23 Şubat 2011 Çarşamba

İÇERİK ÇALINMASINDA SON DURUM

icerik-hirsizligi-kopya-calinti-onlem-onleme

Arkadaşlar üretmeyi değil çalmayı kendine meslek edinen blog hırsızımız dün özür dileyip herkesin yazılarını kaldıracağım diye mail atmıştı .Malesef dünden beribunun dört adet postumu daha birebir kopyalayıp yayınladı.Hala başka bloglardan çaldıklarınla yayın hayatına devam ediyor.
Durumu google bidirdim.Bundan sonra aşağıda yayınlayacağım Osman beyin yorumunda yazılanları birebir uygulayacağım.
Lütfen dikkatlice okuyun!
****************************************************



Osman dedi ki...







Sayın Blogcular;
Buraya adres yazarak, link vererek hırsızı sevindiriyorsunuz.
Yazılarızda site içi bağlantılar kullanın. Yani her yazınızda sitenizdeki bir başka yazıya link olsun. Yazılarınız çalanlar bunu otomatik olarak programlara yaptırıyorlar. Eğer yazılarınızda link olursa bu size back-link olarak geri dönecektir, Google'de üste çıkan siz olursunuz.
Resimlerin üzerine site adreslerinizi yazabilirsiniz. -Çoğu yapıyor zaten-
Bahse geçen sitenin sahibinin tek sitesi bu değil. Bunu kendisine iş edinmiş. İnfo domain 1 dolardır, yıllık 100-200 dolar gibi bi paraya da host alıyordur. Saymadım ama onlarca sitesi olduğuna eminim.
Domain kayıt bilgilerine şuradan bakabilirsiniz. http://www.whois.com.tr/index.php?q=pratikyemektarifleri.info

Oradaki isim ve adres muhtemelen sahtedir. E-posta adresi gerçektir. Telefon numarası da sahte olabilir. Kendiniz telefon ile uyarmayı denemeyin, bir avukata arattırın. Domain kayıt bilgilerindeki kelimeleri Google'de arayarak diğer sitelerini görebilirsiniz.
Savcılığa suç duyurusunda bulunabilirsiniz. Bu arada mail adresini aldığı firmaya, host firmasına kişiyi şikayet edebilirsiniz.
Kolay gelsin.
****************************************************
Osman beye ilgi ve alakası için teşekkür ediyorum.

Birde bu konuyla alakalı Sevgili Anne Kaz bir yazı yayınlamış onuda okumanızı tavsiye ederim.Anne Kazın yazısı için buraya bakabilirsiniz.




12 yorum:

  1. Canım dün gördüm bu yazını,bu hırsız uzun zamandır var,bir çok blogu var osman beyin yazdığı gibi daha önce ki blogunda benim bütün sayfamı kopyala yapıştır almıştı etiketleri ile beraber:)
    oğlumun her zaman söylediği şeyi yapmıyordum zor geliyordu doğrusu:)bu hırsızlığın önüne geçemezsin anne diyordu tek yapman gereken her tarifin içine kendi sayfana link vermen yani adresini yazman lazım.Link olduğu için çalıntı bile olsa sayfan öne çıkar.
    Son tariflerimde neredeyse kendi ve arkadaşlarımın linkini vermem gerekti, hırsız siteyi incelediğimde tariflerimi başlık altında toplamış içeriği yok şimdilik:)belki de link vermek doğru oldu.
    kucak dolusu sevgilerimi bırakıyorum canım..

    YanıtlaSil
  2. Çok sinir bozucu bir durum emeğimizi çalıyorlar bahsedilen siteden ben de dün haberdar oldum baktıkça arkadaşlarımın emeklerinin nasıl çalındığını görmek içimi acıttı belki benim tariflerimde vardır daha fazla dolaşıp bu zaatın sayfa gösterimini yükselmemek için siteden çıktım fakat gerekenide kendimce yaptım umarım en kısa zamanda kapatılır.........

    YanıtlaSil
  3. Off ben de bir kaç mail attım ama cvp gelmedi...osman beyin dediklerini iyice uygulamak lazım gerçekten

    YanıtlaSil
  4. Canim tekrardan geçmis olsun,ne insanlar var hayret ediyorum...insallah bu sorunu halledersin...ve Osman beyin söylediklerini bende ögrenmis oldum sagol...sevgiler

    YanıtlaSil
  5. canım linki kaldırdım ve yazıyı düzenledim
    uyarın için teşekkürler
    umarım hallolur da kurtuluruz bu hırsızlardan utanmazlardan

    YanıtlaSil
  6. Yine ben:)
    Maalesef uygulamadığını görüyorum. Bu yazınızda site içi link göremedim. Site içi bağlantıyı mümkünse ilk cümle içinde yapın. Alakalı yazı bulamıyor iseniz blogunuzun anasayfasına herhangi bir kelime ile link verebilirsiniz.
    Bunlar zor geliyorsa blogger'da Ayarlar>>>Biçimlendirme>>> Kayıt Şablonu kısmına şuna benzer birşeyler ekleyin.


    <a href="http://blogunuz.blogspot.com">Yazar adı</a>

    Yazılarınızı bu kodlardan önceye yazarsınız. Bu link bundan sonra yazacağınız her yazının sonunda otomatik olarak yer alacaktır.

    Maalesef savcılığa giderek pek bir netice alınacağını sanmıyorum, alınsa bile epey uzun sürebilir. Yargının iş yükü malum. Diyelim ki karşı taraf suçlu bulundu. Suçlunun kimliğine ulaşmak zor, hele yurtdışında falan yaşıyorsa imkansız gibi birşey. Hukukçu değilim ama bu tip davaların takipsizlik sonuçlanma ihtimali var. Mahkeme siteyi engelleme kararı verse bile adresi yönlendirip yenisini kurarlar.

    Neyse, hırsızlara bu kadar kafa yormaya gerek yok. Bunlar her daim olacaktır, siz yolunuza devam ediniz. Hırsız var diye yazmayacak değilsinizdir. Kargadan korkan darı ekmez.

    YanıtlaSil
  7. Osman bey yardımlarınız için teşekkür ederim.
    Evet telaştan link koymayı unutmuşum:)bunuda bir kopyalayan olurdu elbet dimi:)
    Biraz araştırınca bunun gibi onlarca site olduğunu farkettim herkes bu konudan muzdarip.Dediğiniz gibi kargadan korkan darı ekmez.
    Emek hırsızları her zaman var olucaktır.
    Tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. İnci yemek,
    Oğlunuz kesinlikle haklıymış:)desteğiniz için teşekkürler.
    Yıldız,
    Canım gerekeni yaptığına eminim.Desteğin için teşekkürler.
    Yemek vakti,
    Aylin mail gelsede sonuç yok:(Seninde bir çok tarifin var malesef sitede:(Desteğin için teşekkürler canım.
    Kelebekli saniyeler,
    Evet Osman beyin söylediklerine kesinlikle dikkat etmeliyiz.Desteğin için teşekkürler canım.
    Papatya68,
    Umarım canım.Asıl ben teşekkür ederim desteğin için.

    YanıtlaSil
  9. Fazlasıyla can sıkıcı bir durum emek hırsızlığı.Bu nasıl bir vicdan anlamak mümkün değil.Ben oldukça yeniyim blog yazmak konusunda.Ancak sizin bu yaşadıklarınız ve başka arkadaşlardan duyduklarım çok üzücü.Engellemek için neler yapabiliriz önemli olan o.Bu konuda bildiklerini paylaşan arkadaşlara teşekkürlerimi iletiyorum.Geçmiş olsun arkadaşım.

    YanıtlaSil
  10. Canım bloğumda ödülün var,alırsan sevinirim...

    YanıtlaSil
  11. Çok geçmişler olsun..İnşallah en kısa sürede yazıları,resimleri kaldırır.

    YanıtlaSil
  12. canım benim bende linki kaldırdım.nasıl bir insansa hem saygısız hemde yüzsüz.kul hakkına giriyo.ALLAHA havale ettim onu ben.sevgiler canım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...