22 Ocak 2011 Cumartesi

BULGUR SALATASI


Yeşilliklerle bakliyatları buluşturmak son zamanlarda oldukça tercih edilen salatalardan oldu.Sağlıklı beslenmek adınada oldukça iyi bir tercih bencede .Bakliyatlı  salatalar tek başlarına bile bir öğün yerine geçebiliyor.Hem doyurucu hemde lezzetli.

Bu tür salataları hertürlü bakliyatla yapabiliyoruz tabi damak tadına uyarmı tartışılır ama Yeşil mercimekle yaptığım salatamda çok güzel olmuştu .Yeşil mercimek salatası ve diğer salata tariflerim için buraya bakabilirsiniz.

Bu seferki tercihim  ise bulgurdan yana oldu.Benim gibi bulgur pilavını ve kısırı seviyorsanız kesinlikle deneyin derim.

BULGUR SALATASI
Malzemeler
  • 1 su bardağı pilavlık bulgur
  • kıvırcık veya göbek salata
  • 2 adet havuç
  • 4 sap taze soğan
  • maydanoz
  • 2 adet salatalık
  • limon
  • sıvı yağ,tuz 
Hazırlanışı
Bulgurları güzelce yıkayıp suyunu süzdürüyoruz.Teflon bir tencerede üzerini biraz geçicek kadar sıcak su ekleyip kısık ateşte pişiriyoruz.Kıvırcık,maydanoz ,taze soğan ve salatalığı ince ince doğruyoruz.Havuçları rendeliyoruz.Ilınan bulgurumuzu ve yeşillikleri genişçe bir kaba alıyoruz.Sıvı yağ ,tuz ve limon suyunu ekleyip harmanlıyoruz.Salatamız servise hazır.
Afiyet olsun.


21 yorum:

  1. Gerçekten bakliyatla yeşilliklerin buluşması tam bana göre
    ellerine sağlık canım,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. salata süper olmuş arkadaşım.ellerine sağlık.mutlu hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. Yeşim'cik ellerine sağlık çok süslü değişik bir tat olsa gerek.Sevmiyenler için bile görüntüsü yedirir.:)))))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık Yeşimciğim..
    sindirimi kolay olur bu salatanın bende çok seviyorum o yüzden:)
    ellerine sağlık canımm:)

    YanıtlaSil
  5. HEM BESLEYİCİ HEMDE LEZZETLİ BU SALATA İÇİN TEŞEKKÜRLER YEŞİM'CİM.
    ELLERİNE SAĞLIK.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  6. Yeşimciğim elelrine sağlık canım...

    Bulgurun lezzetine bayılıyorum...

    YanıtlaSil
  7. yeşimcim salata dedinmi bende akan sular durur.nefis olmuş snunmunda.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. bulgurla yapılan her türlü yiyeceği çok seven ben, bu tarifin de çok lezzetli olduğunu tahmin edebiliyorum
    ellerine sağlık Yeşimcim
    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  9. çok güzel olmuş salatan eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  10. görüntü süper.. ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  11. Yeşimcim, ben de yazmıştım Kasım ayında, tek fark ben yağını pişerken koyuyorum, sonradan eklemiyorum. Nefis oluyor gerçekten. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. tam benlik bir salata..yeşillik ve bulgur... en sevdiklerimden.. ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Lezzet ve sağlığı bir arada bulunduran yiyecekler bunlar. Ellerine sağlık, görüntü de nasıl iştah açıyor.

    YanıtlaSil
  14. Çok sağlıklı gerçekten, günlerde lazım oluyor bu tarifler ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  15. ellerine sağlık bu tür salatalara bayılıyorum, benim için başlıbaşına bir öğün bile olabilir...

    YanıtlaSil
  16. Tam sevdiğim gibi bir salata olmuş. Hem sağlıklı, hem lezzetli. Görüntü de harika, insanın iştahını kabartıyor.
    Ellerinize sağlık olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Tüketmemiz gereken güzel bir lezzet ellerinize sağlık
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  18. Bulguru sağlık ve lezzet açısından , pirince tercih ederim.
    Ellerine sağlık,tadamasam da görüntüsüne abakrak diyorum ki : çok güzel olmuş.
    Mutlu pazarlar! :)

    YanıtlaSil
  19. Nasilda miss gibi gorunuyor...rengarenk ellerine saglik arkadasim...sevgiler ve iyi haftalar dilerim.

    YanıtlaSil
  20. Yeşim'cim ne güzel süslemişsin öyle. Karnı tok olanın bile canı çeker. Ellerine sağlık, iyi haftalar..

    YanıtlaSil
  21. bulgur ve ben mutfakta ayrilmaz ikilileriz tadi eminim harikadir ellerine saglik canim
    baharat hanim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...