27 Ocak 2011 Perşembe

EKLER PASTA





                                                                        EKLER PASTA
Malzemeler
Hamuru için

  • 200 gr margarin
  • 1 su bardağı +3 yemek kaşığı un(silme)
  • 1 su bardağı +1/4 su bardağı su
  • 4 adet yumurta
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
Kreması için

  • 500 ml süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket toz krem şanti + süt 
Üzeri için

  • Bitter çikolata veya çikolata sosu
                                                                    


                                                          HAZIRLANIŞI


1.Su,şeker ve tuz bir tencereye alınıp su kaynamaya başlayınca margarin ilave edilir erimeye bırakılır.






2.Margarin eriyince un ilave edilir kısık ateşte 10 dk kavrulur ve soğumaya bırakılır.(Ateşin çok kısık olmasına dikkat etmeliyiz ki kavururken rengi dönmesin.)




3.Soğuyan hamura yumurtalar teker teker ilave edilir her yumurta ilave edişimizde güzelce çırpıp hamura yedirmeliyiz daha sonra diğer yumurtayı kırmalıyız.




4.Yumurtaları hamura ilave ettikten sonra kıvamı çok önemli buna göre yumurta sayısını azaltabiliriz yada çoğaltabiliriz.Ama genelde orta büyüklükte 4 yumurta tam geliyor.




5.Hamur ne sulu ne çok koyu bir hamur olucak.Sıkma torbasına yada temiz bir buzdolabı poşetine doldurup ucunu makasla kesip yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye birer parmak büyüklüğünde hamurlar sıkıyoruz.
Fırınımızı 180 dereceye ayarlıyoruz kapağını kesinlikle açmadan 30 dkda pişiyor.












Hamurlarımız pişerken bizde kremasını hazırlıyoruz.Süt,un,şeker pişirilerek bir muhallebi hazırlanıp soğumaya bırakılır.Kremşanti üzerindeki tarife göre hazırlanır.Soğuyan muhallabiyle krem şanti mikser yardımıyla çırpılarak birbirine iyice yedirilir.Böylece iç kremamız hazırlanmış olur.Kremayı hazır dolgu kremasıda kullanabiliriz yada kakaolu yapabiliriz.
Soğuyan hamurlarımızı ortadan ikiye bölüyoruz yalnız tamamen birbirinden ayırmadan yapıyoruz bu işlemi.İçine hazırladığımız kremayı dolduruyoruz.Üzerine çikolataları benmari usulü eritip sürüyoruz. Yada daha mantıklısı hazır çikolata sosu yapıp döküyoruz.Ben bu sefer bitter çikolatayı eritip yaptım onunda farklı bir tadı oldu fakat çikolata sosu daha çok yakışıyor.Tercih sizin.




Ekler pastamızı dolapta bir gece bekletirseniz daha güzel oluyor hiç olmazsa 2 saat bekletmekte fayda var.
*Eklerler pişerken fırının kapağını kesinlikle açmayalım açarsak hamur çöker bu çok önemli.Pişip pişmediğini fırın camından kontrol edelim.
Denemek isteyenlere şimdiden kolay gelsin .Biraz uğraştırıcı ama değiyor :)))


Önümüzdeki günlerde size çok basit bir tarifle profiterol sunacağım inşALLAH.


Sevgili balpare blogunda Sevgiliye özel yemekler etkinliğinin startını verdi.Çok güzel bir etkinlik olacağı şimdiden belli :)Heyecanla bekliyorum tüm tarifleri.


Ayrıca tatlı faliyet pişir-yorumla-kazan devam ediyor ben böreğimi yaptım bile:)


Sevgilerimle...






32 yorum:

  1. Canım bende o köftelerden nefret ediyorum. İnsanlar bırak orada yemeyi bir de aşağıda satılan hazır paketlerden alıp evlerine götürüyorlar. Evde yaptığımız gibi olabilirmi hiç? Ekler pastan nefis olmuş, öğrenciyken hemen her gün alıp yerdim. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık çok leziz görünüyor nasılda canım çekti şimdi...

    (ismimi bazı nedenler yüzünden yazmıyorum canım sen anlarsın benim olduğumu)

    YanıtlaSil
  3. Nilgün;
    Evet birde öyle bir durum var dimi:) Evdede yemeye devam etmek istiyor demek insanlar:)))) yani okadar seviyolar.Teşekkür ederim canım.sevgiler.
    Adsız;
    Sana başka bir isim bulalım ozaman canım :)sorun işlemi ilgili yoksa özelmi? sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  4. bayılırım bu tatlıya tarifini hemen aldım ve yapıcam ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. ekler harika olmuş arkadaşım.yanlız sabah sabah canım çekti napacaz şimdi.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. pastane klasiği:) allahım bir tane ağıza girince kutu bitene kadar devam... evde koca tepsi olunca ne olur onu bilemem artık:) eline sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Canımmm bayılırım ekler pastaya ellerine sağlık
    olsada yesem:))Epeyidir yapmadım bende canım çek
    ti öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. offf çok güzel görünüyorlar.
    Çok severim ekler pastayı ben yaa. deniycem ama tüm cesaretimi toplamam lazım.

    YanıtlaSil
  9. Ay ayy ben haftada iki kere yapıyorum bundan en az hatta birinde prefiterol birini ekler şeklinde:))Dışarda yemek konusuna gelince aslında yemek yapmaktan nefret eden biri olmama rağmen evde yapmayı ve yemeği yeğliyorum, nasıl iştahla yiyebiliyorlar o acaip yiyecekleri bende anlamıyorum.Ev yemeği gibisi varmı ki:))Ellerinize sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım nefis olmuş.

    YanıtlaSil
  11. canımm ellerine sağlık eklerlerin nefis görünüyor oğrusu:)
    dışarda köfte yeme gafletine düşmüşsün demek:) ayy olur böyle şeyler canımm..
    hayatta yemeyiz biz:) hep yaparız ohh mis gibi:)

    YanıtlaSil
  12. selam ,
    yeni izleyicin olarak diyorum ki yakında oğlumun doğumgünü var bu tarifi mutlaka yapıcam o güne bloğumdada tarifi senden aldığımı anlatıcam inşallaaaah becerebilirim..

    YanıtlaSil
  13. Benimde disarda yemek yeme kültürüm yoktur,cok
    cok temiz güvenilir biryer olacak evde pisiremedigim birsey varsa gidip onu disarda yiyebilecegim.Ama cocuklu olununca durum bizde de
    farkli oluyor.Ender zamanlarda da olsa bizde mecbur kaliyoruz...
    Evde yapilan herseyin tadi bir baska oluyor,ugrastirsa bile...

    YanıtlaSil
  14. iş ile ilgili Yeşimciğim...İş saatlerinde olduğum için :)))))))))))
    Ceyda :)))))))))

    YanıtlaSil
  15. tatli krizlerimin yegane kurtaricisi 1-2-3 derkeenn, ALLAHIM biri beni durdursun... nasilda canim cekti bak simdii, ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık mis gibi tabiki evde yapılan herşeyin tadı bir başka :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Yeşimcim; aferin valla..Bu çok meşakkatli bir tatlı..Tebrik ederim, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  18. Tabağı almak istiyorum hepsi benim harika :)

    YanıtlaSil
  19. ayyy yerim ben bunları. tabağı alıyoru ellerine sağlık. hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  20. Aylinin defteri;
    Teşekkür ederim canım.sevgilerimle.
    Sevda;
    Keşke burdan göndermek gibi bir şansım olsaydı tabağı hemen uzatırdım sana :)
    Yemek bir aşk;
    Ne mi olur? tabiki koca tepsi 10 dk da tüketilir:)))
    Derya;
    Canım ,sen daha güzellerini yaparsın .Teşekkür ederim.sevgiler.
    ay-ser;
    detaylar burda çok basit aslında sadece cesaret oda sende var:)))sevgilerimle.
    Zeynep;
    Maşallahhhh haftada ikikere mi ? kilo gibi bir derdin yok sanırım:))) Bende hergün olsa yerim ama kilolar:))))

    YanıtlaSil
  21. Umutlu hayat;
    Teşekkür ederim canım.sevgiler.
    Kalp kurabiye;
    Malesef çocuk olunca arada böyle gafletlere düşüyoruz ister istemez:)ev yapımı ohh ne güzel dimi.
    Nilerk;
    hoşgeldin canım .Beğenmene sevindim becerebilirsin tabi ki denersen sonucu mutlaka yaz.sevgiler.
    Yıldız;
    Evet çocuklar işi bozuyor ama onlarda yavaş yavaş alışkanlık kazanıyorlar ev yemeği gibisi yok tabiki:)
    Ceyda;
    Anladım canım :))
    Fem;
    biri benide durdursa iyi olur bu ara tatlıya takmış durumdayım:)

    ev atölyesi;
    aynı fikirde olmak güzel:) sevgiler.
    Lezzetli somunlar;
    teşekkür ederim ablacım bişeyler yapmaya çalışıyorum işte:)
    Seçil;
    tabi hemen uzatttım alabilirsin:)))
    özlem;
    hayırlı cumalar tatlım :)

    YanıtlaSil
  22. Hamurunu çok güzel hazırlamışsın Yeşimcim, çok güzel puf puf kabarmışlar.
    bitmiş hali de çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  23. Yeşim'ciğim, övünmek senin hakkın. Senin gibi güzel ve çeşitli yemek yapabilenler övünsün canım. Yapabilmek yetmiyor, bir de hamarat olmak lazım. Mesela ben, hiç ıkea köftesi tatmadım ama dışarıda yemek yiyip, evde tembellik etmekten çok hoşlanıyorum. Fakat lezzet konusu başka, dışarıda yediklerimden çok azı, gerçekten lezzetli demeyi hakediyor.
    Eklerin tazeliğine güvenemdiğimden ben de evde yapıyorum ama senede bir kere anca.

    YanıtlaSil
  24. Kızımın en sevdiği tatlı. Birkaç kez evde yaptım ama bu kadar zahmetten sonra bir saatte bitince ! artık dışarıdan almaya karar verdim.
    Eline sağlık Yeşimcim

    YanıtlaSil
  25. Bende genelde her şeyi kendim yapmayı tercih ederim canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. eline sağlık canım.Bu ekler pasta olsun profiterol olsun evde yapması cok zahmetli iş:))bravvoooo:))

    YanıtlaSil
  27. Harika görünüyorlar. Elinize emeğinize sağlık.
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  28. Dokuzuncubulut,
    Aslıcığım çok teşekkür ederim.sevgilerimle.
    Sarkaç,
    Güzel iltifatların için teşekkür ederim sarkaçcığım:)Kendine haksızlık etme sende birbirinden güzel yemekler yapıyorsun üstelik birde çalışıyorsun daha ne olsun .Ben zaten lezzet açısından değerlendirdim köfteleri temizlik konusuna hiç girmeyelim:))))
    NzlGl,
    Nazlıcığım güzel olduğu için bir saatte bitiyordur o canım :)) bence sen evde daha güzelini yaparsın.
    Tarifkolik,
    Öznurcuğum aynı kafadanız desene:)))
    Feyza,
    Alkışları duyar gibiyim şımartıyorsunuz beni ya hu:)))Yakında çok basit profiterol tarifi var.
    Hayat,
    Hoşgeldiniz.Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar arkadasim, cook ama cok haklisin. Insanin elinden hakkiyla yemek yapmak gelince bazi tadlari begenmiyor. Aslinda cocuklarimdan duymustum, okuldaki alman ögretmenleri hep tekrakrarlarlarmis, alisverise gideriken önce evde güzelce yemeginiz yiyip cikin, ac karnina alisveris yapmak bazi fuzuli, alisverise neden olur diye, inan haklilarda, bak bunu sende ispat ettin. Hem acikip bir sey yemek istiyor insan, hemde aciktim diye aburcubur seylerden cok aliyor.
    Ellerine saglik ekler pastanda harika olmus, sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  30. Ay hiç sevilmez mi bu,harika yapmissin olsada bir kaç tane alsam:))çok sekerler afiyet bal seker olsun,sevgilerle yesimcim.

    YanıtlaSil
  31. Anneminkızıyım;
    Aklın yolu birdir dimi:)Aç karnına olunca gerçekten abur cubura yöneliyorlar .teşekkür ederim canım.sevgler.

    YanıtlaSil
  32. Kelebekli saniyeler,
    Daha sevmeyene rastlamadım:)))sevgilerimle .

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...