3 Ocak 2011 Pazartesi

PATATES ÇORBASI

 Allah Resûlü sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu:
"iki kişilik yemek üç kişiye yeter Üç kişilik yemek ise, dört kişiye yeter"
Ebû Hureyre radıyallahu anh Buhârî


Soğuk kış günlerinde sıcacık bir kase çorbaya kim hayır diyebilir ki?


Helede bu çorba bol karabiberli mis gibi patates çorbasıysa :)


Bu ara bu çorba benim mutfağımda sık pişer hale geldi. Hem pratik bir çorba ,hem çok bereketli , hemde oldukça lezzetli .


İsterseniz yarı yarıya tavuksuyuylada hazırlayabilirsiniz.Ama benim denemelerim ve ev ahalisinin tercihi sadesinden yana :)


Patates çorbasının pek çok yapılış şekli var bence bu en basit olanı işte tarifi...


PATATES ÇORBASI


malzemeler

  • 2 adet orta boy patates
  • 1 adet orta boy havuç
  • 1 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 lt su
  • tuz,karabiber
Hazırlanışı

  • Patates ve havucu rendeleyin.
  • Bir tencerede tereyağı sıvı yağ ile birlikte kısık ateşte eritin.
  • Üzerine unu ilave edip hızlıca karıştırın .(un  çok kavrulmasın)
  • Kavrulmuş una rendelediğimiz patates ve havuçları ilave edin 2-3 dk kadar kavurun.
  • Karışımın üzerine suyu ilave edin önce 1.5 litre su ekleyin kıvamına göre 2 lt tamamlayın.
  • Tuz ve karabiberinide ilave edip kaynayınca ocağın altını kısın patates ve havuçlar iyice pişene kadar pişirin.
  • İlk sıcaklığı çıkınca blendırdan geçirin.Servis etmeden öncede taze çekilmiş karabiber ilave edin.

Benden notlar:)



Çorbayı tavuksuyuyla yaparsanız yağ oranını azaltın.
Çorba durdukça koyulaşmıyor o yüzden fazla su eklemeyin.
Bol karabiber eklemeyi unutmayın:)


Afiyet olsun...


Selam ve dua ile ...

42 yorum:

  1. elinize sağlık çorbanız nefis ve besleyici olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım ben bu çorbaya, sıcacık insanın içini ısıtıyor.Ev ahalisine afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. çoook güzel olduğundan eminim
    kesinlikle yapılır artık tarifin tarafımdan :))
    ellerine sağlık
    selam ve dua ile...

    YanıtlaSil
  4. şimdi denemek geldi içimden ama yarın için yapacağım çorba bu teşekkürler :) ellerine kollarına sağlık. sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Yeşimcim, patatesin herşeyi pek güzel oluyor zaten. Çorbası da çok lezzetlidir eminim. Ellerine sağlık kardeşim..

    YanıtlaSil
  6. çok hoş görünüyor. geçen gün ben de tarif bilmeden doğaçlama bir patates çorbası yaptım. evde haşladığım brokolinin suyu vardı onu da değerlendirmekti amacım;) ama eşim brokoliden pek hoşnut olmadığı için sevmedi çorbayı. bir dahakine sizin tarifinizle denemeyi düşünüyorum inşaalah.. ellerinize sağlık.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. olsada sıcak sıcak içsek elinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık.. hiç denemedim ve içmedim ama güzel bir çorbaya benziyor.. bir deneme yapmalı

    YanıtlaSil
  9. Patates çorbasını hiç denemedim yapmak istiyorum ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. hiç denemedim ama lezzetli olduğunu düşünüyorum....ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Bu çorba hem besleyici hemde çok nefis tat. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. Hımmm nefis bir çorba
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. çok besleyici bir çorba olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor ,

    YanıtlaSil
  16. Yeşimcim ellerine sağlık, tam vitamin deposu bir çorba, soğuk havalarda ne güzelde gider sıcak sıcak ooohhh :) Sevgilerimle öpüldün...

    YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık Yeşimciğim çok beğenerek içtiğim bir çorba benim tarifim sütle oluyor bu çok daha basitmiş.Akşama yapabilirim teşekkürler..
    Mergül

    YanıtlaSil
  18. ımmm nefis bu soğuklarda sıcacık harika olur
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  19. Soğuk kış günleri için ideal bir çorba, bende de havuçlu zencefillisi var. Ellerine sağlık, sımsıcak sevgiler...

    YanıtlaSil
  20. çok severim patates çorbasını..Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  21. bu soğukta insanın içini ısıtır vallahi:)))ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  22. olsaydı şimdi sıcacık...of...ellerine sağlık yeşimim..

    YanıtlaSil
  23. Yine muhteşemsin ellerine sağlık,tereyağı çorbalara çokkkk yakışıyor,yada ben sevdiğim için yakıştırıyorum.Ellerine sağlık tekrar.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  24. Çorba diyince bende varım..
    Hemde her çeşidine:)
    Ellerine sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  25. Seda;
    Teşekkürler :)
    Nazmiye;
    Bende bayılıyorum vallahi:)
    Aynur;
    Dene canım ama sonucu mutlaka bildir.
    Canan;
    Denedinizmi çorbayı merak ettim şimdi?

    YanıtlaSil
  26. Lezzetli somunlar;
    Evet ablacım çok lezzetliydi.Patatesi sevmeyen varmı acaba:)
    Sema;
    Beyler biraz seçici oluyor galiba benim eşimde her şeyi yemez brokoliyi mercimek çorbasına ekliyorum anlamıyor:))
    Gülcan;
    buyur gel bir tabak ikram edeyim canım:)

    YanıtlaSil
  27. Aylinin defteri;
    Denemekte fayda var:)
    Seçil;
    En kısa zamanda dene canım tarifini bekliyorum.
    Saniye sultan;
    Teşekkürler:)
    Nilgün;
    teşekkürler:)
    NzlGl;
    Nefisss:)
    Sevda;
    Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  28. Fuat gencal;
    Teşekkürler.
    Şule ;
    Beğenmene sevindim canım.
    Gaye;
    Evet canım tam bir vitamin deposu oldukçada lezzetli :)

    YanıtlaSil
  29. Fuat gencal;
    Teşekkürler.
    Şule ;
    Teşekkürler:)
    Gaye;
    Sıcacık bir çorbadan güzeli varmı bu soğukta:)
    Hande;
    evet canım.Teşekkürler:)
    Aysel;
    havuçlu zencefilli oda güzel olur.Sevgiler.
    Yemek vakti;
    Teşekkürler:)
    Feyza;
    Evet ,EVET:))
    bapare;
    Sen şimdi üşenmeden yaparsın bunu canım :)

    YanıtlaSil
  30. Emel;
    Beğenmene sevindim canım.
    Tereyağ çok yakışıyor gerçektende.
    Neşeli günler;
    bende bende:))))

    YanıtlaSil
  31. Mergül;
    15 dkda hazır canım çok basit.
    Senin çorbanın tarifini göndersene bana:)))

    YanıtlaSil
  32. canım ellerine sağlık soğuk günlerde sıcacık bir tabak çorba gibisi varmıdır Allasen?
    Allah herkese bir tas çorba nasip etsin..

    YanıtlaSil
  33. merhaba! :)

    temennileriniz için çok teşekkür ederiz:)

    herkesde olağan bir durum değil ama genelde kız çocuklarına 6. ayda kına yakılır. isteyen eğlenceli isteyen dualı yakar...

    benim niyetlendiğim zaman olamadı malesef sonra çocuk 9 aylık oldu ay hadi ramazandan önce yakalım hep aile tolantısı olur dedik ama kimse müsait olmayınca kaldı. eve hapsolduğum şu günlerde benim tarafımdaki akrabaların teşviki ve yardımlarıyla çok şükür güzel şeyler çıktı ortaya. unutamayacağım keiyfli bir gün ve anı oldu hatıramda...

    (bizim tarafın hep kız çocuğu oluyor genelde:) ) bu yüzden doğum gününde yak özenirsin dediler. öyle oldu yani :))

    daha geniş bir zamanda güzel bloğunuzu tekrar gezeceğim. şimdi doktora gideceğim inşallah güzel şeyler duyarız selametle kalın:)

    YanıtlaSil
  34. nefis bir çorba ellerine sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  35. Yumuşacık, besleyeci nefis bir çorba olmuş sevgili Yeşim. Ellerine sağlık. Havalar da buz gibi olmuşken bu güzel çorbayı denemenin tam zamanı:))
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  36. Patatesi her türlü severim ama çorbasını hiç yapmadım güzel olacağını düşünüyorum tarif iyi oldu denemem için ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  37. Deniz;
    Amin canım.
    Tatlı mutfağım;
    İlk defa duyuyorum desem bana gülermisin :)
    Her zaman beklerim canım.
    Yemek bir aşk;
    Teşekkür ederim.
    Dokuzuncu bulut;
    Kıvamı mükemmel oluyor yalnız yumuşacık :)
    Ham ham ev yemekleri;
    Denemekte fayda var :)

    YanıtlaSil
  38. Merhabalar,
    grip olmam galiba beni bu bloga cekti. Mis gibi bu corba ile, icim isinacak.
    Ellerinize saglik, harika olmus, selamlar....

    YanıtlaSil
  39. Annemin kızıyım;
    Geçmiş olsun.
    Beğenmenize sevindim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  40. Merhaba canım hiç patates çorbası yapmak aklıma gelmemişti. Tatlısını bile yaptım ama çorbasını yapmadım :) İnşallah deneyeceğim ellerine sağlık Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  41. Patatesi her şekilde çok severim çorbası da ayrı güzel olur ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  42. 2 adet patates küpküp doğranır haşlanır ve blendırdan geçir..2 bardak süt(soğuk) ile 1 kaşık un çırpıp patateslerin içine karıştılıyoruz.1 tatlı kaşığı tereyağını da içine atıp kaynayınca kapatıyoruz..
    (Koyu olursa sıcak su ilavesi yapılabilir)
    mergül

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...