25 Ocak 2011 Salı

FIRINDA TAVUKLU MANTARLI KREP




Bazı yemekler vardır yapım aşamasıda yemesi kadar zevkli işte o yemeklerden biri Fırında tavuklu mantarlı krep .Bu yemeği yaparken çok eğleniyorum ben  nedense:)
Özel günlerinizde, davet sofralarında sunumu ve lezzetiyle göz doldurucak bir lezzet.Bu yemeği seneler önce bir arkadaşımın iftar sofrasında tatmıştım ilk.Arkadaşım bu yemeği kuşbaşı etle yapmıştı gerçekten öylede nefis oluyor.Ama benim tercihim beyaz et ve mantardan yana oldu .
Krep hazırlaması bazılarına göre zor olabiliyor ama pratiğini alınca gerçekten çok kolay. Krep tarifi için buraya bakabilirsiniz.Hamurun kıvamı çok önemli ne çok sulu nede çok koyu olucak akıcı kıvamda bir hamur olması gerekki tavaya aldığınızda kendi kendine yayılsın.Bunun için özel krep tavaları var onlarla yapımı dahada basit BİM markettten 5 tl gibi bir fiyata almıştım rastlarsanız kaçırmayın derim.


                                                  FIRINDA TAVUKLU MANTARLI KREP
Malzemeler


krep için

  • 1 yumurta
  • 2 su bardağı süt(su)
  • 1 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu(opsiyonel)
  • tuz
  • sıvı yağ
iç harcı için

  • yarım kilo tavuk kuşbaşı(gögüs kısmından)
  • 250 gr mantar
  • 2 adet çarliston biber
  • 1 adet soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • tuz,karabiber,kekik
  • sıvı yağ
Üzeri için

  • kaşar peyniri
  • salça
                        Hazırlanışı


Krep için tüm malzemeleri topak olmayacak şekilde karıştırıyoruz.Bir mikser yardımıyla yaparsanız daha iyi olur.Yağladığımız tavamıza birer kepçe olucak şekilde döküp yaydırıyoruz.Önlü arkalı pişiriyoruz.Süt yerine sadece su yada yarı su yarı süt kullanabilirsiniz.
Bir tencereye sıvı yağ ve yemeklik doğradığımız soğanı ilave edip güzelce kavuruyoruz.Salçasınıda ilave edip kuşbaşı tavuk,ince doğradığımız mantar ve biberi ilave edip soteliyoruz.Tuz ve baharatlarını ilave edip kısık ateşte pişiriyoruz.
Hazırladığımız kreplerin ortasına tavuklu mantarlı iç harcımızdan koyup kapatıyoruz.(resimdeki gibi)
Hazırladığımız krepleri ısıya dayanıklı bir fırın kabına alıyoruz.Salçalı su hazırlayıp üzerlerine gezdiriyoruz.(salçalı su miktarı çok olmasın )birer ince dilim kaşar peynirinide üzerlerine yerleştirip 200 derecede ısıtılmış fırında  kaşar peynirleri eriyene  kadar tutuyoruz.Sıcak sıcak servis ediyoruz.


Benden notlar:)
* Salçalı su; 1 yemek kaşığı salça ,1 tatlı kaşığı sıvı yağ ve 1.5 su bardağı sıcak suyu karıştırarak elde ediliyor.
*Hazırladığımız yemeğimizi buzdolabında bekletip servise yakın fırına verirsek daha pratik oluyor.
Denemek isteyenlere şimdiden afiyet olsun...


**********************************************************
Bugün İstanbul'a kış geldi:)))
sonundaaaaa
birde kar gelirse tam olucak :)
sevgilerimle...

42 yorum:

  1. mantar yemiyorum ama krepi severim.helede kaşarlı.harika bence.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Görünümü olduğu gibi tadıda çıtır çıtır çok güzele benziyor..Ellerine sağlık canım.
    M....L

    YanıtlaSil
  3. NE KADAR NEFİS GÖRÜNÜYOR,ELLERİNE SAĞLIK..BU TÜR YİYECEKLERE ASLA HİAYIR DİYEMİYORUM..)

    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  4. Canım yokluğumda bıraktığın güzel yorumların için teşekkür ederim.Sayfan harika olmuş yemeğin
    ise enfes ellerine sağlık öpüyorum...

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor Yeşim ellerine sağlık...:))Mantarla tavuk zaten bırbırıne cok yakşıyor.Krep te eklendimi eminim süper olmuştur.:))Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Tadına bayılırım. Sunumun harika.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık süper görünüyor.. krep bir türlü beceremediğim şey.. bir de bu tarifle deneyeceğim..

    YanıtlaSil
  8. Bende bunu kuşbaşı et ile yapıyorum tavuklu mantarlısını hiç denemedim.Belki de denemeliyim:))
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. harika bir lezzet bu Yeşimcim
    ben de sık sık yaparım istek üzerine
    sadece şekilde değişiklik olarak rulo yapıyorum
    ellerine sağlık canım ve afiyet olsun

    YanıtlaSil
  10. Çok sevdiğim lezzetlerden biri. Nefis görünüyor canım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. yeşimcim nefis olmuş ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  12. kar bize lapa lapa yağıyor Yeşimciğim:)
    krebinde nefis görünüyor doğrusu..
    ne hikmetse ben hiç yapmam böyle şeyler:)
    ellerin dert görmesin canımcım:)

    YanıtlaSil
  13. çok leziz ve güzel görünüyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Görüntüsü harika iştahım kabardı doğrusu ellerine sağlık Yeşimciğim :))) Sevgilerimle öpüldün...

    YanıtlaSil
  15. Merhaba bende denemiştim çok hoş oluyor. Ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  16. Yesimcim ellerine saglik nasil da nefis gorunuyor valla,harika da bir sunum yapmissin sicacik sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  17. en sevdigim lezzetlerden bırtanesı
    elıne saglık

    YanıtlaSil
  18. hıımmm dedirten bir lezzet :)
    eline sağlık
    seviler...

    YanıtlaSil
  19. SEVGİLİ YEŞİM,
    EKMEK OLMADIĞI ZAMAN ÇOK YAPARIM KREP HER DAİM NEFİS BİR LEZZET.ELLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  20. tavuklu yada sebzeli krep yapıp fırında pişirmeyi seviyorum.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  21. Karla birlikte berekette gelsin inşAllah.Sunumuyla birlikte enfes görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Sevda;
    Mantar kullanmayabilirsin tabiki yemiyorsan.İç malzemesinde çeşit çok canım.sevgiler.
    M...L;
    Hayırdır canım isim yazmıyorsun artık.Teşekkür ederim .Sevgiler.
    Damak tadı;
    Teşekkür ederim.Bende hayır diyemeyenlerdenim zaten o yüzdende bol bol yapıyorum:) sevgiler.
    Derya;
    canım senin adına çok mutluyum inan eşinin iyileşmesine çok sevindim.SEVGİLER.

    YanıtlaSil
  23. Feyza;
    Evet canım kesinlikle çok güzel oldu .Tavsiye ederim seviyorsan dene:) sevgiler.
    Bülbülün yeri;
    Teşekkür ederim .Beğenmenize sevindim.sevgiler.
    Aylinin defteri;
    Aslında çok kolay neden beceremedinki acaba?Teşekkür ederim.sevgiler.
    Sihirli günce;
    Kuşbaşı etlede harika oluyor .Bunuda dene belki beğenirsin.sevgiler.
    Aynur;
    Bende arada rulo sarıyorum ama bu sefer böyle oldu :)Teşekkür ederim.sevgiler.
    Papatya prenses;
    Teşekkür ederim canım.sevgiler.
    Sevil;
    Teşekkür ederim Sevil.sevgiler.
    Kalp kurabiye;
    Hadi yaaa ,bize kar görmek kısmet olmuyor bu sene :) teşekkür ederim canım.sevgiler.
    Mutfak havlusu;
    Teşekkür ederim.sevgiler.
    Birdilimaşk;
    Teşeküür ederim gayeciğim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  24. Tarif kolik;
    Teşekkür ederim Öznur.sevgiler.
    Kelebekli saniyeler;
    Beğenmene sevindim canım bendende sıcacık sevgiler.
    Balanne;
    Bende çok seviyorum.sevgiler.
    Cafe portakal;
    Bende ekmek olmadığı zaman kahvaltıya yaparım.Teşekkür ederim canım.sevgiler.
    Seçil;
    Sebzeli ben hiç yapmadım .Teşekkür ederim sevgiler.
    Yemek bir aşk;
    bencedeeee:)sevgiler.
    Limon çiçekleri;
    Amin canım.teşekkür ederim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. merhaba sevgili arkadaşım..porselen demlik çay saaati etkinliği için size davetiye bırakıyorum katılırsanız sevinirim sevgiler

    http://merakiyidir.blogcu.com

    YanıtlaSil
  26. Görüntü mükemmel, yeme de seyret cinsinden olmuş. Ellerine sağlık Yeşim'cim..

    YanıtlaSil
  27. Kiraç;
    En yakın zamanda katılırım inşALLAH.
    sevgiler.
    pembe tatlar;
    teşekkür ederim.sevgiler.
    Nilgün;
    teşekkür ederim canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  28. sunumu hoş,eminim tadıda hoştur......

    YanıtlaSil
  29. Ellerine sağlık arkadaşım. Görüntü muhteşem. Lezzeti de bir o kadar güzeldir eminim.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  30. Güzel yorumunuz için teşekkürler Yeşim Hanım :)< Sizinde ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  31. Özlem avcı;
    Teşekkür ederim.sevgiler.
    Aslı;
    Teşekkürler canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  32. saniye sultan;
    sunumu kadar güzel bir tadı var gerçekten.sevgiler.

    YanıtlaSil
  33. Kendimiz için de,misafirlerimiz için de severek hazırlarım.Çok çok leziz ! Üstelik pratik.
    Ellerine sağlık arkadaşım..
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  34. Harika görünüyor.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  35. Ellerinize sağlık ben genelde kıymalı yaparım ama eminim tavukluda güzel olmuştur
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  36. Pepela;
    teşekkür ederim canım.sevgiler.
    Hayat cafe;
    Hoşgeldiniz.teşekkür ederim.
    Ev atölyesi;
    kıymalı hiç aklıma gelmedi nedense süper fikir canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  37. Şu krep var ya süper birşey ellernize sağlık
    sunum harika

    YanıtlaSil
  38. Sonucunun bu kadar hoş olacağını bilince yapması da çok eğlenci oluyordur. Sunum çok güzel, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  39. Krep harika olmuş . nde bu sıralar bundan yapabilirim.Canım bloğuma bıraktığın değerli yorum için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  40. Merhabalar :) Ben bu tarife baktım sonra dedim ki aaa ben krep tavası neden almadım ki dedimm sonra bim markete gittim geçen cuma. Meğerse o gün gelmiş tavalar Allahım ne kadar çanslıyım dedim :) Neyse sıvadım kolları yaptım tarifi offf muhteşem oldu bayıla bayıla yedim diyebilirim bugunde bloğumda paylastım.Teşekkürler bu enfes tarif için sevgiler...
    http://shekervanilyas.blogspot.com/2011/02/krepe-dikkattt-icinden-mantarl-tavuk.html

    YanıtlaSil
  41. vanilya's,
    tamda benim bu tarifi yayınladığım hafta bime tekrar krep tavası gelmiş ne tesadüf dimi:)
    tarifi beğenip denediğin için ayrıca teşekkür ederim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...