8 Şubat 2011 Salı

ÇİKOLATA KAPLI KESTANE PÜRESİ&KARYOKA


Şükredebilmeli insan sevdikleri için....

Seversin dünyayı doludizgin, Ama o bunun farkında değildir.
Ayrılmak istemezsin dünyadan Ama o senden ayrılacak.
Yani sen elmayı seviyorsun diye Elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık, Yahut hiç sevmeseydi,
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?
 

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
yani yürekte. 

Nazım Hikmet

*******************************************************
Bütün iş yürekte .
Sevebilmekte yaradılanı Yaradandan ötürü...
Sadece insanı değil kuşu ,çiçeği böceği tüm kainatı sevebilmeli.

Şükretmeli Rahmanın bize verdiği sayısız nimetlere .Gözümüze,kulağımıza ,sağlığımıza ,varlığımıza şükretmeli olmasaydı ne olurdu diye düşünmeli bir an bile olsa...

Sevdiceklerimizi düşünmeli Annemizi,babamızı ,eşimizi ,yavrularımızı düşünüp binlerce şükretmeli...

Rabbim sana şükürler olsun Annem ,babam için iyiki benim annem babam olmuşlar.

Rabbim sana şükürler olsun  sevdiceğim ,ruh arkadaşım ,eşim iyiki çocuklarımın babasını çıkarttın karşıma ve iyiki can yoldaşı yaptın bana.

Rabbim sana şükürler olsun dünyada emanetin, ahirette selametim, can kuşlarımı yavrularımı verdin bana.

Ben kendimce planlar yaptım hergün şükredicek birşeyler bulmak ve şükretmek adına sizde benim gibi düşünüyorsanız eğer şükür  dualarında buluşalım  mı nedersiniz?

Evet diyenler yorumlarınızı bekliyorum merakla:)

Bizleri bir araya getiren Rahmana Hamd-u senalar olsun ki bloglarında çok güzel paylaşımlarda bulunan dostlarımız var.
 İşte o gönül dostlarından biride Balpare , kalpte güller açtırmaya devam ediyor.Sizde kalplerde gül açtırmak adına Balpare'nin bloguna uğrayıp davetiyenizi istemeyi unutmayın pişman olmazsınız:)

Konuyu çok fazla uzatmadan gelelim resmini gördüğünüz güzelliklere...
Bu güzellikler ''Karyoka'' yani çikolata kaplı kestane püresi.
Yapımı biraz uğraştırıcı ama Karyoka için değer.
Resimde ki minik eller  her zaman ki gibi baş yamağım bu arada:)))





Malzemeler
  • 3 su bardağı haşlanmış kestane(yarım kg )
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik pudra şekeri
  • 6 yemek kaşığı süt kreması
  • 1 paket bitter çikolata (80 gr)+1 yemek kaşığı tereyağ yada margarin
  • süslemek için pasta şekeri,fındık,fıstık 
Hazırlanışı

Yarım kg kestaneyi teker teker tepelerinden  x şeklinde çizip düdüklü tencerede haşlıyoruz.Kabuklarını soyup içindeki sayah zarı çıkartıyoruz.Bu esnada bir çay kaşığından yardım alabiliriz.Yarım kilo kestaneden 3 su bardağı haşlanmış kestane çıkıyor.
Kestaneleri ,pudra şekeri ve kremayı rondo-robot evinizde hangisi varsa içerisine doldurup çalıştırıyoruz.Koyu kıvamlı bir püre oluyor.Buzdolabında 30  dk bekletip elimizle şekil veriyoruz.
Çikolatayı (ülker bitter kare olanlardankullandım)tereyağ (teremyağ kullandım)ile birlikte bir tavaya alıp kısık ateşte karıştıra karıştıra eritiyoruz.Şekil verdiğimiz karyokalarımızı çikolataya buluyoruz.Üzerine ben pasta şekerlemesi kullandım fındık ve fıstık kırığıda kullanabilirsiniz.
Buzdolabında en az 3-4 saat dinlendirdikten sonra yenmeye hazır hale geliyor.
Bu malzemeden cevizden biraz küçük 24 adet karyoka çıkıyor.İster çöp şiş yada kürdana batırarak , isterseniz  truf kağıtlarının içerisinde   servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun...

Dışı çıtır çıtır çikolata içi yumuşacık kestane püresi olan bu nefis karyokaları sevgili Özlem'in ev sahipliğini yaptığı çikolata aşkım  ve halen devam eden sevgiliye özel tarifler etkinliğine gönderiyorum.
Sevgilerimle...







38 yorum:

  1. oyy yerim ben o minik elleri:) canım benim çok sağol güzel sözlerin için.kalbin çok güzel ki dilinden de böyle güzel kelimeler dökülüyor.nedenini anlayamadığım şekilde şimdilik sanırım blog davetsiz de görünüyor gibi.belki de benim bilgisayrdan kaynaklanıyor bilemiyorum o yüzden ilk yazıyı gizledim.yeni yazıyı da erteledim.kesin emin olayım özel olduğuna inşAllah sonra yazacağım:)
    karyokayı görünce içim sızladı.hani bir türlü kıyamadığım kestane pürem vardı ya dolapta olmasına rağmen ekşimiş:( keşke kaşıklayıp yeseydim.
    kestane sezonunu kapatmış oldum.olsa da yeseydik şimdi..ellerine yüreğine ssağlık canım benim..

    YanıtlaSil
  2. Yeşimcim karyokalar süper olmuş,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  3. şimdi olsa hepsini yerdim heralde arkadaşım.ellerine sağlık canım.harika olmuş.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. canımm bu günlerde böyle güzel şeyler okumak bana çok huzur veriyor..
    maneviyata ihtiyacım var çünkü..
    karyoka ise harika..
    ellerine emeklerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. nefis ötesi olmuş yemeside çok zevkli olur eminim:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. harika ellerinze saglik,kestaneyi cok severim bu sekline cpocuklar da bayilyacak,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. müthis görünüyorlar canim, cok cici :) ellerine emegine saglik.. sicacik sevgiler

    YanıtlaSil
  8. SEVGİLİ YEŞİM BUNLAR BİR HARİKA OLMUŞ BEN BAYILIRIM KESTANEYE HELE ŞEKERİNE...
    ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  9. Balpare,
    Kestane püresini ekşittin mi? yazık okadarda uğraşmıştın halbu ki.Blog bende davetli gözüküyor yani özel senin pc den kaynaklı olabilir oturum açıkken bakıyosan ondandır.
    yedirenk,
    Teşekkür ederim.İyiki yazdınız ben size yorum yazamıyorum yorum kısmı yokmu sizin blogunuzda?
    yoksa benmi göremiyorum:)
    Sevda,
    Valla biz hepsini sildik süpürdük:)))

    YanıtlaSil
  10. Kalpkurabiye,
    Denizim bu günlerde seni keyifsiz görüyorum zaten umarım geçici bir durumdur.Teşekkür ederim
    Yemekbiraşk,
    Kesinlikle öyle canım.Teşekkürler.
    Tatlı tuzlu,
    Benimkiler bayıldı kesin bütün çocuklar sever.
    Hasretli lezzetler,
    Teşekkürler canım .Sevgiler.
    Cafe portakal,
    bende çok sevdiğim için giriştim bu işe ama değdi:)teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Yeşimcim öyle güzeller ki bayıldım. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Resmen insanı cezbediyor eline sağlık yeşimciğim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. çok güzeller bayıldım
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. Canım benim kestaneye aşığım desem yeri var.Bu minik ikramlıklar şahane ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  15. kestaneye bayılırım .ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Harika bir tarif yıllar önce denemiştim şimdi tekrar aklıma getirdiniz elinize sağlık

    YanıtlaSil
  17. Lezzet süper görünüyor o minik ellerde mutlaka ayrı bir lezzet katmıştır ben o ellerin yerim:)))
    Hamd olsun Allahıma şükredecek çok şeyimiz var bunu bilmek lazım
    Sevgiler:))

    YanıtlaSil
  18. Ellerine kollarına sağlık. Misket gibiler.


    selamlar;

    YanıtlaSil
  19. Çok tatlı olmuşlar bayıldım ellerine sağlık sevgiler canım..

    YanıtlaSil
  20. FERAY,
    teşekkür ederim:)))
    NZLGL,
    Nazlıcığım çok haklısın gerçekten öyle:)
    SARI MUTFAK,
    Handeciğim teşekkürler :)
    DERYA,
    Sizin oralar zaten kestane cenneti dimi:)
    KÜÇÜK MUCİZEM,
    Teşekkür ederim:)
    SENEMCABUK,
    Teşekkür ederim hoşgeldiniz bu arada:)
    EV ATÖLYESİ,
    Yorum için teşekkür ederim canım çok doğru Rabbime binlerce şükürler olsun.
    AYCAN,
    Güzel bir benzetme:)haklısın.
    TARİFKOLİK,
    Öznurcuğum teşekkür ederim canım:))

    YanıtlaSil
  21. çokkkk güzel olmuşlar hem kestaneyi hemde çikolatayı çok severim müthiş ikili ellerine sağlık tatlım esenkal

    YanıtlaSil
  22. Kestanenin her halini çok severim, karyokayı da daha bi çok... Paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  23. Pek güzel görünüyorlar, ellerinize sağlık Ziyaretiniz için de teşekkürler.

    YanıtlaSil
  24. Görüntüleri süper nefis bir paylaşım olmuş, ellerine sağlık, şükür ile ilgili yazdıkların da çok güzeldi. Sağlık ve sevgi dileği ile...

    YanıtlaSil
  25. Yesimcim harikalar kestane sever olarak nasilda güzel olmustur,ellerine saglik,afiyet bal seker olsun...

    YanıtlaSil
  26. Uf uf süper görünüyor hepsi benim olsun bunların, şekerlemeler de cabası bayılırım =)

    YanıtlaSil
  27. Cahilliğimi bağışlayın ilk defa görüyorum bu güzellikleri.nasılda cici görünüyorlar tablo gibi.Sevgi,muhabbetle..

    YanıtlaSil
  28. Demek ki evde de yapılabiliyormuş..Yeşimim, ellerine sağlık ablacım..

    YanıtlaSil
  29. Bayıldım ben buna:) İnsanın ağzında o nefis kestane tadı.. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  30. yeşimcim sana kırılmak mı???
    ne mümkün canparem:)
    sadece ihmalkarlık diyeyim.ama benim yokluğumu farketmen hoşuma gitii doğrusu bu bana önem verdiğin anlamına gelir.
    yanlışmı anlamışım yoksa:(

    sevgili arkadaşım ben seni izlemeye almamaışım.bu nedenle yaptıklarından bihaberim tabi.eh doğal olarakta uğramayışım bundan sanırım.ama izlemeye aldım.gecikme için ne olur kusuruma bakma emi kardeşim..


    bu arada nefis ötesi bir şiir,nefis ötesi bir tarif.
    ehsana da bu yakışır.
    elllerine ve hikmet babanın şiiri için yüreğine sağlık arkadaşım.
    sevgilerimle...
    dostluk adına sevgilerimle

    YanıtlaSil
  31. Kestane ve çikolata işte aşk:)

    YanıtlaSil
  32. MUKO,
    müthiş ikili:)))sevdim bunu:)teşekkürler canım.
    YOLCU,
    hoşgeldiniz:)sevmeyen çok az herhalde.

    MİNİMUTFAKTAN,
    teşekkürler,sizde hoşgeldiniz.

    NİLGÜN,
    teşekkür ederim canım .sevgiler.

    KELEBEKLİ SANİYELER,
    Teşekkür ederim canım beğenmene sevindim.

    MEKİLA,
    olsun olmasınada benden kalırsa:)))teşekkürler canım.

    LİMON ÇİÇEKLERİ,
    estağfirullah hiç olurmu öyle şey hepimizin bilmediği bir şeyler vardır mutlaka.sevgiler.

    LEZZETLİ SOMUNLAR,
    evet abla evde yapılıyor ama çok el oyalıyor:)))
    sevgiler.

    YEMEKÇİNİN MEKANI
    GEerçekten kestane tadı çok yoğun .teşekkür ederim nazlı.sevgiler.

    MİNTİNİN MUTFAĞI,
    anlaştık o zaman canım:)))))Dostluk adına sevgilerimle:)

    CAFE RENGİGÜL
    evet:)))teşekkürler.

    YanıtlaSil
  33. canım çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  34. kestane ve çukulatanın birlikteliği...harika bir tat ellerine sağlık yeşim,tarifi izninle arşivime alıyorum...sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Ayy bunalar çok şeker nefis görünüyor ellerine sağlık canım... Yiyesim geldi yaaa:)) Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  36. bir tane de ben alabilirmiyim :)

    YanıtlaSil
  37. Ahsen58,m
    Teşekkkürler:))
    Mehtap kuzucu,
    beğenmenize sevindim tabi alabilirsiniz ne demek :)sevgiler.
    Banu,
    teşekkürler banu ,gerçekten öyle:)
    muhabbet sofrası,
    tabi tabi buyrun:)

    YanıtlaSil
  38. Harika olmuş, bayılırım karyokaya. Hemen yapmak istiyorummm :) Çok güzeller.Ellerine sağlık arkadaşım. Sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...