16 Ocak 2011 Pazar

ÇİKOLATALI PORTAKALLI KEK



Bu keki balpare blogunda gördüğümden beri yapmak için fırsat kolluyordum kısmet bugüneymiş.Genelde portakallı kek yaptığım zaten sade kek yapardım altın sarısı rengi ve mis kokusuyla tadına doyum olmazdı.İlk defa kakaolu çikolatalı portakallı kek denedim kekin güzel olacağından hiç kuşkum yoktu .Öylede oldu abartmıyorum gerçekten nefisssss bir kek oldu.Kesinlikle denemenizi öneriyorum.

Fotoğraftaki kek hepimizin evde yaptığı basit bir kek gibi gözüksede tarifte kullanılan portakalın bütün olarak haşlanıp püre haline getirilip kullanılması portakalın bütün aromasının keke geçmesini sağlıyor.Hemde acılık olmadan.Tarifin orjinaline sadık kalmaya çalışsamda bir iki ufak değişiklik yapmadanda duramadım yine:) Tarif için balpareye teşekkür ediyorum orjinal tarif için buraya bakabilirsiniz.

Hani derler ya bir taşla iki kuş vurdum diye bende öyle yapıyorum ve bu kekimi mandalin çıkmazı blogunun ev sahipliğini yaptığı mandalinalı portakallı lezzetler etkinliğine ve sevgili balparenin  düzenlediği pişir-yorumla-kazan etkinliğine gönderiyorum.


                                                ÇİKOLATALI PORTAKALLI KEK

Malzemeler
  • 4 adet yumurta(oda sıcaklığında)
  • 2 su bardağı şeker
  • 1su bardağından iki parmak eksik koyu ayran
  • 125 gr tereyağı
  • 1 kahve fincanı damla çikolata
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket (25 gr) kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım su bardağı ceviz (ince çekilmiş)
  • 1 adet iri portakal
  • 1 paket hazır  glazür çikolata yada çikolata sosu
Hazırlanışı


Portakalı güzelce yıkayıp derin bir tencerede üzerine çıkıcak kadar su doldurup sarı suyu çıkana kadar haşlıyoruz.Bu işlemi üç kez tekrar ediyoruz (Yani sarı suyu çıktıkça döküp yerine temiz su koyup tekrar haşlamaya bırakıyoruz.)Suyunu süzüp iri parçalara bölüp robottan geçirip püre yapıyoruz.

Diğer tarafta tereyağını eritiyoruz.Damla çikolatalarıda benmari (kaynayan suyun üzeri)usulü eritip erimiş tereyağı karıştırıp ılınmaya bırakıyoruz.

Yumurta ve şekeri güzelce çırpıyoruz.Portakal püresi ,koyu ayran ,ceviz ve margarin çikolata karışımını ilave ediyoruz.Başka bir kapta harmanladığımız un,kabartma tozu ,vanilya ve kakao karışımınıda ilave edip karıştırıyoruz.

Yağladığımız kek kalıbımıza hamurumuzu döküyoruz.Biraz koyu kıvamlı bir hamur oluyor.Benim kek kalıbıma bu malzeme çok geldi bende kalan hamuru muffin kağıtlarında pişirdim.Fırınımızı önce 180 dereceye ayarlayıp sonra kek kabardıkça dereceyi yavaş yavaş düşürmenizi öneririm böylece içi çiğ kalmadan güzelce pişiyor.

Fırından çıkardıktan sonra kalıbı  bir tabağa ters çevirip üzerine bir mutfak havlusu örtüyorum böylece kek hem kurumuyor hemde kalıptan kolay çıkıyor.

Soğuyan kekimizin üstüne 1 paket dr oetker glazür bitteri üzerindeki tarife göre hazırlayıp döküyoruz.İsterseniz çikolata sosu da kullanabilirsiniz.Ama çikolata glazürü özellikle tavsiye ediyorum çok yakışıyor.

Kekimiz servise hazır afiyet olsun...

40 yorum:

  1. hımmmm , harika görünüyor, elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. hımmm ellerine sağlık nede yakışır portakal ve çikolata enfes bir ikili ben hakkımı aldım gidiyorum esenkal

    YanıtlaSil
  3. Harika olmuş .ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuş,denemek lazım.

    YanıtlaSil
  5. cok guzel gorunuyor ellerine saglik kokusunu alir gibiyiimm:)

    YanıtlaSil
  6. nefiss çikolatalı ve portakallı.. ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. nefis olmuş canım eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. harika olmuş ellerine sağlık hem kakaolu hem portakallı bece çok hoş bir lezzet çıkmıştır,süper...

    YanıtlaSil
  9. Muko'nun dediği gibi bende çikolara ve portakal ikilisini birbirine çok yakıştırırım. Ellerine sağlık nefis olmuştur..

    YanıtlaSil
  10. bende portakal aromasına bayılanlardanım ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  11. Görüntüsü enfes,
    Ben çikolatalı-portakallı ve çikolatalı vişneli şeylere bayılırım.

    YanıtlaSil
  12. Harika görünüyor canım ellerine sağlık Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. Ooffff çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  14. mmmmm ellerine sağlık yeşim.tamda rejıme başlamıştım:))))

    YanıtlaSil
  15. Canım,
    ellerine sağlık. Muhteşem bir görüntüsü var. Portakalın kokusunu missler giibi duymak harika bir şey.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  16. ellerinize saglık...
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  17. Yeşimcim
    ellerine sağlık canım
    bu kek benimde yapılacaklar listemde
    etkinlik sonrası ben de yapmayı düşünüyorum....
    Canım tarifini aldım en kısa zamanda yayında olacak...
    Çok teşekkürler.
    Ayrıca bana yanlışlıkla gönderdiğin balpare nin yorumunu kendisine ilettim canım.....
    Sevgiler......

    YanıtlaSil
  18. ellerine sağlık afiyetle yiyin :)
    m.

    YanıtlaSil
  19. Off harika gözüküyor mutlaka yapmam lazım:)

    YanıtlaSil
  20. Aaa balparemizin nefis keki! :)
    Çok da güzel yapmışsın,ellerine sağlık Yeşim kardeşim.Benim de aklımda inşaAllah..
    Kalbi selamlarımla

    YanıtlaSil
  21. Ay harika bir kek bol çikolatali nefis mi nefis ellerine saglik arkadasim,sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  23. Hiim ellerinize saglik, kek muhtesem olmus, sevgiler....

    YanıtlaSil
  24. Pişerken duyulan koku insanı mest eder:))) ellerine sağlık canım, afiyetle

    YanıtlaSil
  25. Yeşimcim görüntü süper, benim kati önyargımdır ki bu kadar güzel bir görüntüden kötü lezzet çıkamaz, teknik olarak imkansız yani:)) Tatlım, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  26. Çok harika görünüyor ellerine sağlık canım çikolatalı tatlarada bayılırım :)) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  27. Güzel bir görüntü bende üzeri soslu ve içerisinde meyveler olan kekleri ve aynı zamanda portakal lezzetini çok severim
    ellerinize sağlık
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  28. canımm arkadaşım benim gönlü güzel kardeşim kıymetli yorumun için çok teşekkür ederim ve bu kekten feci canım istedi anlatamam..
    kalkıp yapıcam galiba yaaa

    YanıtlaSil
  29. portakal ve çikolata daha ne olsun....süper...

    YanıtlaSil
  30. yorumu buraya da kopyalayım.:)
    hediye konusunda biraz tüyo vereyim:)
    şimdi 3 hediye teması seçtim.her ayda bu temalar değişecek ama önümüzdeki ayın temalarından biri gene kalp olacak-malum ay sebebi ile :)-
    biri kalp,biri elma,biri de portakal temalı üç hediye oluşturdum.seçtiğim kurada Sevdacığım sana elma temalı,Yeşimciğim sana kalp temalı,Mukaddesciğime de portakal temalı hediyeler çıktı.
    birkaçı el yapımı olacak -inşAllah -hediyelerinizi beğenirsiniz.:)

    YanıtlaSil
  31. Mrhb.Yeşim'cik ellerine sağlık yine süpersin kakaolu ve çikolatalı tatlara bayılırım.:)))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  32. Ellerınıze saglık göruntu bır harıka,içikolata ve portakal bir arada çok kullandım ama haşlanıp püre olmuş portakal ilk defa duydum.Bu tadıda denemek gerekıyor. paylaşımınız ıcın tsk edıyorum.

    YanıtlaSil
  33. Arkadaşım, ellerine sağlık nefis olmuş. Portakal ve çikolata ikilisi müthiş. Afiyet olsun. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  34. gerek görüntüsü ile gerek tadı ile çok cezbedici olmuş ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  35. ellerinize sağlık nefis görünüyor ..Sizede hayırlı cumalar.Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  36. Hımmm nefis olmuş ellerine sağlık canım... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  37. bloguma biraktigin mesaj icin cok sagol. ondan beri daha neler yaptim neler :). en kisa zamanda bloguma ekleyecegim. buyur gel...

    sevgiler eli

    YanıtlaSil
  38. Portakallı keki çok severim, kakaolu olunca da çifte lezzet olmuş. Eline sağlık

    YanıtlaSil
  39. bana söyleyecek çok az şey kalmış..:((...enfes bir görüntü tadının da öyle olduğuna eminim...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  40. Ayy harika bi ikili ellerinize sağlık nefis görünüyo

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...