21 Şubat 2011 Pazartesi

Kıyır poğaça ve bir iyilik yaptım kendime:)


Anne tarifi kıyır poğaçalar...
Eskiden misafirler habersiz gelirdi şimdi ki gibi günler önceden haber verilip süslü püslü kurabiyeler, pastalar cicili bicili masalar hazırlanmazdı.Çat kapı gelen misafirede en sık yapılan poğaça bu mayasız kıyır poğaçalardı.Çay demlenene kadar poğaçalarda hazır olurdu.Yanınada evdeki malzemeyle bir kek birde patates salatası oldumu misafir en güzel şekilde ağırlanmış olurdu.Bazen bir akıtma dökülür bazende çabucak bir hamur tutup kızartılırdı.Yeni demlenmiş tavşan kanı bir çayla muhabbetin dibine vurulurdu tabiri caizse. Şimdilerde ise tabaklarda en az beş altı çeşit olmadığı zaman bir şeyler eksik kalmış oluyor.Farkında değiliz ama esas eksik olan yitirdiğimiz değerler.İçerisinde onlarca ailenin yaşadığı taş duvarların arasında birbirini tanımayan hatta bir selam bile vermeden geçip giden insanların yitirdiği değerler bunlar komşuluk gibi...

Malesef modernleşelim derken gelinen sonuç kapı komşumuzun kim olduğunu bilmemek:(
Ben nerde o eski günler deyip (sanki çok yaşlıymışım gibi:))konuyu uzatmadan anne tarifi  kıyır poğaçaların tarifine geçiyim ...

Kıyır poğaça(mayasız)

Malzemeler(30-32 adet için)
  • 1 Paket margarin(teremyağ kullandım)
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz+1 çay kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 paket kabartma tozu(çeşnili hamur kabarma tozu)
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 4 yada 5 bardak)
İç malzemesi için
  • 1 su bardağı peynir 
  • maydonoz


Hazırlanışı:
Tüm malzemeleri karıştırıp azar azar un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içerisine peynir ve maydonozlu iç harcımızdan koyup yuvarlak şekil veriyoruz. Yağlanmış fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısı sürüyoruz .Bir çatal yardımıyla enine ve boyuna çizikler atıp çörek otu ve susam serpiyoruz.
200 derecde ısıtılmış fırında üzeri kızarıncaya kadar pişiriyoruz.


 Kabartma tozu olarak dr oetker çeşnili kabartma tozu kullanmanızı öneririm mahlepli ve susam aromalı olduğu için değişik bir lezzet katıyor.Poğaça adındada anlaşılacağı gibi kıyır kıyır ağızda ufalanan bir poğaça hamuru bekletme gibi bir derdimizde yok hazırlayınca hemen pişirebiliyoruz.Bu verdiğim ölçüden yaklaşık 30 -32 adet poğaça çıkıyor.Ben kendimize yaptığım zaman genelde yarım ölçü yapıyorum fazla kalabalık değilseniz.Yarım ölçü yeterli geliyor .
Sevgili Hümeyranın ev sahipliğini yaptığı kahvaltı etkinliğine gidiyor bu kıyır poğaçalarım.
Deneyip beğenmeniz ümidiyle 
Afiyet olsun...

*****************************************************************

Kitap severlere hatırlatmak istediğim bir konu Nt nin 3 al 2 öde kampanyası bitmek üzere  yararlanmak isterseniz kaçırmayın derim.
Bir iyilik yap kendine dedim ve hali hazırda okunmamış kitaplarımda olsa özellikle okumak istediğim Hz.Aişe adlı kitabı alıyım derken bir baktım üç kitap daha almışım.
Kısaca ben 6 alıp 4 ödedim :)kitapların dördü benim ikisi çocukların.Bana kalırsa çok karlı bir alışveriş oldu.Altı kitap 20 tl :))

Eşimin eşi yokla başladım okumaya Sema Maraşlıyı tv programındaki hoş sohbetinden  tanırım kitabını ilk defa alıyorum aslında almak istediğim kitabı farklıydı ama buda içindeki evlilik hikayeleriyle okurken düşündüren hatta eğlendiren bir kitap yarıladım bile:)

Yüreğinizden sevgi evinizden neşe eksik olmasın 
sevgiyle kalın...

33 yorum:

  1. çok güzel olmuş ellerinize sağlık.olsada yesek . kitaplarınız güzele benziyor sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık poğaçalar harika olmuş.
    kitaplrını da güle güle oku.

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle poğaçalarınızın nefis göründüğünü belirtmeliyim.Yazıda geçen akıtma ,hamur kızartma gibi hamur işleri bende memleketlim olma ihtimalinizi uyandırdı.
    Kitaba gelince Hz. Aişe adlı kitabı çok beğenerek okudum. ve herkese tavsiye ediyorum.Hz. Aişe 'nin İslami ilimlerinin doğuşunda emeği geçen çok hadis rivayet eden sayılı şahıslar arasında geçen çok zeki bir annemiz olduğunu biliyordum. Fakat kitap Kendisine olan hayranlığımı kat kat arttırdı.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Seda,
    Hz.Aişe kitabının methini çok duydum gerçekten Aişe annemizi dahada çok sevip ona benzemeye çalışmamız için iyi bir seçim bence.Aslında bugünlerde bu kitabı okumaya çoğumuzun ihtiyacı var.
    memleket konusuna gelince olabilir neden olmasın derim:)))

    YanıtlaSil
  5. Gülcan
    Lezzet sarayı
    teşekkürler yorumlarınız için.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık nasıl da doğru bir noktaya değinmişsiniz komşumuzu tanımamak!
    birde şu misafir olayında 9,10 .çeşit ikram yapılıyor ya deli oluyorum İSRAF İSRAF başka hiç bir şey değil..Mutlu haftalar.

    YanıtlaSil
  7. Poğaçalar çok güzel ellerinize sağlık. Kitap tavsiyelerinizi de not aldım teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Hayırlı haftalar, ellerinize, emeğinize sağlık çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  9. Canım benim ne iyi yapmışsın kitap okumayı çok
    sevdiğim halde şu aralar maalesef gün yetmez oldu bana:))Poğaçalar enfes ellerine sağlık öpü
    yorum.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine saglık canım,poğaçalar gerçektende pastanelerdeki poğaçalara benziyor.
    Kitap önerilerin içn de ayrıca teşekkürler.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor Kıyır poğaçaların.Hafta sonu malesef çok istememe rağmen yapamadım ceydama senin tarifi..Rahatsızlığım biraz daha şiddetlendi hafta sonu.Bitmeyen öksürüğümün yanına birde kulak ağrısı başladı şimdi...Anne böyleyken çocuk nasıl iyi olacak onuda anlamış değilim tabi..
    Bütün tariflerini yazıyorum ama.Gelen misafirlere ne yapacağım derdim olmicak denenmiş tarifleri görsel olarak gördüğüm içinde gönül rahatlığı ile yapacağım bütün tariflerini..
    Memleketin neresi onu da merak etmedim değil göçmen olma olasılığın fazla gibi me geliyor:))))))))

    YanıtlaSil
  12. Çat kapı gelinen, azıcık bir ikramla muhabbettin dibine vurulduğu günleri ben de hatırlıyorum. Ama özlemle ansam da o günleri yaşatmaya cesaretim yok açıkçası. En azından o günlerin güzel lezzetlerini devam ettirmek elimizde. Bu güzel tarif için teşekkürler.
    Hz.Aişe kitabını kızım da almış. Ben sıradayım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Sarkaç,
    Benimde cesaretim yok aslında değişen sadece komşuluk ilişkileri değil insanlar o kadar değişti ki yanıbaşımızdaki komşumuza hatta akrabamıza bile güvenemez olduk.O günlerdeki insanların saflığı şimdilerde pek yok :(Bende elimdeki kitabı bitirir bitirmez okuyacağım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Ceydanın annesi,
    Çok geçmiş olsun canım benim kulak ağrısı zordur bilirim dikkat et kendine tabi prensesimede :)Doğum günlerimize az kaldı muhteşem dörtlü olarak :)
    Evettt anne tarafından göçmenlik var:)))
    senin misafirlerin bol olur yaparsın elbet.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Sevalce lezzetler,
    canım görüntü pastanedekine benziyor ama tadı değil bu daha çok kıyır kıyır bir poğaça pastanedekiler gibi yumuşacık değil.Ama onunda tarifi var yakında yayınlarım kısmetse:)

    YanıtlaSil
  16. canım bende en çok "ve evlilik aşkın elinden tuttu" yu merak ettim:) keyifli okumalar canımm:) bende diybet işine merak saldım siparişlerm gelecek benimde:)
    kitap gibisi var mı ayol:)
    poğaçalarında nefis:)
    dediğin gibi çat kapı gelen misafirlerin tadı aşka:) okuldan geldimmi bazen bir bakardım ev dolmuş muhabbet gırla:) ne kadar güzel.. ama o adetler buralarda hala var:) misafirleri bir saat evvel biz gelcez diyolar:) hemencecik birşeyler çıkıveriyor ortaya:)

    YanıtlaSil
  17. Zeynep,
    bencede israf tamamen tüketen bir toplum olduk çıktık malesef:(Sanada mutlu haftalar canım.
    Derya,
    Bende pek fırsat bulamıyorum açıkçası ancak prensesi uyutunca akşamları bir kaç sayfa okadar.
    Fuat gencal,
    teşekkür ederim.
    Mini mutfaktan,
    teşekkürler,sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Kalp kurabiye,
    Denizim sizin oralar başka tatlım:)en güzel yerlerin birinde yaşıyorsun şanslısın.
    benim bahsettiğim yer bizim buralar:(
    Senin gibi maharetli bir ev sahibesi varken ne lezzetler çıkar ortaya tahmin edebiliyorum.

    YanıtlaSil
  19. Anlattıklarınıza canı gönülden katılıyorum. Bu kıyır poğaçaları annem de yapardı, 3-5 belki miktarı farklıdır malzemelerin ama çok güzel olurdu. Misafir pat diye geldi mi hemen hazırlanıverirdi. Misafir de zaten öyle oturmaz kalkar ev sahibiyle birlikte ev sahibi gibi yardım ederdi. Şimdilerde iş gösterişe döndü sanki. Kaç çeşit yapsam da bilmem ne? Çeşit değil ki önemli olan, dediğin gibi sohbetlerin sıcaklığı, komşuluk ilişkileri.
    Poğaçalara teşekkür ediyorum ama özellikle yazınıza teşekkür etmeliyim. Beni o zamanlara götürdünüz :)
    Bu arada Hz Aişe harika bir kitap, bana görümcem hediye almıştı, çok severek okudum. Eminim siz de beğenirsiniz. Okudukça tanıyor insan.

    YanıtlaSil
  20. Hümeyra,
    miktar farklıda olsa lezzetler birbirine yakındır.
    Çok çeşit telaşı zaten ev sahibesini okadar strese sokuyor ki muhabbet edicek hal kalmıyor dolayısıyla:)
    Kitabı okuyanları duydukça neden daha önce almadım diye hayıflanıyorum.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. çocukluğumdaki misafirlikler geldi gözümün önüne,şimdi hiçbiri kalmadı insanlar birbiriyle yarış halinde,maksatın muhabbet olduğunu unutuldu.poğaçaların nefis,bende aynı seninki gibi ama margarin olmayan bir tarif yapıyorum ev halkı bayılıyor.iyi haftalar dilerim,hoşçakal.

    YanıtlaSil
  22. POĞAÇALAR NEFİS BİZDE YAPTIK BUGÜN:)
    AFİYET ŞEKER OLSUN TATLIM.
    KİTAP SEÇİMLERİN DE ÇOK GÜZEL.

    YanıtlaSil
  23. Kış nedeniyle misafir ağırlamıyorum :))))))))))
    Evet dediğin gibi doğum günlerimize az kaldı.Büyükten küçüğe doğru sıra sıra kutlicaz.Önce senin sonra benim sonra prensesimi ve en son benim prensesimi

    YanıtlaSil
  24. Poğaçaların çok güzel görünüyor,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  25. Ne kadar güzel anlatmışsınız maalesef özelliklede şehirlerde yaşamak artık böyle bir şey oldu:(
    puaçalar nefis görünüyor çok severim
    Ara sıra hepimiz kendimizi şımartmalıyız sevgilerimi gönderiyorum:)))

    YanıtlaSil
  26. Pogaçalarin harika görünüyor tarifini aldim,nefis ellerine saglik...Kitap sever olarak özellikle burda evden ise giderken trende metroda okurum aksamlari ya da sabahlari vakit olmaz...sana keyifli okumalar dilerim...sevgilerimle canim.

    YanıtlaSil
  27. Nazmiye,
    Margarin koymadanda kıyır kıyır olurmu merak ettim.Çok haklısın canım.sevgiler.
    Cafe portakal,
    sizede afiyet olsun:)teşekkürler.
    Ceydanın annesi,
    Yaza o zaman:)evet büyükten küçüğe:)
    Yedirenk,
    Teşekkürler.sevgiler.
    Ev atölyesi,
    Çok haklısınız insan kendini şımartmalı:)teşekkürler sevgiler.
    Kelebekli saniyeler,
    En güzeli çalışanlar için.Evde olduğum için sadece akşamları okuyabiliyorum ben.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  28. poğaçalar süper.. canım nasıl çekti ...

    YanıtlaSil
  29. pogacalar enfes görünüyor canim ellerine saglik.. bende cok severim kiyir kiyir pogacalari..
    bak simdi türkiyede olsaydim mutlaka herzamanki gibi ugrardim nt ye ;) ama girdimmi cikmak bilmiyorum ;)

    sevgiler

    YanıtlaSil
  30. Canım ne güzel anlatmışsın çocukluğuma gittim. Her geçen gün eskiye daha çok özlem duyuyoruz. Zaten buradaki dostlukları bu yüzden seviyorum. Tanışmasak bile çok güzel yazışıyoruz, birbirimizi merak ediyoruz. Poğaçalar anne poğaçası olmuş, ellerine sağlık. Sağlık ve sevgiyle..

    YanıtlaSil
  31. Merhaba, emeklerimizi çalan pratik yemeklere mail gönderdim popup@hotmail.com.tr adresine ama dalga geçer gibi sitelerinde telif hakkı başlığı altında yazan yazıyı kopyalayıp gönderdiler. Üşenmedim çaldıkları yazıların linklerini tek tek tespit edip tekrar mail gönderip kaldırılmasını istedim. Kaldırdık cevabını verdiler ama aynı yazılar hala duruyordu. Dalga geçiyor gibiler.Friendfeed ve facebook hesaplarımda çevremdekilere yaptıkları hırsızlığı duyurmaya çalıştım.Başka ne yapılabilir bilmiyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  32. O poğaçaların güzelliği nedir öyle? Harika olmuşlar gerçekten. Ellerinize sağlık

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  33. Ellerine sağlık canım gerçekten harika görünüyor.Kıyırlığı resimden belli..Keşke davetsiz misafirlerimiz hiç bitirmese kapımız hep dolsa:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...