2 Şubat 2011 Çarşamba

ELMALI KURABİYE


                                                                ELMALI KURABİYE
Hamuru için gerekli malzemeler

  • 150 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı +1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • yarım paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
İç malzemesi

  • 4adet iri boy elma+1 türk kahvesi fincanı su
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 çay bardağı ceviz yada fındık kırığı
üzeri için 
bolca pudra şekeri

Elmalarımızın kabuklarını soyup rendeliyoruz.Yayvan bir tencereye elmalarla birlikte bir türk kahvesi fincanı su ve şekeri alıyoruz kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.Elmalar pişince içine tarçın ve cevizleri ilave edip soğuması için bir kenarıya alıyoruz.
Oda ısısında beklettiğimiz tereyağımızı derin bir kaba alıp içerisine pudra şekerini ilave ediyoruz.Pudra şekeri ve margarini homojen bir karışım haline getirdikten sonra içerisine yoğurt,sıvı yağ ve yumurtayı ilave edip yavaş yavaş un ekleyerek yoğurmaya başlıyoruz.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.
Hamurumuzu düz bir zeminde bir parmak kalınlığında açıyoruz.Yuvarlak bir kase( tabakta olabilir) yardımıyla kesiyoruz.Uç kısmına sekiz adet kesik atıyoruz bıçak yardımıyla . Kesik olmayan ucuna elmalı iç harcımızdan bir kaşık koyup rulo şeklinde sarıyoruz.Ay şekli veriyoruz.Yukarıda ki resimden faydalanabilirsiniz bu aşamada.En az 20 adet elmalı kurabiye elde ediyoruz bu hamurdan tabi büyüklüğüne görede değişiyor.Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsimize yerleştirdiğimiz kurabiyelerimizi 170 derece ısıttığımız fırınımızda üzerleri beyaz kalıcak şekilde pişiriyoruz.Benim fırınım 20 dk da pişirdi.Soğuyan kurabiyelerimizin üzerine bolca pudra şekeri serpiyoruz.Elmalı kurabiyelerimiz servise hazır.



Hamur ölçüsünde kullandığım çay bardağı orta boy çay bardağıdır.Lütfen ölçüyü belirlerken bunu dikkate alın.Ayrıca bu hamur malzemesiyle iç malzemesini değiştirerek bir çok kurabiye yapılabilir pudingli yada muhallebili yada lokumlu kurabiyeler:)seçenek çok tercih sizin tabi ki...
Kurabiyelerin şeklini azu mutfakta görmüştüm görüntü olarak elmalı kurabiyeye çok yakışıyor.
Diğer kurabiye tariflerim için buraya bakabilirsiniz.





78 yorum:

  1. elmalı kurabiyeye bayılırım ama bunu görüntüde on numara olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. GÖRÜNTÜ SÜPER.ELMALI TADLARI ZATEN ÇOK SEVERİM. EVDE OLSAYDI BANA SADECE YEMEK KALMIŞTI AMA:)))ELLERİNE SAĞLIK SUNUMDA MUHTEŞEM OLMUŞ...

    YanıtlaSil
  3. ALlah ailesine ve çocuğuna sabır versin. Sabah duyduk inanamadık gerçekten.Aslında bugün varız yarın yokuz.

    canım kurabiyelerin çok güzel olmuş.Sunum süper ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. off süperr. bayılırım elmalı kurabiyeye ama bunlar daha bi muhteşem gözüküyor. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. yeşimcim çok gzel anlatmışsın bende 3 yaşındaki çocuk aklıma geldikce üzülüorum... bugümümüze şükürler olsun....
    eline sağlık cnaım herşeyiyle çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  6. Bu düşündüren ama aynı zamanda huzur veren yazınıza ne denirki?Yüreğinize sağlık.Kurabiyelere diyecek yok zaten ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. insan, bir varmış bir yokmuş.....Hayat çok kısa...
    kurabiyeler çok hoş görünüyor ellerinize sağlık.SEvgilerimle.Güzel yarınlara......

    YanıtlaSil
  8. Yeşim'ciğim ellerine sağlık çok cici olmuş bende ay şeklinde yapıyorum ama bu şekli çok beğendim.Bütün çocuklara iyi tatiller dilerim.Oğlunun karnesi nasıl;İnşallah iyidir. resim çalışmaları nasıl gidiyor.Bende bu aralar özel kara kalem kursu alıyorum.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel görünüyorlar. Kıyır kıyır, çayın yanında nefis gider. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Yeşim'ciğim ellerine sağlık çok güzel olmuş,yalnız o kesiklerden elmalar akmıyormu pişerken? Tarifi şimdi not ediyorum,mutlaka en kısa zamanda deneyeceğim.hoşçakal..

    YanıtlaSil
  11. şimdi fark ettim kabartma tozu yokmu hamurda?

    YanıtlaSil
  12. canımm ben bu katlama yöntemi ile hep poğaça yapıyorum..
    kurabiye yapmak da harika fikir:)
    sunumuna bayıldım...
    ayrıca yazdıkların çok çok çok doğru:))

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar dediğiniz gibi bugün varız yarın ne malum!Allah rahmet eğlesin,ailesinede sabır...Kurabiyelerinize gelince görüntüsü muhteşem olmuş,ellerinize sağlık.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Lezzetinden zaten eminim de görüntü gerçekten süper Yeşimcim..Eline sağlık canım. Ama şu Defne meselesini hiç deşmeyelim, ben de en çok bebeğe kahroluyorum. Takdiri ilahiye de konuşmak istemiyorum ama çok üzgünüm kısacası.

    YanıtlaSil
  15. çok severim elmalı kurabiyeyiçşeklide başka güzel olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  16. Sunum harika olmus, ellerin dert gormezsin

    YanıtlaSil
  17. allah geride kalanlarına sabır versin.elmalı kurabiye çok şık olmuş ellerinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. DUYGULARINIZI AYNIYLA PAAYLAŞIYOR,İÇTEN DUALARINIZA BEN DE İÇTEN AMİN DİYOR VE GÜZEL PAYLAŞIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDİYORUM...
    BEN DE ELMALI KURABİYEYE BAYILIRIM. AMA SONRAKİ GÜNKÜ YUMUŞAMIŞ HALİNİ PEK SEVMEM OYÜZDEN HAMUR TARİFİNİZİ ÖZELLİKLE ALDIM TEŞEKKÜRLER.. YAPAN ELLER DERT GÖRMESİN,YEME ŞANSINA ERENLEREDE AFİYETLER OLSUN...BAKİ MUHABBETLE...

    YanıtlaSil
  19. Yeşim'cim yazdıklarına takıldım. Yalan dediğimiz şu dünyada işte o yüzden hiç kimseyi kırıp incitmeden arkamızdan ne iyi insandı dedirterek gitmek lazım. Elmalı kurabiyelerin nefis, bol tarifli bir etkinlik olması dileği ile..

    YanıtlaSil
  20. ∂єкσяαρѕυωαѕуση,
    Seldacığım bende çok severim bu görüntüyle dahada çok sevdim:)
    Asuman,
    Teşekkür ederim Asuman bende evde olunca yiyen grubundayım :)))
    Aycan,
    Amin .Teşekkür ederim canım.
    Yemyeşil deniz,
    bencede:)))
    Yemek bir aşk,
    çocuk meselesi benide epey üzdü.Rabbim kimseyi anasız babasız bırakmasın.
    Limon çiçekleri,
    teşekkür ederim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Merhaba,
    çok doğru.hep birlikte inşAllah.
    Emel,
    teşekkür ederim canım.Maşallah oğlumun karnesi çok güzel .Hepsi 5 yanındada takdir tabi:))) tatil felan yok ki çocuğa dersaneye devam tatilde hızlandırma varmış.Resim kursu yaz tatiline kaldı artık.Demek karakaleme başladın kolay gelsin canım.

    YanıtlaSil
  22. Beyaz hanımeli,
    Teşekkür ederim.sevgiler.
    Nazmiye,
    kesinlikle elmalar akmadı canım rahat olabilirsin.Kabartma tozu yok canım bu tarifte kabarınca şekil bozuluyor.
    kalp kurabiye,
    poğaça mı? süper fikir bende poğaça hiç denemedim bu şekilde :))
    Yedirenk,
    hoşgeldiniz.Keşke bunu her zaman aklımızda tutsak değil mi?teşekkür ederim.
    Lezzetli somunlar,
    Takdiri ilahi zaten üstüne söz söylemek bize düşmez.teşekkür ederim ablacım.
    sevda,
    teşekkür ederim.beğenmene sevindim tatlım.
    mutfaktan mis kokular,
    teşekkür ederim.sevgiler.
    Gülcan,
    Amin canım.teşekkür ederim.sevgiler.
    Ümmü Abdullah,
    Beğenmenize sevindim.kurabiyelerin şeklini sizde görmüştüm daha öncede buna benzer bir şekille yapıyordum ama bu daha güzel oldu.hamur ertesi güne hiç yumuşamıyor.Kesinlikle tavsiye ederim.
    Nilgün,
    Takılmamak mümkün mü Rabbim her zaman hatırlatıyor bize ama insanoğlu işte:( teşekkür ederim nilgün .Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık görünümü ve sunumun harika olmuş..Prensesimde bol bol yemiştir :))))
    Ceydanın annesi :)

    YanıtlaSil
  24. Ceydanın annesi:)
    teşekkür ederim.malesef bir tane bile yemedi:(

    YanıtlaSil
  25. Kurabiyeler nefis olmuş ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  26. Elinize sağlık, çok şekerler :)

    YanıtlaSil
  27. Yeşimcim ellerin dert görmesin enfes olmuş şekli
    ne bittim öpüyorum.

    YanıtlaSil
  28. yeşimim ben bu usulü görmüştüm ama denemedim:) denemeyen tek kişi olarak en yakın zamanda deneyecek sevdiceklerimle afiyetle yiyeceğiz inşAllah:)
    Rabbim rahmet eylesin.dünya malının hiç bir önemi kalmıyor değil mi gözümüzde? bu ayet nedense bannerimi tasarlarken aklıma geldi geçen akşam ve bannerime yazdım günde 10 defa ya da belli vakitlerde okunması lazım diye okumuştum.blogda görünce tekrar etmek güzel oluyor.
    gıybet konusunda birbirimize dua edelim olur mu?
    çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  29. Kesinliklee pazar gün oğlumun dogum günü için yapacağım bu tarifiii :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  30. Elmalı kurabiyeyi pek sevmeyen ben bunları görünce ağzım sulandı ne yalan söyleyeyim. Harika olmuş. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  31. Banu,
    teşekkürler:)
    Medura,
    teşekkür ederim .sevgiler.
    Derya,
    deryacım teşekkürler :)
    Tesettür aşktır,
    kolay gelsin o zaman:)
    küçük mucizem,
    elmalı kurabiyeyi sevmeyen biri :)şaşırdım doğrusu.ama bu şekilde iç malzemesini değiştirebilirsin.sevgiler.

    YanıtlaSil
  32. balpare,
    iyi yapmışsın bende senin bloguna her girdiğimde okuyorum.Başımıza bir musibet geldiğinde okumamız gerekiyormuş canım bu ayeti.
    Senin kurabiyelerinide bekliyorum merakla .Birde kakaolu kurabiyelerini yaptım dün herkes bayıldı:)
    Ben başladım bile dua etmeye:)

    YanıtlaSil
  33. Ellerinize sağlık süper görünüyorlar:)))

    YanıtlaSil
  34. canım çok güzel özetlemişsin şu fani dünyayı..paylaşımın için teşekkürler..muhakkak ki her nefis ölümü tadacaktır.Blogunu yeni gördüm.çok beğendim çok.izleyicin oldum bile:)elmalı kurabiyen nefiiiiisss.. bloguma bekler hediye çekilişime katılırsan sewinirim.sewgiyle mutlu kal inş.

    YanıtlaSil
  35. müthişşş,bayıldım ellerinize sağlık :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  36. sunum harika. ELLERINE SAGLIK

    YanıtlaSil
  37. elmanın her halini severim helede böyle güzel görünümlüleri bir başka severim....

    YanıtlaSil
  38. Yeşim'ciğim gözüne aydın,Oğlunu tebrik ederim.Başarıları çoğalarak büyür İnşallahhh sevgiler...

    YanıtlaSil
  39. Ev atölyesi,
    Teşekkürler.
    Moda gezgini,
    profilinize erişemedim bende blogunuzu ziyaret etmek isterim tabi ki eğer profilinize erişebilirsem:)tekrar hoşgeldiniz.sevgiler.
    Leyla,
    teşekkürler.sevgiler.
    Emine,
    Teşekkür ederim.
    Gül,
    sevilmez mi hiç:) teşekkürler.
    Emel,
    Emelciğim teşekkür ederim canım .İnşAllah:)

    YanıtlaSil
  40. Yesim bayildim zaten elmali kurabiyeyi çok severim birde bu sekil harikaaaa hele görüntüsü tuttum yani:))harikasin sicacik sevgiler.

    YanıtlaSil
  41. Sevgili Yeşim,
    Bana yazdığın güzel yorumun için teşekkür ederim. Herşeyin tarifini iyi kötü yapıyoruz ama aşkın tarifini yaparken zorlanıyoruz sanırım. Pek bi kaba sığmayan bişey aşk :)

    Sevdiğimiz için yaptıklarımızı onun yüreğinde hissetmek de bi tarif aslında ;))

    YanıtlaSil
  42. yesimcim ne kadar hos bir sunum bu böyle! bayildim! yapimini biraz zahmetlidir diye düsündüm ama saolasin pekde güzel resimlemissin, o kadarda zor degilmis :) mutlaka denemeliyim! :) ellerine gönlüne saglik güzel arkadasim.. cici sevgilerimle

    YanıtlaSil
  43. yeşimcim yazdıklarına tüm kalbimle katılıyorum ..

    kurabiyelerinde harika olmuş hele bu desen modeli kalbimi fet etti :)
    afiyet bal olsun
    sevgiler

    YanıtlaSil
  44. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Sunumuna bayıldım. Elmalı kurabiyeyi sevmeyen var mıdır? Acaba. Özellikle bu şık sunumla.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  45. Ne güzel şekil almış kurabiyeler, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  46. nefis,,sunumuda kendide nefis bir kurabiye ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  47. yeşim kurabiyelerin şekline tek kelimeyle bayıldım..ben bu şekilde ilk kez gördüm elmalıyı.Ama deneyeceğim tabi:)))Ellerine sağlık canım...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  48. Ellerinize saglik. Görünümleri cok hos olmus. Icten dualarinizin kabulü dilegiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  49. @Kelebekli saniyeler
    @Hasret
    @sevil
    @Neslice
    @Bülbülün yeri
    @Narince
    @Akdeniz kızı
    @Feyza
    @Nesrin
    Hepiniz hoşgeldiniz tek tek cevap yazamıyorum kusura bakmayın olur mu:)eve grip bir girdi çıkmıyor kızım ve ben grip olduk:(
    Inna lillahi ve inna ileyhi raciun
    Yine acı haberler var Ankaradan üzgünüm :((((
    Neslice aşkın tarifi yok evet.
    Kurabiyelerin şeklini beğenmenize sevindim.Aslında göründüğü kadar zor değil.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  50. Merhaba canım bayılırım elmalı kurabiyeye şekil çok güzel görünüyor kavurmalı açmanın şekli bu böyle denemek hiç aklıma gelmemişti ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  51. En sevdiğim kurabiyedir elmalı kurabiye..Şekli çok güzel olmuş ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  52. Çok güzel bir kurabiye olmuş arkadaşım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  53. Yazdıklarına yürekten katılıyorum o minicik yavru anne sevgisinde mahrum kaldı bu gerçekten yürek brkuyor
    bu güzel tarifini de balparede görüp hayran hayran bakmıştım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  54. Tarifkolik,Elif,Nazlı,kendimce
    çok teşekkürler yorumlarınız için.
    öznur kavurmalı açmanın şeklide böyleymiş şimdi baktım:)

    YanıtlaSil
  55. Süper bir görüntü,harıka bir yorum ellerıne saglık canım.

    YanıtlaSil
  56. Yeşimcim çok güzel olmuş kurabiyeler şekline bayıldım. Zaten çok severim. Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  57. ama ama nefis bu ama...hemen yapmak geldi icimden tarcinim yok,yarina kaldi.ellerinze saglik,Afiyet seker olsun,sevgilerimle

    perihan

    YanıtlaSil
  58. yeşimcim öncelikle bloguma bıraktığın güzel yorumun için çok teşekkür ederim.bende senin kurabiyelerine bayıldım resmen, daha önce hiç bu şekilde yapmamış ve görmemiştim,elmalı kurabiyeler artık yeşim usulü olacak :).ellerine sağlık ,sevgiler..

    YanıtlaSil
  59. Yeşimciğim,
    nasıl da muntazam yapılmış böyle. Nefis görünüyor.
    Ellerinize sağlık.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  60. Heden,Feray,Perihan,Esra,Ra:))
    Teşekür ederim güzel yorumlarınızla sayfama renk kattınız :)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  61. çok şık ve güzel bir sunum olmuş ellerine sağlık canımcım

    YanıtlaSil
  62. bloğunuz çok güzel bir okadar da lezzetli. tariflerin hangisine bakıcağımı şaşırdım bundan sonra sık sık uğrarım sevgiler

    YanıtlaSil
  63. çok denemek istiyorum bu şekilde bir kurabiyeyi.
    kısmeyt
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  64. Sarı mutfak,
    teşekkür ederim hande.sevgiler.
    akasya ağacı,
    hoşgeldiniz :))sevgiler.
    Mintinin mutfağı,
    denersin canım sen :)sevgiler.

    YanıtlaSil
  65. Canım harika bir görüntü olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  66. uuufff..;( ne kadar zalimsiniz yaw..:))) vaktim yok kii ne zaman yapayım..ama ellerim kaşınıyor..içimden bişeyler yap yap yaappp diyor:)) lütfen bu bloglara biri bi yasak falan getirsin efendim..masum ev kadınlarını böyle tahrik ede ede nereye kadar :))

    şaka bir yana bu da çok güzeldi,sanırım cahidejibek'te de görmüştüm artık yapılması gerek yani..bunu kestaneli pastadan önceye alıyorum:))

    ellerine sağlık kardeşim tekrar tekrar..

    YanıtlaSil
  67. hamurda kabartma tozu var mı lütfen yanıtlayınız ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu tarifte yok kabartma tozu yok...ama illa koymak istiyorsanız bir çay kaşığı kadar koyabilirsiniz.

      Sil
  68. kabartma tozu yok diyorsunuz tarifte ona göre yaptım taş gibi bir hamur oldu. elmalı harcım boşa gitti resmen. bence siz yapın ama başkasına tavsiye etmeyin lütfen...başarısız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili adsız,
      Bu tarif benim her zaman kullandığım ve blogumda en çok görüntülenen çok sevilen bir tariftir.Siz bir yerde hata yapmıştırsınız mutlaka.Malzemede fırın ısısında vs... hata yapmış olabilirsiniz.Bu poğaça değil puf puf yumuşacık olsun ismi üzerinde kurabiye:) kıyır kıyır olması gerek.Fotoğraflarda hamur halide pişmiş halide var taş gibi olmuşa benziyormu:) Kusura bakmayın ama kendi başarısızlığınızı tarife yüklemeyin bence.Bir daha ki sefere isminizle ya da google hesabınızla yazarsanız sevinirim.Sevgiler...

      Sil
    2. canan akgün24 Mart 2013 15:58

      bende denedim gayet güzel oldu Yeşim hanımında yazdığı gibi siz bir yerde hata yapmışsınız mutlaka tarifi tekrar denedikten sonra bu yorumu yazsanız daha iyi olurdu diye düşünüyorum.

      Sil
    3. sibel pekcan7 Nisan 2013 16:51

      Bu siteden çok faydalanıyorum...çok çok güzel oldu benim elmalı kurabiyem Yeşim hanım teşekkürler tarifi deneyip memnun kaldım siz bu tarz insanların lafına kulak asmayın bence...

      Sil
  69. Daha öncede bir çok tarifinizi deneyip beğenmiştim bu tarifinizde çok güzel oldu.Misafirlerim çok çok beğendiler tarif ve detaylı anlatımınız için teşekkürler...Merve

    YanıtlaSil
  70. canan akgün24 Mart 2013 15:54

    Elmalı kurabiyenizi denedim gerçekten dediğiniz gibi ertesi güne kaldığında bile yumuşamadı.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  71. bu kurabiyenin iç harcına elma yerine ayva koyup denedim müthiş oldu

    YanıtlaSil
  72. senem melek uslu29 Mart 2013 15:32

    ilk denemede hamuru çok kalın tutmuşum şekilleri iyi olmadı yılmadım bir daha denedim bu sefer hamuru biraz daha ince tuttum ama çok ince değil çok güzel şekil aldı.Tadıda tam istediğim gibi oldu yeni evliyim eşim çok beğendi:)

    YanıtlaSil
  73. Tarifinizi az önce denedim ve harika oldular :) şekli ve tadı kelimenin tam anlamıyla mükemmel :) güzel tarifiniz için çok çok çok teşekkür ederim :)
    Ayşim...

    YanıtlaSil
  74. cok güel eline saglik

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...