15 Şubat 2011 Salı

KAKAOLU ISLAK KURABİYE


Bir kurabiye için neler yazılabilir ki?
Çok güzeldi,kıyır kıyırdı, muhteşemdi hatta muhteşem ötesiydi vs.
Ama gerçekten bu kurabiye için çok şeyler yazılabilir.Bence tabi:)))
Tatlı seven ben bu kurabiyelere bayıldım:) bıraksalar bir tepsi kurabiye banamısın demezdi.
Kurabiyenin  sevenleri çok olunca tadı damağımda kaldı resmen.
Pişmesiyle bitmesi bir oldu.
Bu nefis kurabiyeler için; Kurabiye ötesi bişeydi desem yeterli gelirmi size bilemiyorum? Oğluma göre browninin kurabiye hali:)
Kesinlikle denemenizi öneriyorum belki sizde benim gibi çokkkk beğenirsiniz dimi.Neden olmasın?






KAKAOLU ISLAK KURABİYE


Malzemeler


*125 gr margarin(oda sıcaklığında)
*1 paket gurme kakao(50 gr)
*1 yumurta
*1 çay bardağı pudra şekeri
*1 çay bardağı sıvı yağ
*1 paket vanilya
*1 paket kabartma tozu
*3 su bardağı un


Şerbeti için


*2 çay bardağı şeker
*2 çay bardağı su
*1-2 damla limon suyu


Üzeri için bol hindistan cevizi






Hazırlanışı:


.Şeker ve suyu bir tencereye alıp kaynatıyoruz ocaktan almadan 2 damla limon suyu sıkıyoruz.Şerbeti soğuması için bir kenara alıyoruz.


.Hamur malzemelerini güzelce yoğurup ele yapışmıyacak bir hamur elde ediyoruz.


.Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz.


.Yağlı kağıt serdiğimiz tepsimize yerleştirip 180 derecede fazla kurutmadan pişiriyoruz.


.Fırından çıkan sıcak kurabiyeleri teker teker  şerbete batırıp hindistan cevizine buluyoruz.


Afiyet olsun...


Benden notlar:


*Şerbeti fazla ağdalı olmasın hemen bir iki fokurdayınca altını kapatıyoruz.Ayrıca buzdolabında bekletirsek şerbeti daha iyi sonuç alıyoruz.


*Kurabiyeler ertesi güne dahada lezzetli oluyor.Tabi kalırsa:)


*Bu tarifle ceviz büyüklüğünde 35 adet kurabiye oluyor.


*Hindistan cevizine bularken yanınızda biri varsa yardım alın aksi takdirde şerbet hindistan cevizine bulanıyor.Yada ilk başta şerbete bulayıp bir kenara alın sonra hindistan cevizine bulayın.


*Özellikle gurme kakao kullanmanızı tavsiye ediyorum.Çok daha güzel oluyor.

Deneyip beğenmeniz ümidiyle ...

40 yorum:

  1. görüntüye bakınca nasılda lezzetli olduğu belli oluyor.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık. harika olmuş. Bu arada fotoğraf çekimleri de en az kurabiyeler kadar güzel.

    YanıtlaSil
  3. Canım benim ellerine sağlık enfes olmuş çayda varsa geliyorum:))öptüm...

    YanıtlaSil
  4. Yeşim kurabileyelerin pek bi güzel görünüyor. Ellerine sağlık. Tadını meral attim bende mi yapsam acep :)

    YanıtlaSil
  5. evet denenicekler listeme aldım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. Önce geçmiş kandiliniz ve sevgi gününüz kutlu olsun.Kurabiyeler süper görünüyorlar,eminim lezzetleri de süperdir.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. valla muhteşem görünüyor. denemek istedim bak şimdi :)

    YanıtlaSil
  8. canımm bu kurabiyelerin lezzetini ben biliyorumm...
    nefis olmuşş:))
    ellerine emeklerine sağlık..
    öpüyorum canım..

    YanıtlaSil
  9. gerçekten harika görünüyor resmi bile yetiyor ellerinize sağlık. sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. çok güzel tadıda bi o kadar güzel bilirim ellerine sağlık.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Canan,
    teşekkürler.sevgiler...
    Gülcan,
    teşekkürler.sevgiler...
    Kalpkurabiye,
    bilen biri beni daha iyi anlar dimi:)sevgiler canım.
    Yemyeşil deniz,
    deneyin pişman olmazsınız:)
    Sevalce lezzetler,
    sizinde kutlu olsun.teşekkürler.
    senem,
    teşekkürler canım.
    Aycan,
    denemekten ne çıkar:)))
    Derya,
    çay kolay iş sen gel yeter:)
    seda,
    Teşekkür ederim.sevgiler.
    Sevda,
    teşekkür ederim canım.

    YanıtlaSil
  12. süper görünüyor lezzetide görüntüsü kadar güzel sanırsam..Yapmaya değer bir lezzet benim içinde çok zor değil hafta sonu Ceydacığıma yapim de yesin benim çikolata canavarım...
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  13. canim ellerin dert gormesin cok guzel gorunuyor gecen yil bi arkadasimda yemistim cokda begenmistim o zamanda tarif almistim ama yapmak nasib olmadi bu sefer kararliyim tarifini hemen deneyecegim insaALLAH.

    YanıtlaSil
  14. Çok iştahlı anlatmışsın canım çekti..
    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  15. YESIIIIIMMMM vallah beni günaha sokacan kizzzz, hemen mutfaga kosuyoruuummmm

    YanıtlaSil
  16. Hakikatten çok değişikmiş Yeşimcim, ellerine sağlık, nefis görünüyorlar..

    YanıtlaSil
  17. Canım,
    ellerine sağlık. HArika olmuşlar.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  18. ama bunlar süper olmuşlar denemem lazım:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  19. AMAN YARRABIII bu nasil bir lezzet !! Yenice denedim yedik nerdeyse bitti !! Cikolata hastasi olanlar dogru mutfaga ! paylasim için çooook tsklerr

    YanıtlaSil
  20. Bu tarifi daha önce annemle birlikte denemiştik ve gerçekten emek harcamaya değer. Yalnız dişinizi sıkıp ertesi güne de mutlaka bırakın birkaç parça da olsa. Çünkü ertesi gün tadından yenmiyor.

    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  21. yeşim ellerine sağlık bende bunun sütle şerbetlenenınden yapıyorum oda cok guzel oluyor.Tarifi yakında paylaşırım ınşallah:))fazla gırıp birşey paylaşamıyorum bu ara maalesef ama senin ve birkaç kişinin bloguna özellikle bakıyorum..:))süpersin cnm çok leziz görünüyorlar.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  22. süper bi lezzet.. bende yapmıştım.. bilirim.. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  23. BİLMEMMİ BU KURABİYELERİN LEZZETİNİ ENFES ÖTESİ.HARİKA

    YanıtlaSil
  24. Ceydanın annesi,
    yap kuzum yesin annesi belinayın tatlı ile arası yok anasına çekmemiş yani:)ceyda nasıl oldu mail yolladım sana:)

    YanıtlaSil
  25. Fem,
    bende balparede gördüğümden beri yapıcam diyordum iyikide yapmışım nefis oldu:)
    Elif,
    hoşgeldin canım.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  26. Mutfaktan mis kokular,
    hadi o zaman kolay gelsin:)
    Lezzetli somunlar,
    teşekkürler:)))
    Bülbülün yeri,
    teşekkür ederim:)sevgiler.
    Yemek bir aşk,
    pişman olmazsın:)sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. Mutfaktan mis kokular,
    Beğenmene sevindim canım.Afiyetler olsun:))
    pinyata,
    Hoşgeldiniz.Gerçekten ertesi güne daha lezzetli oluyor.sevgiler.
    Feyza,
    Farkındayım olmadığının:)sütlede güzel olur tarifi beklyorum canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Yemek aşkı,
    tadını bilenler daha iyi anlar kurabiyenin güzelliğini.teşekkürler seçilcim.
    Cafe portakal,
    İşte bilen biri daha süper dimi:)

    YanıtlaSil
  29. Yeşimciğim ellerine sağlık nefis görünüyorlar.Afiyet olsun. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  30. Ellerinize sağlık benimde yıllardır yaptığım bir kurabiyedir bu çok severim sevgiler..

    YanıtlaSil
  31. Ah ah çok lezzetli olur bilirim ellerine saglik yesimcim nefis gorunuyorlar,afiyet bal seker olsun..kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
  32. Yalnız bunlar çok fotojenik görünüyorlar.Hemen denemeliyimmm ben.

    YanıtlaSil
  33. merhaba zeynep beyza ben,dün bakmıştım bugün yaptım enfes oldu,emeğinize sağlık,ayrıca fotoğraflarda süper,onlara da ara sıra bakarım ben artık

    YanıtlaSil
  34. kac derecede oishyor canim

    YanıtlaSil
  35. Denedim çok güzel ama pek ıslak olmadı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şerbeti buzdolabında bekletip kurabiyeleri sıcak sıcak içine atıp çıkarmanız gerekiyor.Aksi halde ıslak olmaz.

      Sil
  36. Koekjessarayi.blogspot.com

    Super otesi birsey oldu bu,,,tarif icin tesekkur ederim ,ben ortasina findik batirdim goruntusu ayni sekerpare oldu ,sekerpare ve bunu yaptim bayramda ikisini birlikte ikram ettim hem goruntu super hem tatlar ,yiyenler tekrar istedi ,herkese tavsiye ederim,

    YanıtlaSil
  37. Gerçekten çok güzel bir tarif herkes bayıldı. Tesekkurler

    YanıtlaSil
  38. Gerçekten çok güzel bir tarif herkes bayıldı. Tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Hanım,beğenmenize çok sevindim:)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...