29 Ocak 2011 Cumartesi

ÜÇGEN BÖREK

Yarı yıl tatili mi? o da ne?
Nihayet bir yarı yıl tatiline daha ulaştık .Ne yazık ki dün alınan karnelere rağmen bugün dersane yollarına düşen ve onbeş  günlük tatilin sadece beş günü tatil yapıcak olan tüm öğrencilere bol bol dinlenin ikinci döneme dinlenmiş zinde bir beyinle girin demek isterdim ama nerde :( 


SBS ye hazırlanan çocuklar için ne yazık ki tatil felan yok.Bol bol hızlandırma,çekap vs. var.Bu çocuklar bütün bir dönem boyunca dersane okul arasında gidip gelirken bari bırakında onbeş gün dinlensinler nasıl bir eğitim sistemidir anlamıyorum.Üst üste gelen sınavlar ,performans ödevleri bunun yanında DBS ler çocukları o kadar bunaltmışken bu Allahtan revamıdır.


İnsaf diyorum azıcık insaf !


Oğlum bu sene 7 sınıf öğrencisi yine çok çok güzel bir karnesi var.Maşallahhh...Anne babası olarak onunla ne kadar gurur duysak az .Güzel bir tatili haketti ama yukarıda yazdığım sebeplerden dolayı ne yazık ki sabah 8:00 itibariyle dersane yolunu tuttu.Bakalım beş günlük tatile neler sığdırabileceğiz :)


Ama benim  tatilde bol bol pasta börek yapıcağım apaçık ortada :)



Sevgili balparenin düzenlediği pişir-yorumla-kazan etkinliği için yapmış olduğum üçgen böreklerim var bugün sırada .Aslında bu börek benim her daim yaptığım ve buzluğumda bulundurduğum bir börek sadece böreğe şekil verişimiz biraz farklı o kadar.İçi su böreği kıvamında oluyor.Dışı ise çıtır çıtır(üzerini kapatmazsak)bir lezzet işte tarifi...


Malzemeler

  • 3 adet yufka
  • 1 çay bardağı süt
  • 1çay bardağı sıvı yağ
  • 3 adet yumurta(sarısının biri üzerine)
  • içi için peynir yada lor,maydanoz



Hazırlanışı 
  • Derin bir kapta yumurta ,süt ve sıvı yağ karıştırılır.
  • Yufkaların biri düz bir zemine yayılır.
  • İlk yufkanın üzerine hazırladığımız sostan sürülür ve ikinci yufka yayılır.Tekrar sos sürülür.Son yufka yayılırve yine sos sürülür üzerine iç malzemesi koyulur.
  • Yufkaların karşılıklı kenarları ortada birleştirilir kare şekli verilir.Ters çevrilir.önce x şeklinde sonra üçgenlere ayrılıcak şekilde bıçakla kesilir .Tepsiye yerleştirilir.Üzerine yumurta sarısı sürülür isteğe bağlı çörek otu yada susam serpebilirsiniz.
  • 200 derecede ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
Böreğin balpare tarafından nasıl şekillendirildiğini görmek isterseniz buraya bakabilirsiniz.


Sevgilerimle...

20 yorum:

  1. mmmh böreklerin nefiss grünüyorlar! ellerine saglik canim.. mutu haftasonlari diliyorum..

    YanıtlaSil
  2. Oğlunu tebrik ediyorum ve başarılarının devamını diliyorum..
    Bohça böreği de çok başarılı :)
    Ellerine sağlık canım..
    5 gün de olsa tatil tatildir.
    Umarım en güzel şekilde değerlendirirsiniz..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Yeşimcim;
    böreklerin mis gibi kokusu buraya kadar geldi.


    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık harika bir börek olmuş öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. çok pratik ve güzel bir börek yüreğine ve emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  6. Yeşimcim oğlun için tebrik ederim başarılarının devamını dilerim,benim oğlumda 7. sınıfta bugün dersaneye zor götürdüm çok şükür karnesi de güzel. Tatilde bile ders çalışmak zorundalar. Allah yardımcıları olsun. İnş. sonları da iyi olur. Canım böreğin nefis olduğu kadar çok da pratik uygulama yapmışsın ellerine sağlık. Sevgilerimle...İyi tatiller...

    YanıtlaSil
  7. oğlunuzu ve sizi tebrik ediyorum bu başarı sizede ait.Böreklerde nefis görünüyor ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. sana ve oğluşuna kolaylıklar diliyorum arkadaşım.bizde geçen sene böyleydik.sbs den dolayı hep stres vardı.şükür artık liseye başladıda kurtulduk.darısı senin başına.

    YanıtlaSil
  9. Çocuklara ben de üzülüyorum. Ama bu çarka kapılıyoruz hepimiz. Tek tek çıkış mümkün değil, hep birlikte çıkmamız gerekli bu çarktan.

    YanıtlaSil
  10. Yeşimcim oğluşa tebrikler, sana ve eşine de tabii. Ama insanoğluna dinlenme var mı? Şöyle bir düşün bakalım. Hayat budur. Sen evladına, yaşıyorsa anneciğin sana üzülecek hiç dinlenemiyor diye..İçini ferah tutmaya çalış. Senin sevgin ve ilgin ona başetme gücü verir ablacım. Bu arada ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  11. ayy kesinlikle canım yaa benimde kuzenim var 7. sınıfta, harıl harıl çalışıyor yavrucak..
    bu börek moral olur değil mi:)
    ellerine sağlık canımm:))
    mutlu hafta sonları dilerimm..

    YanıtlaSil
  12. ellerinize sağlık, şimdi çayla ne güzel gider..

    YanıtlaSil
  13. Hasret,
    Teşekkür ederim canım.Sanada güzel bir hafta diliyorum:)
    Umut sepeti,
    Hiç yoktan iyidir dimi:)
    Teşekkür ederim canım sanada iyi tatiller.
    Aycan,
    Kokuyu sende mi aldı:))) sevgiler.
    Derya,
    Canım çok teşekkürler .Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Güloanne,
    Teşekkür ederim .Sevgiler.
    Gaye,
    Canım ya çocuklar ne yapsın karne ertesi dersaneye olacak iş mi?senin oğlanda yedinci sınıftı dimi işte bir ortak nokta daha :) İnşALLAH canım.sevgiler.
    Merhaba,
    ne hoş bir isim böyle :)ta bi başarıya bizimde katkımız vardır illa ki ama en büyük başarı yinede onların.Teşekkür ederim.sevgiler.
    Sevda,
    Oh siz kurtulmuşsunuz ne güzel ama asıl zoru sonra başlıyor sanırım:)))

    YanıtlaSil
  15. Sarkaç,
    Malesef canım mecburen tek tabanca savaşılmıyor dimi:)inşAllah devlet büyüklerimiz eğitim sistemini en kısa zamanda rayına oturtur.Her ne kadar bu olana kadar çocuklar deneme tahtası olucaksada:)
    Lezzetli somunlar,
    Teşekkür ederim ablacım.Çok doğru insanoğluna dinlenme yok ama bunlar çocuk yaaa hiç çocukluk yaşamıyolar ki ona üzülüyorum.En azından biz şimdi mücadelede etsek çocukluk anılarımız var dimi:)sevgiler.
    Kalp kurabiye,
    Denizim evet moral oldu gerçekten:)Allah kolaylık versin hepsine.sanada mutlu hafta sonları canım.

    YanıtlaSil
  16. Yelda,
    teşekkür ederim.çayın yanında gerçekten güzel gidiyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. maaşallah diyorum öncelikle
    tebrik ediyorum kuzucuğunu
    bütün hayatı başarılarla geçer inşaAllah
    eğitim süreci hem okuyanlar,hem de okutanlar için zor bir süreç uzun zamandır...
    bütün çocuklarımızın hedeflerine ulaşabilmesini, hem onların hem de anne-babaların emeklerinin boşa gitmemesini diliyorum

    sevgiyle...

    YanıtlaSil
  18. Yeşim hn,oğlunuzu tebrık ederım.Bohça börek bir harıka görünüyor,ellerinize saglık.tatıl boyunca guzel lezetlerden beklıyoruz.

    YanıtlaSil
  19. Börekler çok güzel görünüyor Yeşimcim ellerine sağlık sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Aynur,
    Amin canım .
    darısı yavru kartalların başına:)
    heden,
    teşekkür ederim.sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...