29 Mayıs 2010 Cumartesi

GÜLEN SURAT...


Yine çocuklar için hazırladığım bir lezzet küçük süslemelerle çocuklarımıza sunabileceğimiz o kadar çok tarif var ki yeterki biraz vakit ayıralım :)
Akıtma tarifi burda
süslemek size kalmış:)))

27 Mayıs 2010 Perşembe

Blogumun temasıyla ne kadar uyumlu bir önlük değil mi?
hem anne hem kızı için var aynı önlükten çok şeker:)))
bu adresi hobicellde gördüm sizde detaylı bakmak isterseniz önlükler burda

26 Mayıs 2010 Çarşamba

HATIRLATMA:))

Bezelye mevsimi geçmeden ,
Derin dondurucularımıza bezelye koymayı unutmayalım!
Ben ayıklayıp ,yıkayıp, kurulayıp buzdolabı poşetlerine koyup havasını alıyorum sonra doğru dondurucuya:)
Önizleme

25 Mayıs 2010 Salı

teyzemin açması ve annemin keki...



Tariflerim epey birikti ama babamın hastalığı dolayısıyla pek keyfim yok:(  Blogumuda ihmal ediyorum bu aralar. Rabbim şifa verirde babam iyileşirse yine eski tempoda yayınlarım inşallah tariflerimi ...sizlerden bir ricam olucak Akciğer Kanseri hakkında bilginiz varsa yada İstanbulda bu hastalıkla ilgilenen iyi bir doktor biliyorsanız lütfen bana yorum yada mail atın bu sıralar o kadar çok ihtiyacımız var ki hem dua hemde bilgiye eminim sizlerdende bu hastalıkla ilgili bilgisi olan vardır .
Tariflerim geçen hafta sonundan teyzemin yaptığı açma ve annemin keki ...



AÇMA

malzemeler
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1.5 su bardağı ılık süt
  • 1 paket yaş maya
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yumurta(sarısının biri üzerine sürülecek)
  • aldığı kadar un
Bütün malzemeler karıştırılıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir ve mayalanmaya bırakılır.Hamur mayalanınca şekil verilerek 1 saat kadarda tepsi mayası beklenir 200 derecede önceden ısıttığımız fırında pişirilir.



İKİ RENKLİ KEK

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1.5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 su bardağı un
Yumurta ve şekeri çırpıyoruz.Yoğurt ve yağ ekliyoruz elediğimiz una kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip tekrar çırpıyoruz. Malzemenin yarısını ayırıp kakao koyuyoruz. .Yağlanmış kek kalıbına önce sade hamuru yayıp üzerine kakaolu hamuru döküp iki hamuru birbirine karıştırıyoruz.Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyoruz.
Afiyet olsun...


21 Mayıs 2010 Cuma

BEN YAPTIMMM:))




Blogumu açtıktan sonra burda paylaşabileceğim bir çok şey olduğunu farkettim ama isminden dolayı konuları karıştırmamak adına sadece yemek tarifi yayınlıyorum belki ileriki günlerde ek bir blog olabilir ama şu an vaktim yok ikinci bir bloga o yüzden arada yemek tarifi dışında konularda paylaşıcağım ...


çocuğu olupta gece bahçesini izlemeyen yoktur heralde biz günde 2 kere izliyoruz:))
ıggle pıggle büyük mağazalarda epey pahalı olarak satılıyor ama bana maliyeti 3 ytl :))) benim için değeri paha biçilmez çünkü kızım bayılıyor ona nedenmi bahsediyorum işte bundan...


Nasıl olmuş ?
bunun için 2 adet küçük mutfak havlusu içine biraz silikon elyaf ve ortasına koyucağımız çıngırak tarzı bir oyuncak yeterli gerisi size kalmış...
önce bir kartona kalıp çıkardım
mutfak havlusunu ona göre 2 .parça olarak( kestim ön ve arka )
sonra içinden makine dikişi geçtim ama makinem olmadığı için elde :))
dikerken havlu atıyo oyüzden biraz içerden pay bıraktım
sonra baş kısmından küçük bir yer bırakıp içini doldurdum
orta kısmına kızımın kırılmış olan çıngırağını koydum sallarken çıngır çıngır ses çıkartıyo
elinede kırmızı bir penyeden bahtaniyesini yaptım bu kadar basit



Önizleme

20 Mayıs 2010 Perşembe

Temam arada değişirse şaşırmayın dogru blogtasınız:))
yeni tema arayışı içindeyim :)

DAMLA ÇİKOLATALI MİNİ KEK...



Bugünlerde takip ettiğim bir çok blogta kağıt içinde pişen bu minik keklere rastlıyorum bende kusur kalmıyım dedim:))) zaten oğlumda bayılır bu keke hatta kızım bile çok sevdi kekle pek arası yoktur ama bunları yedi :)) reklamlarda browni yiyen bir kız varya hemde aynı onun gibi:))))))))


  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı süt
  • 125 gr margarin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 küçük paket kakao
  • yarım su bardağı damla çikolata
Yumurtalar köpük olana kadar çırpıyoruz üzerine şeker ilave edilip şeker eriyene kadar güzelce tekrar çırpıp eritip ılıttığımız 125 gr margarin ,süt , vanilya ve kakaoyu ekleyip hazırladığımız karışımdan 1 su bardağı ayırıyoruz .Bu karışımı pişen kekleri ıslatmak için kullanıcağız.
Kalan karışıma elediğimiz unumuzu ve kabartma tozumuzu ekleyip tekrar çırpıyoruz.
Pasta kağıtlarının herbirine 1 tatlı kaşığı kek malzemesinden koyup üzerine damla çikolata serpiyoruz.
180 derecede yaklaşık 25 -30 dkda pişiyor.Çıkınca üzerine hazırladığımız karışımdan döküyoruz.

19 Mayıs 2010 Çarşamba

KABAK SALATASI


19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun...



Yapılışı çok kolay bir salata hemde çok lezzetli garnitür olarak kullanılmasının yanında beş çayları içinde uygun bir tarif denemediyseniz mutlaka deneyin derim.
  • 3 adet sakız kabağı
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı mayonez
  • 3-4 diş sarımsak
  • yarım su bardağı ceviz kırığı
  • sıvı yağ
  • nane ve kırmızı pul biber
Kabakları rendeleyip az yağda suyunu çekene kadar kavuruyoruz .
Soğuyunca hazırladığımız sarımsaklı yoğurt ve mayonez karışımını ,ceviz kırıklarını ve baharatlarını ekliyoruz güzelce karıştırıyoruz.
Dilersek içine dereotuda doğrayabiliriz çok yakışıyo ama ben evde olmadığı için kullanmadım .

17 Mayıs 2010 Pazartesi

KREP(AKITMA)




Bu krepleri hafta sonu yaptım yumuşacık ve çok lezzetli oldu .Krepleri kahvaltıda ve çayın yanında değişik şekillerde sunabiliriz hatta bununla yapılan ana yemekler bile var ileriki günlerde onunda tarifini veririm inşallah .İçine peynir veya kavrulmuş kıyma koyabiliriz bazıları tatlıda yapıyo ama ben hiç denemedim tatlı olarak düşenemiyorum nedense :)))
BİM marketten krep tavası almıştım onda pişirdim kreplerimi tavsiye ederim ...

Yapılışı
  • 1 yumurta
  • 2 su bardağı süt(su)
  • 1 su bardağı un
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • tuz
Bütün malzemeleri hiç topak kalmayacak şekilde karıştırıyoruz.
Yağladığımız tavamıza azar azar döküp yaydırıyoruz önlü arkalı pişiriyoruz.

NOT: ben 1 kepçe döküyorum her seferinde tam geliyor .Kıvamını kendiniz ayarlıyosunuz ne çok koyu nede çok sulu olucak .Süt yerine suda kullanılabilir .
Bide biz buna akıtma diyoruz belki bilenleriniz vardır.

Önizleme

15 Mayıs 2010 Cumartesi

TATLI BLOGGER ÖDÜLÜM ...

İlk blogger ödülümüde aldım :))
Bu tatlı ödülü bana Tatlılar Gülcandan blogunun sahibi sevgili Gülcan göndermiş . Gülcancım çok teşekkür ediyorum bana bu tatlı ödülü layık gördüğün ve benim gibi yeni blogcuları unutmadığın için :))
Benimde bu ödülü 10 blogcu arkadaşıma göndermem gerekiyormuş bende özellikle beni izleyen ve bu ödülü almamış olan arkadaşlarıma gönderiyorum bu ödülü ...
tabi blogların hepsi tatlı olunca seçim biraz zor oldu ama sonunda seçe bildim :))
İşte benim tatlı bloglarım...


Önizleme


14 Mayıs 2010 Cuma

FIRINDA BİBER DOLMASI


Herkese hayırlı cumalar diliyorum inşallah tövbe ve dualarımız kabul olur...
Günlerdir bloguma bişeyler ekleyemedim canım sıkkın moralim bozuk babam hasta malesef akciğer kanseri kaç gündür hastanelerdeyiz elim gitmedi birtürlü yazmaya ama Rabbim ne dert verse başımızın üstüne ondan gelen herşeye razıyız inşallah babamın şifasınıda verir .
Sizlerdende babam ve bütün hastalar için dua istiyorum bugün ...

Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp benim çok büyük bir derdim var deme! derdine dönüp benim çok büyük bir Rabbim var! de



Havaların ısınmasıyla zeytinyağlılar sofralarımızda daha çok yerini almaya başladı işte benim favorilerimden biri...

FIRINDA BİBER DOLMASI
  • 500 gr dolmalık biber
  • 1 su bardağı pirinç
  • 2 adet domates
  • 2 adet soğan
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • dolma baharatları
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı salça
Dolmalık biberlerin saplarını çıkartıp içlerini temizleyin
Pirinçleri ayıklayıp yıkadıktan sonra ince doğranmış soğanlarla birlikte sıvı yağda kavurun salça tuz ,şeker ve baharatlarını ekleyip bir bardak sıcak suyuda koyup pişirin biraz ılınınca biberlerin içine doldurun üzerine domates ile kapak yapıp kapatın burda dikkat edilmesi gereken nokta biberleri ağzına kadar doldurmamak aksi takdirde pirinçler dışarı taşıyor.
Dolmaları tepsiye dizin üzerine sıcak su dökün parlak olması için birazda sıvı yağ gezdirin
180 -200 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin .
Önizleme

9 Mayıs 2010 Pazar

Bir tek annem olsun bana bişey olmaz...



Tüm annelerin ve anne adaylarının anneler günü kutlu olsun...




İYağmur

Ne zaman eskiyor sevgiler?..
Ödenen bedellerin acısı geçince mi?..
Yağmur yağıyor..Mutfak camındayım..
Nasıl üşüdüğümü bilemezsin..
Menekşelerim çiçek vermiyor artık anne..,
Söylediğin gibi hep dibinden su verdim ama..
Şimdi telefon açsam sana..
Sesini duymakta yetmiyor ki..
Hep aynı cümleler..
Babamlar nasıl?..İlâcını aldın mı?..
Nedenini bilmediğim bir ağlamak var içimde..
Biryerlere sığdıramıyorum yüreğimi..
Bazen dalıp giderdin mutfakta yemek yaparken..
Tahta kaşıkla pencerenin başında öylece ne düşünürdün acaba?..
Özlemek çok fena anne..Anlamak seni daha da fena..
Omuzlarım ağrıyarak uyanıyorum sabahları..
Benim kızımın omulzrımı ovmasına daha çok var..
Gittikçe sana mı benziyorum ben?..
Ya da annenin kaderi kıza dedikleri doğru mu?..
"Baban, herşeyi eskitir kızım"..demiştin bir kez..
Anlamamışım meğer..Eskiyormuş anneciğim..
Omzunu ovacak kalmıyormuş meğer..Aynı evin içinde..
Şimdi duysan bunları ne üzülürsün..
"Mutsuz mu kızım"diye..
Çoktan kendinden vazgeçimş bir sesle..
Mutsuz değilimde anne..
Yağmura ve penceremdeki kedere çare bulamıyorum..
Evimi topluyor..Toz alıyor..Patlıcan kızartıyor..Televizyon seyrediyor..Akşam çalan kapıyı açıyorum..
Açtığımı göre olmuyor..
Pişirdiğim yeniyorda.."Güzel olmuş" denmiyor..
Çay demleniyor..Demleniyor..Demleniyor..
Kederim, mutfağımın heryerine yerleşiyor..
Ah nasıl eskiyor herşey anne..Nasıl eskiyor..
Eskilerimide atmaya kıyamıyorum..
Seni çok özlüyorum..
Bana yasakladığın bahçeler, sana da mı uzaktı hep?..
Gidemeyişine ağladın mı sende?..
Ne zaman eskiyor sevgiler?..
Ödenen bedellerin acısı geçince mi?..
İşte böyle..
Kalbimde bir acı..
Şarkılar seni söyler

iclal aydın

Önizleme

8 Mayıs 2010 Cumartesi

terbiyeli tavuk suyu çorba ve bir teşekkür yazısı:))))

Hekese iyi hafta sonları diliyorum...
bugün lezzete dair ne varsa tam 1 aylık oldu:) yani ben 1 aydır buralardayım vay be ne çok yemek yapıyomuşum bunu daha iyi anladım blog sayesinde ömrüm mutfakta geçiyomuşda haberim yokmuş:))))
Bugün bu saat itibariyle tam 18 izleyicim var 19 da biri ben:))) Türkiyenin ve dünyanın çeşitli yerlerinden bloguma tıklayan 150 kişiye veee
bloguma ziyarete gelen tariflerime yorum bırakan arkadaşlarıma çokkk teşekkürler ...
özellikle gerek tarifleri gerek yorumları ve desteğiyle beni motive eden arkadaşım Ceydacığımın annesi sevgili Mergüle ayrı bir teşekkürüm var :))))) tariflerin ve yorumların devamını bekliyorum:))))
tabi unutmadan Dilekciğimede teşekkür ediyorum bugün geliyorum haberin olsun:)))
1 ayda bayağı yol katettim sanırım devamı gelir inşallah :)




TERBİYELİ TAVUK SUYU ÇORBA

tavuk suyu için malzemeler
  • tavuk eti
  • 1 adet soğan
  • 2 adet defne yaprağı
  • 1 adet havuç
  • tuz
  • 6 su bardağı su
terbiyesi için
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yumurtanın sarısı
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • nane ,karabiber
Tavuk etinin istediğimiz kısmını kullanabiliriz ben genelde gögüs kısmını kullanıyorum
Tavuk etini suyu soğan,defne yaprağı ve havucu tencereye koyup tavuklar pişine kadar kaynatıyoruz.
Daha sonra bir süzgeç yardımıyla tavuk suyunu süzüp ayrı bir tencereye alıyoruz.Biraz ılınmasını bekliyoruz.
Diğer tarafta terbiyesi için bir kaseye yumurta sarısı ,un ,yoğurt ve yağı koyuyoruz hiç topak kalmıyacak şekilde iyice çırpıyoruz.tavuk suyundanda biraz alarak terbiyesininde ılınmasını sağlıyoruz.
Ilınan 6 su bardağı tavuk suyunun içine tavuk etlerinden biraz didikliyoruz. yavaş yavaş hazırladığımız terbiyeyi çorbamızın içine ilave ediyoruz yalnız sürekli karıştırmamız gerekiyor yoksa kesilir çorbamız.
Bir taşım kaynayınca ocağın altını kapatıyoruz.nane ve karabiber dökerek servis yapıyoruz.
NOT: tavuk suyu terbiye ile karıştırılırken mutlaka ılık olmalıdır .isteğe göre bu çorbanın içine prinç yada şehriye ilave edilebilir eğer tavuk etinin but gibi yağlı bir kısmı kullanılırsa yağa gerek kalmıyor .

Önizleme

7 Mayıs 2010 Cuma

ÇİKOLATA SOSLU BİSKÜVİ PASTASI




Herkese hayırlı cumalar diliyorum...
Rabbim dualarımızı kabul etsin inşallah...
Bugün daha önce yayınlamış olduğum çilek soslu parfenin yapılışına benzeyen başka bir pasta tarifi vericeğim size buda çok kolay ve lezzetli bir pasta üstelik bu tarifle bir çok sunum yapabilirsiniz...
  • 1 paket bebe bisküvisi
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
  • 1 adet muz
  • yarım su bardağı damla çikolata
üzeri için
  • 1 paket çikolata sosu
  • süt
Krem şantiyi bir bardak süt ile hazırlıyoruz.
İçerisine bebe bisküvilerini kırıp muz dilimleri ve damla çikolatayla güzelce karıştırıyoruz.
Şekil vermek için istediğimiz bir kaseyi strec film ile kaplıyoruziçine bu karışımı döküp üzerini yine strec filmle kapatıyoruz .Buzlukta 3 -4 saat bekletip çıkartınca kaseyi ters çevirip başka bir kaba çıkartıyoruz üzerine hazırladığımız çikolata sosunu döküyoruz.

NOT: Çikolata sosunu kendimiz evde hazırlamak istersek
2 bardak süt
2 yemek kaşığı mısır nişastası
1 paket kakao
yarım su bardağı şeker
Bütün malzemeleri karıştırarak pişiriyoruz.


6 Mayıs 2010 Perşembe

tadı yürekte kalan lezzetler...

The Ka'aba 2010 April

Resmi bile yetiyor...
yüreğimin derinliklerine inmesine, huzurla dolmama Rabbim inşallah bizede nasip eder görmeyi ,el sürmeyi havasını içimize çekmeyi biz geldik Buyur Allah'ım buyur! demeyi...

"Lebbeyk Allahümme lebbeyk!
Lebbeyk lâ şerîke leke lebbeyk!
İnne'l-hamde ve'nni'mete,
Leke ve'l-mülk, lâ şerîke lek!..."

"Buyur Allah'ım buyur!
Buyur ki senin ortağın yok, emrine amadeyim buyur!
Hamd sana, nimet senden ve mülk senin.
Ortağın da yoktur senin!..."

Tadı damakta kalan lezzetleri anlattım size şimdiye dek.. Peki tadı yürekte kalan lezzetleri nasıl anlatırım? Hangi kelimeler yürekteki çarpıntıları ifade etmeye yeter... Hangi kelimeler gözlerden akan yaşların yerini tutabilir.. Hangi kelimeler kulaklardaki uğultuyu size dinletebilir...

Tadı yürekte kalan lezzetler demiş Yasemin Hanım blogunda ümre dönüşünü anlatırken, ne kadar güzel bir söz okurken gözyaşlarımı tutamadım ve burda sizlerlede paylaşmak istedim sağolsun Yasemin Hanımda beni kırmadı yazısından bir bölüm yayınlamama izin verdi. İlk defa resmini gördüğüm bir insan olmasına rağmen kalbinin güzelliği yüzüne yansımış onu hissettim burdan tekrar teşekkür ediyorum bir an bile olsa oraları bize yaşattığınız için ...

Sizde benim gibi bir an dalıp gitmek istiyorsanız oralara yazının tamamını okumak istiyorsanız işte burda http://yaseminmutfakta.blogspot.com/


Önizleme

4 Mayıs 2010 Salı

MANTARLI TAVUK SOTE


Tavuk ve mantarın harika uyumu mantarlı tavuk sote ...
  • 500 gr tavuk kuşbaşı
  • 250 gr mantar
  • 3 adet domates
  • 2 adet yeşil biber
  • 1 baş soğan
  • tuz,sıvıyağ,kekik
  • isteğe göre salça
Mantarları limonlu suda biraz haşlıyoruz kara çıkan suyunu salsın diye sonra doğruyoruz.
Soğanı yemeklik doğrayıp sıvı yağda kavuruyoruz üzerine sırasıyla domates biber tavuk ve mantarları ilave ediyoruz .
Suyunu çekinceye kadar kavuruyoruz üzerine az su ilave edip pişmeye bırakıyoruz.
Yemeğimizi ocaktan indirmeden önce tuzunu ve baharatlarını ilave ediyoruz .
NOT: Eğer yemeğimizin rengini daha kırmızı istersek salça ilave ediyoruz soğan kavrulurken .
Çok sulu bir yemek değil hiç su koymadanda pişebilir.

ÇİLEK SOSLU PARFE


Çilek zamanı şimdi mis kokulu çilekler tezgahlarda yerini aldı ama ne yazıkki çoğu hormonlu ALLAH yeni nesilin yardımcısı olsun. GDO, hormon, katkı maddeleri herşey suni çocuklarımızı nasıl bir gelecek bekliyor düşünmesi bile kötü ne yazıkki :(
Bir anne olarak neyi nerden alıp yedireceğimi şaşırmış durumdayım sizlerdede durum öyledir sanıyorum katkı maddelerini çocuklarımızın hayatına ne kadar az sokarsak o kadar iyi tabi hiç sokmamak mümkün değil malesef , yediğimiz ekmekten içtiğimiz suya kadar şüpheli çünkü:(((
Ben evde kendim yapabileceğim şeyleri dışardan almamaya çalışıyorum en azından bunun için çaba sarfediyorum ...
Bu konu uzar gider en iyisi ben çilek soslu parfenin tarifine geçiyim :) çilek sosu hazır değil tabiki :)))


Hem basit hemde çok lezzetli bir tarif resimdeki tabak yine çocuklar için hazırlandı :)) aklıma gelmişken bu tabak ( kaseside var ) benim bebekliğimden kalma annem saklamış bende kırılmazsa saklamayı düşünüyorum anlıyacağınız tam 32 senelikkkk:)))
  • 1 poşet krem şanti
  • 1 bardak süt
  • 1 paket petibör bisküvi
  • 2 yemek kaşığı damla çikolata
sosu için
  • 500 gr çilek
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • su
1poşet krem şantiyi süt ile hazırlıyoruz.
İçine bisküvileri kırıyoruz.
İsteğe göre damla çikolata yada fındık parçalarını bu karışıma ekliyoruz.
Küçük kaselerimizin içine streç film koyup üzerine hazırladığımız karışımı döküyoruz sıkıca bastırıp kasenin şeklini almasını sağlıyoruz.
İster şekil verip ister kase ile birlikte buzluğa koyuyoruz 3-4 saat bekletiyoruz.
Sosu için çilekleri blendırla iyice eziyoruz bir tencereye alıyoruz içine şekeri ve yarım bardak su ilave ediyoruz .5 dk kısık ateşte pişiriyoruz.
Ayrı bir yerde nişastayı su ile eziyoruz hazırladığımız çilek sosunun içine yavaş yavaş karıştırarak döküyoruz eğer kıvamı koyu olursa suyla açabiliriz.1 taşım kaynadıktan sonra ocağın altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.
Dolaptan çıkardığımız parfelerimizin üzerine sosu döküyoruz .
Tekrar dolaba kaldırıyoruz birazda böyle beklediğimi sevise hazır .
Bu tarifi tek porsiyonluk yapabileceğiniz gibi bütün olarakta hazırlayabilirsiniz o zaman dilimleyip servis yaparsınız.

3 Mayıs 2010 Pazartesi

KÖFTELİ PATLICAN DİZME

İçinde patlıcan olan her yemeği severim ne kadar içinde nikotin barındırdığı söylensede türk mutfağının vazgeçilmez sebzesi bence benimde patlıcan ile yaptığım yemeklerim çok işte onlardan biri...
  • 1 kg patlıcan
  • 500 gr kıyma
  • 3-4 adet domates
  • 5- 6 adet biber
  • 1 adet soğan
  • ekmek içi
  • köfte baharatları
  • tuz,sıvıyağ
  • salça

    Patlıcanları yuvarlak dilimler kesip tuzlu suda bekletiyoruz.
    Kıyma,ekmek içi ,soğan ve baharatlarla köfte yoğuruyoruz.
    Köftelerede yuvarlak şekil veriyoruz .
    Domatesleri yuvarlak dilimler halinde ince ince kesiyoruz.
    Biberleri büyüklüğüne göre 2 yada 3 parçaya ayırıyoruz.
    Suyunu süzüp kuruladığımız patlıcanları kızgın yağda kızartıyoruz.
    Kızarttığımız patlıcanları kağıt havlu üzerine alıp yağını çektiriyoruz.
    Borcama patlıcan köfte domates ve biberi sıra sıra diziyoruz.
    üzerine salçalı su yapıp fırına sürüyoruz.
    NOT: patlıcanları kızarttığımız için başka yağ kullanmıyorum yoksa çok yağlı oluyor.


    Önizleme

2 Mayıs 2010 Pazar


Yemek takımlarından bahsetmişken jumbonun kampanyasındanda bahsetmeden olmaz bu kampanyayı değerlendirmek lazım:))

HER EVE LAZIM YEMEK TAKIMLARI...


Porselen Yemek Takımları
Porselen Yemek Takımları
Porselen Yemek Takımları
Porselen Yemek Takımları

Sofraların olmazsa olmazı yemek takımları ne kadar çok çeşit var piyada insan hangisini alıcağını şaşırıyo ...
Tabi iş sadece yemek takımıyla bitmiyo ona göre çatal kaşık ,masa örtüsü ,amerikan servisleri ,peçeteler hepsi uyum içinde olursa kendini gösteriyo bunlar benim beğendiğim bir kaç model...

ET SUYU TABLET



Et suyu tabletlerini kendim hazırlıyorum evde çok pratik oluyo hemde katkı maddesiz :)
Et yada tavukla yapılabilir haşlama suyuna soğan ,maydonoz, kırmızı yada yeşil biber, havuç eğer zamanıysa kereviz yaprağı yada defne yaprağı koyabilirsiniz.Etler haşlandıktan sonra suyunu süzüp buz poşetlerine dolduruyorum lazım olunca buzluktan çıkartıp tek tek yemeklere ilave ediyorum.
Etleri düdüklü tencerede haşlayınca dahada kolay oluyor yanlız poşete doldururken biraz etrafa dökülüyor ama değer :)
Önizleme

MANTAR ÇORBASI

Mantar çorbasını ilk defa bu şekilde denedim çok güzel oldu bundan sonra favori çorbalarım arasında ...
Mantarın göze çok faydalı olduğunuda yeni öğrendim bilmeyenlere duyurulur:)))
  • 250 gr mantar
  • 2 yemek kaşığı margarin
  • 4 yemek kaşığı un
  • 1.5 su bardağı süt
  • 1 lt su
  • tuz, karabiber
Mantarları ince ince doğrayıp limonlu suda haşlıyoruz.
2 yemek kaşığı margarini eritip unu iave ediyoruz. Fazla rengini döndürmeden unu kavuruyoruz.
Üzerine 1lt soğuk suyu karıştıra karıştıra döküyoruz dikkat edelim topaklanmasın
Kaynamaya başlayınca içine suyunu süzdüğümüz mantarları ilave ediyoruz.
1 -2 taşımda öyle kaynatıp 1.5 su bardağı sütümüzüde iave ediyoruz.
Tuzunu ve karabiberini ilave edip kaynayınca ocağın altını kapatıyoruz.
NOT: Çorbamızın kararmaması için unu fazla kavurmuyoruz.
mantarların suyunu süzüyoruz.
çorbanın kıvamı koyu olursa ilave su yada süt ekleyebilirsiniz.
Önizleme

1 Mayıs 2010 Cumartesi

HAVUÇLU PATATES TOPLARI



Herkese iyi hafta sonları diliyorum ...
İstanbulda hava güzel tam gezmek havası ama biz evdeyiz bu hafta sonu kızımın tuvalet eğitimine başladım bu yüzden pek uzaklara çıkamayız bu hafta, ancak yakın bir park gezisi olabilir . Bu güzel havayı değerlendiren herkese iyi eğlenceler ...Annelik zor zanaat bi o kadarda zevkli tabiki:)) inşallah en kısa zamanda tamamlarız tuvalet işini yaza rahat rahat gezeriz:))

Geçen gün haşladığım patateslerle salata yapmayı düşünürken bu lezzetli patates toplarını yapıverdim aslında çanak desek daha uygun olur:))
  • haşlanmış patates
  • havuç
  • yoğurt
  • mayonez
  • sıvıyağ ,limon .tuz
  • maydonoz
Malzemelerin ölçüsünü yazmıyorum göz kararı yapılabilecek bir tarif yanlız havuç patatesin 4/1 kadar olucak yani 4 patatese 1 havuç şeklinde diğer malzemeleri isteğe göre ayarlayabilirsiniz.
Haşladığımız patatesleri eziyoruz
Havucu rendeleyip az yağda soteliyoruz.
İkisini karıştırıp tuz,sıvıyağ ve limon ekliyoruz yuvarlıyoruz ortasını çanak gibi açıyoruz .
Yoğurt ve mayonezi karıştırıp çanakların içine dolduruyoruz.
Üzerini maydonozla süslüyoruz.
Yoğurdu sarımsaklıda kullanabiliriz yada hiç yoğurt mayonez kullanmadan yuvarlayıp sadece maydonaza bulayıp öylede servis yapabiliriz.

Önizleme

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...