28 Nisan 2011 Perşembe

İSVEÇ KÖFTESİ


İKEA KÖFTESİ Mİ DESEM YOKSA:)
Meşhur ikea köftesini beğenmediğimi daha önce burda sizinle paylaşmıştım.Hazırını sevmemem demek evde yapılanı sevmiyeceğim anlamına gelmiyor tabi :)Her çocuk gibi benim çocuklarımda köfte patates ikilisine bayılıyorlar.Bu seferde ev yapımı isveç köftesi deneyeyim  dedim .Sonuç mu ? hazırından kat kat daha lezzetli bir köfte ...
Tabi bu köfteyi sosuyla yiyenler çoğunlukta ama ben sos pişirmedim isteyen sosluda yapabilir.

İSVEÇ KÖFTESİ
Malzemeler

  • 500 gr kıyma(yağsız)
  • 1 yumurta
  • 1 adet  rendelenmiş kuru soğan
  • yarım çay bardağı süt ya da krema
  • 1 su bardağı ekmek içi
  • tuz,karabiber,kimyon
  • kızartmak için sıvı yağ
Hazırlanışı
Tüm malzemeleri bir kaba alıp iyice karıştırıp yoğurun.Biraz cıvık bir hamur oluyor bu sizi korkutmasın:)
Bir kaseye su koyup elinizi ıslayın köfte hamurundan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlayın.
Hazırladığınız köfteleri buzdolabında 15-20 dk kadar dinlendirin.Kızgın yağda önlü arkalı kızartın.Yanında patates kızartmasıyla servis edebilirsiniz.

Kahverengi sos için
  • 1 yemek kaşığı un 
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı su
  • yarım tablet et bulyon
Yağı küçük bir tavaya alın üzerine unu koyup kavurun.Suyu ve et bulyonu ilave edin koyulaşana dek karıştırın.
Köftelerin yanında bu sosu servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun...



23 yorum:

  1. Teşekkürler, güzel bir tarif, tam oğluşumun seveceği türden. Acaba ekmek koymasak nasıl olur, o zaman ben de yiyebilirim:)

    YanıtlaSil
  2. nefis görünüyor ellerinize sağlık yanında kola ve patates kızartması ile mmmmmmm =))

    YanıtlaSil
  3. FADİŞ,
    hiç ekmek koymadan denemedim ama ekmeği kepek ekmek kullanabilirsin miktarınıda azaltabilirsin.

    YanıtlaSil
  4. benim kızım çok seviyor bu köfteyi hazırından güzel olduğu kesin ellerine sağlık deniycem mutlaka...

    YanıtlaSil
  5. canım köfteler ye beni diyor,ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  6. içinde süt var farklı olarak denemek lazım ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Canım, görüntüsü ne güxel olmuş öyle top top.Ellerine sağlık.öPÜYORUM SENİ.

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık kremayı köfte hariç her yerde kullanırım denemem lazım öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. bende çok merak ediyordum bu tarifi çok teşekkürler en kısa zamanda deniycem elinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. görüntü süper canım.lezzeti resimden belli oluyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel görünüyor..
    Mutlaka deneyeceğim tarifler arasına aldım bile :)
    Ellerinize sağlık..


    Selametle..

    YanıtlaSil
  12. kaptım tarifi deneyeceğim ellerine sağlık çok güzel olmuşlar canım

    YanıtlaSil
  13. Hımmm, ben de çok duydum adını.Ama tatmadım henüz.Tarif çok iyi oldu,deneyeceğim.Çünkü en güzeli evde pişendir, benim için.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Hımmm:) İçinde ekmekde yok. İkea'da denemiştim ama ev yapımının üstüne bişey tanımam. Bu güzel paylaşımı deneyeceğim canım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. kremaya bayılıyorum ete gerçekten süper bir tat katıyor köftede de denemem lazım.ellerine sağlık yeşimjim...

    YanıtlaSil
  16. korkunç diye anlatmıştım yanlış hatırlamıyosam:))
    sen yapınca güzel olmuş canım benim ellerine emeklerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  17. Çoook nefis gözüküyor,ellerine sağlık canım..
    Afiyet şifa olsun ,
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık canım
    harika köfteler olmuş ama sanırım sos daha güzelleştirmiş tadını içinde krema değişik geldi ama yakışmıştır eminim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık arkadaşım..ikeadakini hiç sevmiyorum ama senin tarifini denemek istiyorum.

    30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


    Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
    Bunun için yapmanız gerekenler:
    Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

    Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
    Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


    Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


    Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
    NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

    YanıtlaSil
  20. Bizim köfteden ne farkı varmış ki bunun:)
    Patates köfteye büyükler bile dayanamaz:) Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  21. Güzel görünüyor farkı içinde süt olması sanırım ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  22. Bizim köfteden farkı kreması sanırım denemek gerek..cok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  23. merhaba,
    bu köfteler nefis görünüyor,en kısa sürede denenecek, sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...