24 Şubat 2011 Perşembe

KESTANELİ VE ÇİKOLATALI PASTA

Yemek bloggerleri için en kötü durumlardan biridir , özene bözene hazırladığı pastanın fotoğrafını çekemeden bitmiş olması:) Benimde başıma Kestaneli pastada geldi bu olay.Koskoca pastadan bana kalan sadece bu dilim oldu:(Tarifini vermek adına sadece bu fotoğrafla yetiniceğiz artık napalım...
Karyokaları yaparken haşladığım kestanenin bir kısmı ilede kestane püresi yapmıştım.İşte o kestane püresini nasıl değerlendireyim derken bu pasta çıktı ortaya.İç ve dış kreması kestane aromalı olan bu pastanın ara katında kestaneye birde çikolata eşlik ediyor.Tadını siz tahmin edin artık.Ya da tahminin ötesine geçip deneyin  derim.

Kestaneli  ve çikolatalı Pasta 

pandispanyası için gerekli malzemeler
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1su bardağı un
  • yarım su bardağı buğday nişastası
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çimdik tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 yemek kaşığı sıcak su
Hazırlanışı:
Yumurtaların sarı ve beyazları ayrılır.Beyazları bir çimdik tuz ile beraber krema kıvamına gelene kadar çırpılır.
Diğer tarafta yumurta sarıları ve şeker çırpılır.Şeker eriyince sıvı yağ,su,un,kabartma tozu ,vanilya ve buğday nişastası eklenir iyice karıştırılır.
En son olarak hazırladığımız bu karışıma yumurta beyazlarınıda ekleyip bir kaşık yardımıyla yavaşça hamura yedirilir.
Hamuru yağladığınız orta boy yuvarlak bir tepsiye dökün 175 dereceye ayarlanmış fırında pişirin.Kekiniz pişince hemen fırından çıkarmayın fırının kapağını aralayın yavaş yavaş soğusun yoksa kekiniz  hemen çöker.Birde hatırlatma yapıyım bu tarifi  lezzetedairnevarsa .blogspot.com da okumuyorsanız çalıntı içeriktir.
Kek soğuyunca tepsiden dikkatlice çıkarıp ikiye hatta bölebiliyorsanız üçe bölün.Bu kek güzel kabarınca üçe bölünebiliyor.

Kreması için gerekli malzemeler:
  • 3 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 8 yemek kaşığı şeker
  • 50 gr margarin
  • 1 paket kakao (50gr)
  • 2 su bardağı kestane püresi
  • 1 poşet krem şanti

Hazırlanışı:
Süt,un,nişasta ,şeker ve kakao bir tencereye alınır karıştıra karıştıra pişirilir.
Pişen kremanın içine kestane püresi eklenir karıştırılır.Soğumaya bırakılır.
Soğuyan kremanın içine 1 poşet toz şanti ilave edilir mikserle güzelce çırpılır.

Pastanın hazırlanışı:
Kekimizi 2 yemek kaşığı süt ile ıslatıyoruz.Üzerine kremayı koyup çikolata parçalarını serpiştiriyoruz.Ben bitter damla çikolata kullandım 1 çay bardağı kadar.Diğer kekimizi üzerine kapatıyoruz.Onunda üzerini 2 yemek kaşığı süt ile ıslatıyoruz.Kalan kremayla pastamızı sıvıyoruz.Üzerini isteğe bağlı süsleyebiliriz.Ben sadece çikolata sosuyla süsledim (şişede olanlardan)Siz krem şanti ilede  süsleyebilirsiniz.
Pastamızı en az 5-6 saat dolapta beklettikten sonra servis edebiliriz.
Afiyet olsun...

*********************************************
Pepeladan güzel haberlerimiz var...

Libyada yaşananları hepiniz biliyorsunuz benimde haberleri duyduğum zaman ilk aklıma gelen Sevgili  pepela olmuştu.Çok şükür Şeymanın  yurda döndüğü  haberleri geliyor diğer blogcu arkadaşlardan Rabbim orada yaşayan masum insanların yardımcısı olsun.

Bir de  ödülüm var:)

Bu keyifli ödülüde sevgili lezzet saati ve Sevgili Elif arkadaşlarım layık görmüş bana .Kendilerine  buradan çok teşekkür ediyorum.Benim için izlediğim bütün  blogları okumak çok keyifli olduğu için bende bu ödülü tüm blog arkadaşlarıma gönderiyorum.

Yüreğinizden sevgi evinizden neşe eksik olmasın
Sevgiyle kalın...






33 yorum:

  1. Canım kestaneye aşığım pasta tam benlik:))elleri
    ne sağlık tabağı aldım kaçıyorum öptüm.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım nefiss görünüyor....Ödülüde canı gönülden hakettiğine inanıyorum:)Çunku bende senın lezzetlerıne bakmaktan keyıf alıyorum..Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
  3. Benimde canım hep kestaneli pasta çekiyor bu aralar bende yapmak istiyorum ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Canım,
    öncelikle ödülün için kutluyorum.
    Ellerine sağlık. Pastana bayıldım. Yapmak için tarifini kaydettim. Yeğenlerim hafta sonunda bende olacaklar.Bayılırlar bu tada.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  5. Mevsim olarak artık yavaş yavaş kestanelere veda etme vakti geliyorken, değerlendirilmesi gereken bir tarif olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. süper olmuş:) eline sağlık bende geçen seneki evlilik yıldönümümüz için yapmıştım buna benzer bi pasta özel yeri var yani:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. canım pastan çok güzel olmuş,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. Son bir dilim kaldıgına göre bayaa beğenildi demek ki. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Resmini göremedim...ama tarifi okuyunca nefis olduğunu anlıyorum....ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Hümeyra,
    Sanırım öyle oldu:)teşekkürler.
    Yedirenk,
    teşekkür ederim canım.
    Yemek bir aşk,
    Özel bir yeri var demek hııı:))Gerçekten özel günlere layık bir pasta.
    Mini mutfaktan,
    Evet kestane mevsimi geçerken aslında püresini yapıp saklasak iyi olur.
    Bülbülün yeri,
    Eminim beğenirler.Özelikle pandispanyası süper oluyor.tavsiye ederim.
    Tarifkolik,
    vakit kaybetmeden yap o zaman canım süper oluyor.
    Feyza,
    teşekkürler tatlım o senin kalbinin güzelliği:)güzel gören gözlerin.
    Derya,
    Canım teşekkür ederim sen daha güzellerini yaparsın:)

    YanıtlaSil
  11. Saniye sultan,
    resim gözükmüyor mu?
    teşekkür ederim canım .

    YanıtlaSil
  12. mmm nefis bir pasta olmuş.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. Off bu pastanin gûzelligine böyle yarrabbiiii!! Ellerine salgik canim nefis olmus. Kestaneli degisik mutlaka deniyecegim. ödülün için tebrik ederim

    YanıtlaSil
  14. ÖDÜLÜN HAYIRLI OLSUN CANIM KESTANEYE ASLA DAYANAMAM.ELLERİNE SAĞLIK...

    YanıtlaSil
  15. Ama böyle de olmaz ki :) Çok seviyorum kestaneli lezzetleri. Süper görünüyor. Daha önce yaptığın karyokalara da bayılmıştım zaten, şimdi de bu güzellik. Ellerine sağlık, nefis görünüyor. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. bloğuma hoşgeldiniz çok memnun oldum pasta çok nefis böyle pasta kalırmı hiç :)sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık canım..
    Hazır satılan pastalar gibi çok güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  18. elimde kestanelerim vardı,yemekten bıkmıştım .hemen pastaya dönüşsünler bakalım.
    hoşgeldiniz

    YanıtlaSil
  19. balımm pepelamın dönmüş olmasına bende çoks evindimm..
    pastan da ne kadar nefis olmuş ellerine sağlık canım benim..
    ödül içinde kutlarım çok daha güzellerine layıksın..

    YanıtlaSil
  20. pastan çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık..

    afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  21. esim kestaneli pastayi cok sever, ancak hic denemedim desem!! hatta suan kozde kestane pisirdi yiyoruz, tarifin bana ilham verdi. eline saglik,

    YanıtlaSil
  22. ellerıne saglık yesımcıgım çok guzel gorunuyor.kestane yemem ama pastanın tadını merak ettım dogrusu.ceydanın annesı

    YanıtlaSil
  23. OLSUN 1 DİLİMİ DE YETER BİZİM İÇİN:))HARİKA OLMUŞ,ÖDÜLÜN İÇİNDE TEBRİK EDERİM,HAYIRLI CUMALAR SEVGİLER

    YanıtlaSil
  24. Susam çörek otu,
    Evet haklısınız bir dilimde olsa resimleriz :)
    ceydanınannesi,
    canım ya sende ne çok yemek seçiyorsun öyle:)))
    ceydamda senin gibi mi?
    Ebru,
    afiyet olsunnn
    o zaman hemen dene tatlım.
    Hülya,
    teşekkürler.
    kalp kurabiye,
    darısı kalan vatandaşlarımızın başına.
    teşekkürler tatlım.
    Neval,
    sizde hoşgeldiniz.afiyet olsun o zaman:)
    Elif,
    teşekkür ederim canım.
    Gönül,
    teşekkür ederim sizde hoşgeldiniz:)
    Beyaz hanımeli,
    bende çok seviyorum ama biraz uğraştırıcı sonuç değiyor tabi:)
    Cafe portakal,
    teşekkürler.
    mutfaktan mis kokular,
    teşekkür ederim canım beğeniceğine eminim.
    Lezzet sarayı,
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. ELLERİNE SAGLIK .BAYILIRIM :)HEM KESTANE HEM CIKOLATA HIMMMM

    YanıtlaSil
  26. kestaneyeb ayılırım
    ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
  27. ailecek bu sene kestane hastası olduğumuz bir gerçek:))denemek istiyorum becerebilir miyim bakalım:) ellerinize sağlık ! cafe pepela arkadaşımızı da merak etmiştim epeyce,iyi haberlerine sevindim cidden..Allah tüm kardeşlerimizin yardımcısı olsun..zulm ile âbâd olunamayacağını artık tüm dünya görsün..:( saygılar,sevgiler efendim..

    YanıtlaSil
  28. Ayy o kreması yanlardan filan akmış yaa beni delirtti buralarda...
    Hemen parmak atasım geldi.
    Nasıl lezzetlidir düşünmek istemiyorum çünki fena oluyorum.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  29. Yeşimcim; öncelikle Şeyma'dan haber verdiğin için çok sağol, ben de meraktaydım, çok şükür. Pastan ise harika, kestane ve çikolata birarada, Allahım ne müthiştir kimbilir. Ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  30. Pastan harika olmus yesimcim eee birde kestaneli daha ne olsun ellerine saglik,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  31. Ben ve baba yemek seçtiği için doğal olarakta Çocukta yemek seçiyor malesef...

    YanıtlaSil
  32. Ahhh ahhhhh şu pastalar olmasa kilolarda olmaz diyeceğim fakat, çok seviyorum çok.Canım pastan nefis olmuş yemede yanında yat :)

    Ellerine kollarına sağlık nefis gerçekten.

    sevgiler;

    YanıtlaSil
  33. resme bakıp derin bir iç çekiyorum şu anda :)

    elinize sağlık

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...