19 Şubat 2011 Cumartesi

GAZOZLU POĞAÇA


Pazar kahvaltısında poğaçaya kim hayır diyebilir ki:)

Gazozlu poğaçaları yapmaya başladığımdan beri sık sık yapar oldum.Hem çok lezzetli bir poğaça hemde diğer mayalı poğaçalara göre bekleme süresi çok az hamuru yarım saat bekletmek yeterli oluyor.
Sadece bu poğaçalar için evde her zaman küçük bir şişe gazoz bulunduruyorum.
Verdiğim malzeme listesiyle iki fırın tepsisi poğaçamız oluyor.Oldukçada bereketli bir poğaça. Tarif defterinize not edin derim ben.

Gazozlu poğaça 

Malzemeler(32 adet için)
  • 1su bardağı oda ısısında sade gazoz(çamlıca marka kullandım)
  • Yarım su bardağı su
  • 250 gr margarin(terem yağ kullandım)
  • 1 paket kuru maya(1 çorba kaşığı)
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un
  • üzeri için yumurta sarısı
  • iç malzemesi peynir,kıyma,patates
Hazırlanışı:
  • Gazoz ,su maya ,şeker ve tuz derin bir yoğurma kabında karıştırılır.
  • iki su bardağı kadar un ilave edilerek yoğurulur.
  • Oda sıcaklığındaki margarin küp küp doğranır hamura ilave edilir.
  • Tekrar azar azar un ekleyip yumuşak bir hamur elde edilir.
  • Hamur en az 30 dk oda sıcaklığında bekletilir.
  • Hamur dört eşit parçaya ayrılır.Pasta tabağından büyükçe açılır.Sekiz eşit parçaya bölünür.
  • istediğimiz iç harcı koyularak sarılır.Ben peynirli iç harcı kullandım.
  • Dört eşit hamurdan sekizer tane poğaça toplam otuziki adet poğaça çıkıyor.
  • Poğaçalar yağlanmış fırın tepsisine yerleştirilir.Üzerlerine yumurta sarısı sürülür.
  • İsteğe bağlı susam ve çörek otu serpilir.
  • 180-200 derecede ısıtılmış fırında pişirilir.
Afiyet olsun...

Bu poğaçalarımı  porselen demlik çay saati etkinliğine gönderiyorum.
Sevgi ve muhabbetle yapıp yemeniz dileğiyle
Mutlu hafta sonları...

30 yorum:

  1. Canım ellerine sağlık gazozlu poğaçayı bende yap
    mıştım.Çok leziz gerçekten mutlu hafta sonları öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK. İYİ HAFTA SONLARI.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.değişik bir tarif olmuş denecektir :))

    YanıtlaSil
  4. gerçekten çok güzel olmuş tarifi aldım en kısa zamanda deniyeceğim eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor ama bir şey merak ettim gazoz şekerli bir tat vermiyor mu?

    YanıtlaSil
  6. bugün malzemelerimi kontrol edip yarın sabah yapacağım inşallah. tarif için tşk

    YanıtlaSil
  7. bir zamanlar ne kadaaar popülerdi bu poğaça:) eline sağlık cnaım nefis gözüküyor..
    sevgileirmle

    YanıtlaSil
  8. Tarifi defterime ekliyorum bakalım ne zamana kısmet olacak yapmak..Gazozlu poğaçaların güzel olduğunu duymuştum ama hiç denememiştim.Ellerine sağlık canım afiyetle yiyin...
    M

    YanıtlaSil
  9. gazozlu pogaca ilk defa duydum kek olarak yapmistim ama pogacasini hemen deneyecegim tadini cok merak ettim,görüntüsü nefis ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  10. süper görünüyorlarrrrrrrr:)

    YanıtlaSil
  11. Hiç gazozlusunu denememiştim ama bu görüntüden sonra mutlaka deneyecem.ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  12. Canım öncelikle iyi hafta sonları dilerim. Poğaçaların harıka olmuş. Ellerine sağlık. Bir tane aldım. Öpüyorum sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  13. Malzemeler poğaçanın nefis olduğunu söylüyor. Kahvaltı ve çayın yanında kim hayır diyebilir ki. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  14. canım Yeşimciğim;
    poğaçalar şahane:)
    ne güzeld olmuşlar puf puf:)
    sodalısını yaptım da gazozlu yapmamıştım:)

    YanıtlaSil
  15. çok güzel olmuş arkadaşım.inşallah denerim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,tarifiniz farklı ve güzel geldi,sakıncası yoksa talibim,siz ve ziyaretçilerinizi etkinliğime davet için gelmiştim,bu tarifinize link verirseniz bunu ve başka tariflerinizi de alabilirim,ellerinize sağlık,her şey gönlünüzce olsun,sevgilerimle
    http://cafemis.com http://cafemis.blogspot.com ve face adreslerimde yayında olacak,beni yalnız bırakmazsanız sevinirim...

    YanıtlaSil
  17. Gazozlu poğaçayı görünce bi an sodalı mı acaba dedim ama baktım çamlıca gazoz diyor :) deniycem valla merak ettim. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  18. gazozlu poğaçayı bızde yapardık.. annemın tarıflerındendı.. bıde gazozulu tatlısı vardı...o fantadandı sanırım.. ne gunlerdı:)

    YanıtlaSil
  19. Derya,
    Canım teşekkürler sanada mutlu hafta sonları
    Gülcan,
    Teşekkürler canım.
    senem,
    denersen sonucu yaz oldumu canım.
    Hanife,
    kolay gelsin o zaman:)
    mini mutfaktan,
    kesinlikle şekerli bir tadı yok bildiğimiz poğaça lezzetinde.
    Küçük mucizem,
    Şimdiden afiyet olsun ozaman.
    yemekbiraşk,
    modası geçmez bence:)))
    Ceydanın annesi,
    kurabiyeleri yaptınmı bakıyım kuzuma :)poğaçalarıda yap Belinay bayıldı:)
    Bahar çiçeği,
    evet genelde keklere koyarlar ama kesinlikle buda çok güzel oluyor.Ben teşekkür ederim.
    Cafe rengigül,
    teşekkürler canım.
    Yedirenk,
    kesinlikle denemelisin pişman olmazsın.
    Kalp kurabiye,
    sodalı börek yaparım ben poğaçalarıda gazozlu:)
    Sevda,
    teşekkürler canım.
    Kadına dair herşey,
    memnun olurum tabi sevgiler.
    Neslice,
    gazoz canım hemde çamlıca:)
    memolinin annesi,
    evet fantalı kek vardı yaa bende hatırlarım.Nefis olurdu.

    YanıtlaSil
  20. HMM NEFİS GÖRÜNÜYO TADI NASIL YUMUŞAKMI OLUYO?

    YanıtlaSil
  21. çok leziz görünüyorlar,harika kızarmışlar!
    Pazar günü ah en güzle kahvaltılar:)
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Canım,
    ellerine sağlık.Nefis görünüyor. Gazozlu olması çok ilginç geldi. Denemek isterim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  23. öyle sevimli göründü ki gözüme:)))birbirimize bakıştık kaldık:)
    şifa olsun canım,mutlu pazarlar

    YanıtlaSil
  24. günaydın harika olmuş tarifide aldım bir tanede poğaçandan aldım çayımın yanına emeğine ve yüreğine sağlık iyi pazarlar sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Hiç denemedim ama çok güzel olduğunu duydum canım harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. ellerıne sağlık canım gazozla poğaça hiç denemdım ama goruntu guzel denemek ısterım

    YanıtlaSil
  27. Cafe portakal,
    evet yumuşacık bir poğaça oluyor.
    Mutfak havlusu,
    haklısınız.Pazar kahvaltıları vazgeçilmez:)
    Bülbülün yeri,
    Denemenizi tavsiye ederim.sevgiler.
    Susam çörek otu,
    :))
    Teşekkür ederim.
    Güloanne,
    teşekkürler.sevgiler.
    Tarif kolik,
    denemelisin bence öznur:)sevgiler.
    Zeymuran,
    mutlaka deneyin derim ben.sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. Gazoz şekerli, biraz da ekliyorsun, ama içi tuzlu..Yeşimcim, hamuru tatlımtırak olmuyorsa eminim çok değişiktir ablacım..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  29. Lezztli somunlar,
    Ablacım kesinlikle tatlı bir hamur olmuyor bildiğimiz poğaçaya yakın bir tat.

    YanıtlaSil
  30. ETKİNLİĞİME BUYRUN…

    DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN
    HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ BAŞLIYOOOR!!
    http://hobidunyam.womanforum.net tarafından düzenlenen
    yemek etkinliklerinin TAVUK YEMEKLERI*11* "

    Etkinliği

    25 -Şubat 15- Mart-2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://papatya68.blogspot.com/ tarafından düzenlenen yemek etkinlikleri "11" ‘’Tavuk Yemekleri’’ Etkinliğine ben http:// yelpazesu.blogspot.com ev
    sahipliği yapacağım.Beni yalnız bırakmazsanız sevinirim arkadaşlar.Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Bunun için yapmanız gerekenler:
    Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınlıyorsunuz,benim linkimi verip hobidünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtiyorsunuz ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber
    veriyorsunuz işte bu kadar Siteniz yoksa; yelpaze41@gmail.com adresime mail atıyorsunuz,isminizle
    yayınlıyorum.İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.
    Ayrıca bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.Davetiyeyi ulaştıramadığım arkadaşlarım lütfen şimdiden kusuruma
    bakmasınlar.Katılımlarınızı bekliyorum..
    Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.SEVGİLER:::
    GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK ÜZERE... NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
    http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...