünce derin bir iç çektim neden acaba :)

    eline sağlık olsun olsada yesem şimdi :)

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor bir dilim alıp kaçıyorum ellerinize sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. kekin görüntüsü beni çekti nefis bir kek olmuş ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  5. şu saatte olsa da kahveme eşlik etse keşke. ellerine sağlık cnaım.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Yeşim'ciğim harika görünüyor.Ellerine sağlık çikolata vazgeçilmez biii lezzet tek başına :)) Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Yeşim'ciğim harika görünüyor.Ellerine sağlık çikolata vazgeçilmez bii lezzet tek başına :))
    Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Yeşimciğim harika olmuş, nefis görünüyor, ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  9. yeşimciğim oruç oruç fena vurdu bu harika resim şimdi..çok güzel olmuş ellerine sağlık canım..memlete döndüm ve hemen vakit bulunca yazıyorum:)
    taaa şubatta gönderdiğim hediye paketim koca istanbulun keşmekeşinde bir türlü seni bulamayıp geri dönmüş.merkeze gelmiş telefon ettiler gidip alacağım inşAllah bir sorun yoktur da normal bir kargo şirketi ile gönderebilirim..
    yeni bir mail adresi alıp - diğerini sildim- ve belki de blog açmayı düşünüyorum ..
    çok selamlar çok öpüyorum..
    sevgilerimle...
    balpare..

    YanıtlaSil
  10. Merhaba canım şahane bir tatlı bu deneyeceğim inş ellerine sağlık, hayırlı ramazanlar..

    YanıtlaSil
  11. cok harika gorounuyor, lezzeti fotograftan fiskiriyor sanki, eline saglik

    YanıtlaSil
  12. Çok güzel görünüyor canım margarin yerine acaba sıvı yağ koyabilir miyiz nasıl olur .Mergül

    YanıtlaSil
  13. Bloğunuzu yeni keşfettim sayyfalariniza bakarken ilk tarifinizi dün aksam iftar için deneme fırsatı buldum İzmir köfte tarifinizi yaptım çok nefis oldu diğer tariflerinizide hoşuma gidenleri tarif dfterime not ettim bu tarifinizle ilgili aklıma takılan, keki çember kalıpta yaptınız sanıyorum. peki benim 22 cm kalıbım var onda yapabilirmiyim sizinki kaç cm acaba?aksama hem bunu hemde çikolatali minik kekinlerinizden yapmayı düşünüyorum...Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Tarifleri mi beğenmiş olmanıza sevindim.
      Bu keki herhangi bir kalıpta yapabilirsiniz çember olmasına gerek yok.22 cmlik uygundur bu malzeme için.
      Sevgiler...

      Sil
  14. Haa bide su brdgi ölçünüzü sorsam kısmazsınız degilmi ben genelde 200 ml'lik bardak kullanıyorum yada bazı tariflerde cup sizinki nedir teşekkür ederim...Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Hanım 200 ml klasik su bardağıdır ölçüde kullandığım.

      Sil
  15. Denedim efenim ellerime saglık sizede tarif için teşekkürler üzerine sos dökmedim bide öyle denemek isterim browni gibiydi bide sunu diyim yumurtalı kabak kavurmasını da denedim tek fark icine ben kuru soğanı piyazlik dograyarak yaptım oda güzel oldu sırada mercimekli böreğiniz var...Elif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Hanım,sizin adınıza çok memnun oldum afiyet olsun:)soğanlıda güzel olur evet bende denemeliyim:)sizinde ellerinize sağlık...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...