20 Nisan 2011 Çarşamba

ÜÇ RENKLİ RULO BÖREK


Çok şükür kurabiyelerden fırsat bulup bu böreği yapabildim diyorum çünkü bir haftadır nerdeyse nefes bile almadan kurabiye yapıyorum.Bazı geceler üçlere dörtlere kadar kurabiye süslüyorum malum evde küçük çocuk olunca onun uyumasını beklemem gerekiyor.Biraz yoruluyorum ama şikayeçimiyim aslaaaa :)Kurabiyelerimin beğenilmesi tüm yorgunluğumu alıyor.
Tabi arada değişik tarifler deneyip burada sizinle paylaşmayıda istiyorum.Bu böreği daha öncedende denemişliğim var ama hiçbirinde fotoğraf çekememiştim.Bu sefer fotoğraf makinemi mutfağa götürdüm daha börek fırındayken :)Hazır fotoğraflamışken taze taze paylaşayım istedim:)
Böreğin tarifi bir çok sitede var ama ben Ev atölyesinde görüp denemiştim.Gerçekten çok güzel ve bereketli bir börek denemenizi öneririm.



ÜÇ RENKLİ RULO BÖREK
Malzemeler:
  • 4 adet yufka 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 adet yumurta
  • yarım kg ıspanak
  • 1 adet soğan
  • 2 adet iri boy havuç
  • 150 gr pastırma
  • tuz,karabiber
Hazırlanışı:
Ispanaklarımızı yıkayıp temizledikten sonra iri iri doğrayıp yemeklik doğradığımız soğanla suyunu çekene kadar kavuruyoruz.Tuzunu ve karabiberini ekleyipbir kenara alıp soğumasını bekliyoruz.
Havuçları rendenin ince kısmıyla rendeleyip tuzluyoruz.
Yufkalarımızın ilkini düz bir zemine yayıp bir fırça yardımıyla her yerini yağlıyoruz.Üzerine ikinci yufkayı serip aynı işlemi tekrarlıyoruz.Rendelediğimiz havuçları yufkanın üzerine yayıyoruz.Üzerine tekrar bir yufka seriyoruz yağlıyoruz ve pastırmalarımızı yerleştiriyoruz.En son yufkamızıda yayıp yağlıyoruz üzerine ıspanağı yayıyoruz.Yufkaların iki ucunu içe katlayıp rulo şeklinde sarıyoruz.Ortadan ikiye bölüp fırın tepsisine alıyoruz.Üzerine yumurta sarısı sürüp 200 derecede ısıtılmış fırında pişiriyoruz.Dilimleyerek servis ediyoruz.
Afiyet olsun...

30 yorum:

  1. üç renklı boragı cok gordum,duydum hatta tarıfı de var notlarım arasında ama deneme fırsatım olmadı cok lezzetlı gorunuyor canım,ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. Canım ellerine sağlık harika bir börek öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. sabah sabah böreği görünce nasılda canım çekti.harika olmuş canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık.Şöyle sıcak sıcak, bir bardak çay eşliğinde ....ne de güzel olurdu.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Canım böreğin aynı ev hamuruyla yapılmış gibi görünüyor.Uffffff çok güzel.Ellerine sağlık.

    Sevgilerimle;

    YanıtlaSil
  7. Eline sağlık arkadaşım ben de bu böreği bazen misafirlerime yapıyorum çok lezzetli oluyor ayrıca kolay gelsin Allah işini artırsın sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. öyle açım ki yarısını rahatlıkla yiyebilirim.
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. harika görünüyor nasıl canım çekti ellerine sağlık ..

    YanıtlaSil
  10. işte ben bu böreğe bitiyorum...pastırmalı değilde tavuklu yapıyorum ben,bir de 3 malzemeli olduğu halde öyle hafif oluyor ki...nefis görünüyor,ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. Yeşimcim; öncelikle yarışma sürecinde yanımda olduğun ve desteğini esirgemediğin için çok teşekkür ederim. Bu böreğe bayılırım. Hiç yapmadım ama çok yedim:)) Tarifin harika, yazıp denemeyi düşünüyorum. Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  12. Selam sevgili Yeşim
    ellerine sağlık börek elde açılarak yapılmış gibi görünüyor çok lezzetli olduğu belli denemek lazım afiyet olsun canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. eline sağlık yeşim..geçen akşam bu böreğin az farklı malzeme ile suda pişirildiği bir tarif denemiştim..bu şekilde fırında pişmiş nar gibisi daha güzl olmuş..yiyenlere afiyet şifa olsun..

    YanıtlaSil
  14. blogları geziyorum ve bu börekte takılı kaldım şimdi:)ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  15. O ne resim öyle, iki sevdiğim lezzet bir arada. E hakkını yememek lazım sen de nefis yapmışsın. Ellerine sağlık, afiyetle..

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık çok güzel ve iştah açıcı görünüyor canım.Bu arada blogun açılmış şükürler olsun görebiliyoruz...

    YanıtlaSil
  17. canan gulbeden21 Nisan 2011 09:49

    Sevgili Yesim,
    Tanistigimiza cok sevindim.Senin sitende cok hos.Seninde ellerine saglik.Allah razi olsun dileklerin ve dualarin icin. Yine gorusmek dilegiyle.operim.
    Canan Gulbeden

    YanıtlaSil
  18. canımcım böreğin nefis olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  19. Mmmmmm, tam çaylık;) çok lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım....

    YanıtlaSil
  20. canımm işlerin yolunda gitmesine sevindim:) Allah bereketli kazançlar versin:)yolun açık olsun:)
    böreğin mola verdiğin anda midene bayram yaşatmıştır eminim :)
    ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  21. Çok nefis görünüyor bu börek, canım çekti:)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  22. yemek kısmet oldu ban gerçekten çok lezzetli ..arkadaşlar annelerinize yaptırın =)
    ellerinize sağlık =)

    YanıtlaSil
  23. oy oy kim hayır derki o ben değilim:)
    nefis olmuş
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  24. Tatlım umarım daha fazla sipariş alırsın ve işlerin hep tıkırında olur. Tabi çok siparişin seni yormamasını diliyorum..
    canım bizim ailed de bu börek çok seviliyor.Ben de özellikle eşim için sık sık yaparım. ellerine sağlık afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Harika görünüyor, lezzetli olduğu belli. Ellerine sağlık canım. Afiyet bal şeker olsun.

    YanıtlaSil
  26. Börek harika görünüyor.
    Cn çektiren bir görüntüsü var.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. Akşam yemeği yemedim, bir de börek çıktı karşıma, hele ki böylesi.. çok canım çekti:) Ellerinize sağlık nefis görünüyor.. Yanısıra kurabileyeler de harikaymış.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Deneyip yemistim gerçekten nefis bir börek, ellerine saglik canim. Bu ara sablonun yenimi bayildim açikçasi hayirli olsun :)

    YanıtlaSil
  29. Bu hafta günüm var denicem bu böreği çok güzel görünüyor.Nilgün

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...