24 Mart 2011 Perşembe

ÇİKOLATALI MUZLU KEK


Sessizlik devam ediyor.
Bloglarda hala o sinir bozucu yazı:( 
Dns ayarlarıyla oynamadan ulaşamıyorum bloguma  ve arkadaşlarımın bloglarına inşAllah en kısa zamanda çözülür.Hala bekliyoruz...
Fotoğrafta gördüğünüz bu şahane kek, tarifini çok uzun zaman önce Rummada görüp  not ettiğim ve hep ertelediğim bir kekti nedense? Şimdi ise favori keklerim arasında çikolatalı portakallı kekten sonra ikinci sırada yerini aldı.Ben çok beğendim umarım sizde beğenirsiniz.

ÇİKOLATALI MUZLU KEK(baton kek kalıbına göre)

Malzemeler:
  • 100 gr tereyağı+yarım su bardağı su
  • 3 adet yumurta
  • 2 adet muz(küçük küçük doğranmış)
  • 2 su bardağı un(yaklaşık olarak)
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • kakao
  • üzeri için çikolata sosu 
Hazırlanışı:
  • Yağ,kakao ve suyu  beraber kısık ateşte arada karıştırarak eritelim..Bir kenarda soğumaya bırakalım.
  • Oda sıcaklığındaki yumurtalarımız ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpalım.
  • Yağlı karışım,un,kabartma tozu ve vanilyayıda  yumurtalara ekleyip  güzelce karıştıralım.
  • En son küçük küçük doğranmış muzlarıda ekleyip yağladığımız baton kek kalıbımıza karışımı döküp 170 derecede ısıtılmış fırında pişirelim.
  • Kekimiz soğuyunca üzerine çikolata sosu döküp servis edelim.
Benden notlar:)
Bu ölçüler baton kek kalıbı içindir.Normal kek kalıbı için ölçüleri arttırmanız gerekir.
Un miktarını önce 1 bardak koyarak ayarlayın.
Çikolata sosu yerine glazürde kullanabilirsiniz.

Deneyip beğenmeniz dileğiyle.
sevgiyle kalın...






22 yorum:

  1. Ne kadar nefis olduğun görüntüsünden belli zaten.Ellerine yüreğine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. dehşet gözüküyor elinize sağlık... tabak tabak yiyesim geldi

    YanıtlaSil
  3. bende çikolatalı muzlu kek yapmıştım nefis olmuştu eline sağlık harika gözüküyor sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. cidden enfes görünüyor bu ya...cikolata -kek- muz...muhteşem üçlü.Ellerine sağlık.yalnız merak ettim,muzlar pişince kararmıyor mu yada tatları nasıl oluyor?

    YanıtlaSil
  5. Sevgi,
    Muzlar pişince kararmadı zaten resimdede bir parça gözüküyor.Tadıda çok güzeldi tavsiye ederim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. nefis olmuş,mutlaka deneyeceğim.Muzla çikolata çok yakışıyor.ellerine sağlık.sayfama bıraktığın güzel yorumun için ayrıca teşekkürler,sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. bende aynı durumdayım canım.bugun yeni girebiliyorum bloguma.en kısa zamanda düzelir inşallah.kek harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. offfffffff diyorum başkada birşey demiyorum canım resmen ağzım sulandı ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  9. Muz ve cikolata harika bir ikili ama ben hic kekde denemedim muzu, görünüm muhtesem, mutlaka deneyecegim...Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Bu blogspotlar tadımızı kaçırdı,sizin güzel lezzetlerinizle biraz düzeliyoruz.
    yeni adresim
    www.nurayhobi.com
    arşivimi aktaramasım,ona yanıyorum.

    YanıtlaSil
  11. canım kekin enfes görünüyor,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Yeşimcim nefis nefis harika bayıla bayıla yenir bu kek
    Ellerine sağlık canım..
    Deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  13. Gulden Erke
    Blogumun her 3 veya 4 günde bir dns ayarlarını değiştiriyorum memnun muyum hayır...(isteyene dns numarasını verebilirim.)guldeninmutfagi@gmail.com
    Bazı tarifler insana '' tadı güzeldir '' dedirtir,bu da o türden. deneyeceğim...
    http://guldeninmutfagi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  14. Kek şahane olmuş canım ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. 30 Mart - 25 Nisan 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 12.'si olan "45 Dakikalık Tarifler" etkinliğine ben http://www.tarifkolik.com ev sahipliği yapacağım.

    Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.

    Bunun için yapmanız gerekenler:
    Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobidünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber
    vermelisiniz. Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.

    Siteniz yoksa; oznur@tarifkolik.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

    Haydi hazırlanması ve pişmesi 45 dakikayı geçmeyecek pratik tariflerinizi 25 Nisan'a kadar gönderin ve ne kadar hızlı olduğunuzu gösterin.

    Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.

    NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

    GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK DİLEĞİYLE

    SEVGİLER..

    ÖZNUR

    YanıtlaSil
  16. Yeşim'cim tarifin nefis mutlaka deneyeceğim. Ellerine ve emeklerine sağlık, iyi haftalar...

    YanıtlaSil
  17. GÖRÜNTÜ MUHTEŞEM VE EMİNİM LEZZETTE MUHTEŞEM ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  18. Evet canım,malesef sakinlik devam ediyor..Ben de uzun zaman sonra,bugün girebildim sizleri ziyaret etmek için..
    Ne çok şeyler paylaşıyormuşuz meğer,ne kadar önemliymiş bloglar benim için..
    Özledim hepinizi..
    Umarım tez zamanda düzelir de herşey,cıvıltılı günlerimize döneriz..
    Kek şahane gözüküyor:)
    Afiyet,şeker olsun..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  19. Muz ve çikolata birbirine yakışan iki lezzet ellerinize sağlık:))))

    YanıtlaSil
  20. Görüntü öldürdü beni en bayıldığım tatlar birarada ellerine sağlık canım. Alıp kaçıyorum bilesin.

    YanıtlaSil
  21. ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  22. süper bir görüntü süper bir lezzet:))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...