16 Şubat 2011 Çarşamba

KREMALI PATATES ,TAVUK SUYU ,SEBZE VE DAHASI...

Çorba dosyasıyla karşınızdayım:)

Güneşli fakat buz gibi bir hava var bugün dışarıda.Nedense çakıldım kaldım bugün bilgisayar başında üzerimde bir halsizlik biraz kırgınlık .Havadanmıdır yoksa kırgınlığımdan mı  bilemedim.Tabi bilgisayar başına geçince biraz arşivi karıştırdım.Ne çok yayınlamadığım tarif varmış çoğuda çorbalardan oluşuyor nedense çorbalar hep kenarda kalmış .Oysa ki bu havalarda mis gibi sıcacık bir çorba her derda devadır değil mi?

Açılışı mis gibi Kremalı patates çorbasıyla yapalım.


Kremalı patates çorbası
Malzemeler:
  • 4 adet orta boy patates
  • 5 bardak su
  • 1 kutu süt kreması(200ml)
  • nane,karabiber,tuz
  • 1 adet tavuk bulyon yada 1 bardak tavuk suyu
Hazırlanışı:
.Patateslerin  kabuklarını soyup haşlıyoruz.
.Üzerine suyu koyup 1-2 dk kaynatıp blendırdan geçirip püre haline getiriyoruz.
.Bu noktada kıvamını kontrol edip koyu ise üzerine sıcak su koyup kıvamını ayarlıyoruz.
. 1 adet tavuk bulyonu ,tuz,karabiber ve nanesini ilave edip karıştırıyorz.
.En son kremayı ilave edip güzelce karıştırıyoruz.Kremayı ilave ettikten sonra ocağın altını kapatıyoruz.
.Sıcak sıcak servis ediyoruz.
Afiyet olsun...

Veee sırada hepinizin bildiği ama yinede arşivimde olması adına ekleyeceğim miss gibi şifa kaynağı Tavuk suyu çorba var...

Tavuk suyu çorba (tel şehriyeli)
Malzemeler:
  • 5 bardak Tavuk suyu
  •  1 küçük kase Didiklenmiş tavuk eti 
  • 2 kahve fincanı tel şehriye(türk kahvesi fincanı)
  • tuz,nane ve karabiber
Hazırlanışı:
.Tavuk suyumuzu tenceremize alıyoruz .
.İçerisine didiklediğimiz tavuk etlerini atıp kaynatıyoruz.
.Kaynamaya başlayınca tel şehriyeleri ilave dip kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz .
.Tel şehriye çabuk pişer arada kontrol etmeyi unutmayın.
.En son tuz karabiber ve nanesini ekleyip ocağın altını kapatıyoruz.
Not: Tavuk suyunu hazırlarken içine 1 baş kuru soğan eklerseniz çok daha lezzetli oluyor.

 Şimdide sırada miss gibi sebze çorbası var ...



 Sebze çorbası
Malzemeler:

  • 6-7 yaprak ıspanak
  • 1 yada 2 sap pırasa
  • 1 havuç
  • 2 yemek kaşığı un
  • 5 bardak su
  • 1 tane tavuk bulyon 
  • tuz ve baharat
  • 1 yemek kaşığı margarin ,1 yemek kaşığı sıvı yağ
Hazırlanışı:
.Ispanak,pırasa ve havuç ayıklanıp yıkanır .Küçük küçük doğranır yada rondadan geçirilir.Ben çok minik doğruyorum.
.Tencereye margarin ve sıvıyağ birlikte alınır erimeye bırakılır.
.Yağ eriyince un ilave edilir 1-2 dk kavrulur.Dikkat edelim rengi dönmesin.
.Kavrulan una sebzeleri ilave edelim.Üzerine sıcak suyu ve tavuk bulyonu ekleyip un çözülene kadar karışıralım.
.Sebzeler pişene kadar arada karıştırarak pişirelim.
.En son baharatlarını ve tuzunu iave edip bir iki taşım kaynatıp ocaktan alalım.
.Sıcak sıcak servis edelim.


Sırada en çok sevdiğim çorbalardan biri var bu çorba bana hep rahmetli anneannemi hatırlatıyor:(



.
Salla bacak çorbası(Erişteli yeşil mercimek çorbası)


Malzemeler:

  • 1 Su bardağı yeşil mercimek
  • 1 baş soğan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 7 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 su bardağı köy eriştesi 
  • tuz 
Hazırlanışı:
.Mercimekler en az  15 dk kaynak suda bekletilir.
.Soğan yemeklik doğranır .Yağ tencereye alınır soğan kavrulur salça ilave edilir.
.Mercimeklerin üzerine  sıcak su ilave edilir.Pişmeye bırakılır.
.Pişen mercimeğin içine erişteler ilave edilir.Erişteniz yoksa hemen 1 bardak un su ve tuzla bir hamur yapıp açın erişte kesin böyle dahada lezzetli oluyor.
.Erişteler pişince çorbamız servise hazır.
.Bol kırmızı biberle  sıcak sıcak servis edin.


En son olarak Salçalı tel şehriye çorbası...


Salçalı tel şehriye çorbası


Malzemeler:

  • 2 türk kahvesi fincanı tel şehriye
  • kıyma
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı domates salçası+1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 5 bardak su
  • tuz,nane,karabiber
Hazırlanışı:
.Yağ tencereye alınır üzerine kıyma  ilave edilir  kavrulur.
.Salça ve su  ilave edilip kaynamaya bırakılır.
.Kaynayan suya tel şehriyeler ilave edilir.
.Nane ,karabiber  ve tuz ilave edlir şehriyeler hamurlaşmadan  ocaktan alınır.
.Sıcak sıcak sevis edilir.


Afiyet şifa olsun ...


Daha güzel çorbalarda buluşmak dileğiyle:)

20 yorum:

  1. Canım benim iyi akşamlar.Çorbaların hepsi harika
    ellerine sağlık.Bir tabak dumanı tüten çorbaya asla hayır diyemem öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. çorbaların hepsi harika olmuş arkadaşım.ellerine salık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Hepsi birbirinden güzel..Benim favorim sebze çorbası..
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Kışın çorbasız olurmu:)))bende geçen haftayı kendi bloğumda çorba haftası ilan etmiştim gerçektende çorbalar hep kenara itiliyor:))
    Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Alın bizdende okadar arşiv çorba kaynıyor bende yazacak istek yok bu nasıl havadır evin içinde donuyorum 15 gün tatil boyunca hiç bişey yapmadan pinekledim yaz gelsin artık :)) Bu arada elinize sağlık çok güzel görünüyor hepsi

    YanıtlaSil
  6. ben de çorbayı çok severim yaz kış hem de.kremalı patates çorbasını merak ettim.
    ellerine yüreğine sağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  7. oooh hepsi birbirinden nefiss görünüyor..afiyet sifalar olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
  8. ohh içim ısındı canım ellerine sağlık olsun şifa olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. GElsin çorbalar çesit çesit !!! Masallah Allah beretini artirsin!! Hepsi birbirinden lezzetli

    YanıtlaSil
  10. çorbaların hepsi çok güzel olmuş ellerinize sağlık. ayrıca geçmiş olsun diyorum.

    YanıtlaSil
  11. Yeşim'cim hepsi nefis zaten neyi kötü yapıyorsun ki. Ellerine sağlık şifa olsun..

    YanıtlaSil
  12. Derya,sevda,Elif,Ev atölyesi,senem, çaysofrası Hasret,Cafe portakal,Mutfaktan mis kokular,Gülcan,Nilgün
    Hoşgeldiniz hepiniz:)
    Yorumlarınız için çok teşekkürler.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Bana da çorba yapın :) Çok fena grip oldum, çorba yapanım yok. Kendim yapıyorum mecbur :( Şu tavuk sulu çorba tam da şifa kaynağı gibi duruyor, içsem iyi olurdum herhalde. Ellerinize sağlık. Görüntüsü de yetti zaten.
    Bu arada etkinliğime bekliyorum sizi. Konu kahvlatı.
    Hayırlı günler.

    YanıtlaSil
  14. başta çok kararsız kaldım almak için ama gerçekten çok güzel bir mutfak aracı nar ayıklamaktan nefret ederdim şimdi çok hoşuma gidiyor. şiddetle tavsiye edrim. sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. tatlımm ellerine emeklerine sağlık birbirinden sağlıklı ve lezzetli çorbalar:) çok güzel bir sunum yepazesi:)
    öperim seni..

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sağlık resimlere baktıkça sıcacık içmiş kadar oldum vallahi..Senden öğrendiğim çok şey var artık terbiyeli tavuk çorbam kesik kesik olmuyor sayende :)
    Sevgiler.
    Mailini aldım canım

    YanıtlaSil
  17. Aman allahım ne güzel çorbalar bunlar.Ellerinize sağlık.Şimdi olsaydı keşke elimde bir kase...

    YanıtlaSil
  18. Ay hepsi harika,aralarinda favorim de var sicacik miss gibi çorbalar..ellerine saglik canim,afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  19. Kelebekli saniyeler
    Caferengigül
    ceydanın annesi
    kalpkurabiye
    hümeyra
    gülcan
    Yorumlarınız için teşekkür ederim.
    Hümeyra inşAllah katılıcağım etkinliğe :)
    Gülcan bende alıyım bir tane bari .
    sevgilerimle ...

    YanıtlaSil
  20. Yeşimcim, çorbaların hepsi birbirinden güzel görünüyor. Balböceklerin bayılıyordur bunlara eminim. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...