1 Mayıs 2011 Pazar

Krem şantili lezzetler poğaça ve kurabiye


Bu sıra herkes krem şantili poğaça ve kurabiyeleri yapar oldu.Tabi bende:)Biraz geçde kalsam tarifleri yayınlamakta arşivimde olsun istedim.
Kesinlikle kurabiye süper bir tarif hem lezzetli hemde çok pratik.Orjinal un kurabiyesi tadında benden söylemesi...
Poğaçada lezzetli fakat soğutmadan yiyeceksiniz:)
Poğaçaları Bülbülün yeri Sevgili Birgül ablacığımda gördüm ve hemen denedim.Orjinal tarife uydum bu sefer.Ama siz yinede Birgül ablanın bloguna bir göz atın tarifler süper.


KREM ŞANTİLİ POĞAÇA
Malzemeler

  • 1 poşet toz  krem şanti
  • 250 gr margarin ya da tereyağı
  • 2 yumurta(sarısının biri üzerine)
  • 1 yemek kaşığı kuru maya
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • tuz
  • Aldığı kadar un


Hazırlanışı

Süt hafif ılıtılır içine bir yemek kaşığı maya koyulur ve 5-10 dk köpürmesi için bekletilir.
Büyükçe bir yoğurma kabına tereyağı  (oda ısısında)ve krem şanti alınır ve yoğurmaya başlanır sırasıyla diğer malzemeler yumurta ve süt ilave edilir.Tuz ve kabartma tozu  eklenir.Azar azar un ilave edilerek yoğurulmaya devam edilir.Hamur kulak memesi yumuşaklığına gelince üzerine bir bez örtülüp en az 30 dk dinlendirilir.
Hamurdan küçük parçalar koparıp içerisine istediğimiz iç harcını koyarak poğaça şekli verilir.Üzerine yumurta sarısı sürülür. Yağlanmış fırın tepsisine dizip 200 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarana dek pişirilir.
Not:
İç malzemesi olarak beyaz peynir çok yakışıyor.Sucuklu ve kıymalıda alternatif olabilir.

Tarifi bir çok yerde gördüğüm için link veremiyeceğim çünkü not almaya bile gerek kalmadan yapılabilecek bir kurabiye sadece üç malzeme yeterli:)Alternatif  ilaveler size kalmış.

KREM ŞANTİLİ KURABİYE
Malzemeler
  • 1 poşet toz krem şanti
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 2-3 su bardağı un
isteğe bağlı olarak vanilya ,ceviz ,fındık vb...
Üzerine serpmek için pudra şekeri

Hazırlanışı
Krem şanti ve sıvı yağ bir çırpma teli yardımıyla çırpılır.
İçerisine un ve isteğe bağlı olarak vanilya ilave edilir.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.
Fırın tepsisine yağlı kağıt serip ceviz büyüklüğünde koparıp yuvarladığımız hamurları yerleştiririz.
180 derece beyaz kalıcak şekilde pişiririz.
Soğuyunca üzerine bol pudra şekeri serpip servis edebiliriz.
Not:
Ben vanilya ve iri çekilmiş ceviz içi kullandım.Kesinlikle un kurabiyesini aratmıyor tavsiye ederim.
Afiyet olsun...


31 yorum:

  1. Su anda krem santili pogacalar firinda,kurabiyeler zaten onceden vardi. yasasin krem santi:))

    YanıtlaSil
  2. Poğaçanın tadını ezbere biliyorum muhteşem
    kurabiye ise denemeyen bir ben kaldım bu güzel şeyi ellerine sağlık canım
    afiyet olsun
    güzel pazarlar

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık arkadaşım,kurabiyede gözüm kaldı,deneyeceğim,şeker koymadan nasıl oluyor lezzeti merak ettim,iyi bir pazar günü geçirmeniz dileğiyle,sevgiler

    YanıtlaSil
  4. hihihihiihiii :))
    bende yapcamm:)
    bende kapılıcam bu akıma:))
    ellerine sağlık balım kurabiyeyi de merak ediyorum ama poğaça daha bir ilgimi çeker oldu doğrusu:)

    YanıtlaSil
  5. LaMa,yaşasın krem şanti kardeşliği:)
    papatya 68,bende tek ben kaldım sanıyordum :)
    cafemis,şeker koymadanda tadı yenicek gibi tatlı ama pudra şekeri serince çok çok güzel.

    YanıtlaSil
  6. Denizim sende mi yapmadın tatlım daha :)))
    acele et o zaman süper bir lezzet.

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık, nefis olmuşlar. Benimkilerde sırada bekliyor :) Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Bende kurabiyeyi denedim.Poğaçayı merak diyorum:)
    elleriniez sağlık
    30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


    Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
    Bunun için yapmanız gerekenler:
    Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

    Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
    Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


    Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


    Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
    NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    ellerine sağlık. Beğenmene çok sevindim.Nefis olmuş.Kurabiyende harika olmuş.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Bende hep bloglarda görüyorum ama daha denemek kısmet olmadı:))))ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. kurabiyelerde hemfikiriz canım.ben ezilmiş fındıkta katıyorum.harika oluyor.poğaçayı denemedim ama denemek istiyorum.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyorlar ellerinize sağlık...mmmm mis gibi kokusunu duyar gibiyim

    YanıtlaSil
  13. pembetatlar.blogspot.com2 Mayıs 2011 00:08

    Canım her ikilezzet de nefis gözüküyor elelrine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. Güzel yorumunuz için teşekkürler Yeşim Hanım :) vitraylar çok tatlı. Krem şantili poaçayıda ilk defa gördüm. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. ilk defa kremsantili pogaça duyuyorummmm, bu ra herkes yapiyor ne is??

    tadi nasilki ? ay çatladim meraktan bi gunde ben yapim :))

    sekerlimi oluyor peki

    YanıtlaSil
  16. Evde duran iki paket krem şantiyi nasıl değerlendirsem diye düşünürken tevafuk tarifleri gördüm.. :)

    Özellikle şentili poğaça ilginç geldi bana..
    İnş. deneyeceğim..
    Tarifler için teşekkürler, elleriize sağlık..


    Selametle..

    YanıtlaSil
  17. Poğaçayı henüz denemedim ama kurabiyeleri bende yaptım gerçekten süper oluyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Öpüyorum.

    YanıtlaSil
  18. Gercektende son günlerde her blogta bu tarif var.Tabiki bende yaptim..Dedigin gibi taze iken cok müthis bir lezzet.
    Bu arada Ziyaretin ve yorumun icin tesekkürler.Berlinden sevgiler

    YanıtlaSil
  19. yemeklerin hepsi süper gözüküyor ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  20. Bir ben kaldım denemeyen şu krem şantili tarifleri :)) Nefis görünüyorlar ablacım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  21. İkisi de pek leziz görünüyor, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  22. çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık ilk fırsatta deneyeceğim

    YanıtlaSil
  23. Tarifkolik/Öznur3 Mayıs 2011 09:17

    Ellerine sağlık canım şahane duruyorlar sanırım bende deneyeceğim sevgiler..

    YanıtlaSil
  24. her ikiside enfes görünüyor ellerine saglik

    neden sana böregi diye sormussun ya tarifi aldigim arkadas öyle yazmisti ben midye ye benzedigi icin midye pogaca koydum adini oy üzden
    sevgiler ...

    YanıtlaSil
  25. Canım benim bir gün mutlaka bede şantili poğaça ve kurabiyesini deniyeceğim.

    Ayrıca kabağı beğendiğine çok mutlu oldum.Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  26. hehehehe
    bende yaptım ama yayınlamıyorum bu ne böyle denmesin diye hehehe canım 2side çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler
    bu arda yeni adresim http://birdemliksohbet.com

    YanıtlaSil
  27. kurabiyesini biliyorum ve seviyorum ama poğaçasını yapmadım,deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  28. Bu poğaçaları bi ben denemedim galiba acilen yapmam lazım tadı nasıl meraktan çatlıyciiim :))

    YanıtlaSil
  29. Haklısın canım, bazı tarifleri denemeyen kalmıyor neredeyse. bunlarda onlardan ikisi. Ellerin dert görmesin...

    YanıtlaSil
  30. Harika görünüyor ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  31. Merhaba,kurabiyeni yaptım,ellerine sağlık arkadaşım,tarifini aynen yayınlayıp senin linkini verdim,umarım sakıncası yoktur.Kesinlikle yapılması gereken kolay ve lezzetli bir tarif,şiddetle tavsiye ederim.Paylaşımın için teşekkürler,iyi pazarlar

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...