2 Aralık 2010 Perşembe

Tavada lavaş böreği ve Milföy pizza


Sizde benim gibi hergün ne pişireceğim derdine düşenlerdenmisiniz?
Eğer anneyseniz mutlaka bu derdiniz vardır.Sabah kahvaltı edip evden çıkan çocuğunuz öğlende okuldan döner ve dersaneye yetişmek için   yemek yemeğe   bile vakit bulamazsa  çocuğunuzun sevip yiyeceği aparatif bir şeyler aramaya başlarsınız benim gibi, işte size  basit ama hayır denemeyecek kadar güzel  iki  tarif ...


Geçenlerde marketten aldığım lavaş ekmeklerinin bir kısmını dürüm yapıp değerlendirdikten sonra kalan kısmıylada ne yapsam diye düşünürken bu tava böreği çıktı ortaya sabah kahvaltıda yada okuldan dönen çocuğunuza yapabileceğiniz bir atıştırmalık denemeye değer diyorum...




                                                                                          
TAVADA LAVAŞ BÖREĞİ

  • 3 adet lavaş yufkası
  • 5-6 dilim salam
  • 2 adet çarliston biber
  • sıvı yağ
Hazırlanışı
Salamlar şeritler halinde kesilir Sıvı yağda ince doğradığımız çarliston biberlerle beraber kavrulur.
Lavaşların sığabileceği bir tavayı ocağa alırız.Çok az sıvı yağ dökeriz.İlk lavaşımızı koyup üzerini tekrar yağlayıp salamlı iç harcımızın yarısını lavaşın üstüne eşit şekilde dağıtırız.Üzerine ikinci lavaşımızı kapatıp aynı yöntemle iç malzemeyi yerleştiririz.En son lavaşımızıda koyup alt üst edip böreğimizi pişiririz.Sıcakken servis ederiz .

İç malzemesi olarak peynir ,kıyma yada farklı malzemelerde kullanabilirsiniz tercih sizin :)


Okuldan dönen çocuğunuza yapabileceğiniz başka bir atıştırmalıkda:))) milföy pizza bu tarifi Zelihanın (UMUT SEPETİ)blogunda görüp hemen uyguladım bu ikinci yapışım ilki çocuklar tarafında kapışılıp afiyetle yenince resimleyememiştim neyseki bu sefer  onlar sofraya oturmadan resimleyebildim:))







MİLFÖY PİZZA
  • 4 adet milföy hamuru
  • Açmak için biraz un
  • 3-4 adet sosis
  • sucuk (pınar mangal 1 adet)
  • 6-7 adet zeytin
  • 2 adet çarliston biber 
  • yarım çay bardağı mısır
  • ketçap
  • 1 su bardağı rende kaşar peyniri
Hazırlanışı

  • Milföy hamurları çözündükten sonra hepsi beraberbirleştirilip  yoğurulur.
  • Unladığımız düz bir  zeminde kullandığımız tepsimizin boyutlarına göre açılır.Ben en büyük boy yuvarlak  borcam kullandım.
  • Tepsimizi hafif yağlayıp hamurumuzu yerleştiriyoruz.Hamurumuzu  kabarmaması için bir çatal yardımıyla enlemesine ve boylamasına çentikler atıyoruz. 
  • Üzerine bir fırça yardımıyla ketçap sürüyoruz.
  • Kaşar peyniri hariç hazırladığımız tüm malzemeyi hamurun üzerine eşit şekilde yayıyoruz.
  • 220 derecelik fırında 15 dk pişiriyoruz .En son kaşar peynirinide serpip kaşarlar eriyene kadar 5dk daha fırında tutuyoruz.
  • Pizzamız servise hazır .Afiyet olsun...



      29 yorum:

      1. canım günaydın her iki tarifinde çok pratik yüreğine ve ellerine sağlık

        YanıtlaSil
      2. Hayırlı sabahlar. Çok güzel,çok leziz ve iştah açıcı olmuşlar ellerinize, emeğinize sağlık.

        Saygılar.

        YanıtlaSil
      3. pratik ve nefis olmuşlar eline sağlık :) bende bir hediyen var ayrıca:)
        sevgiler..

        YanıtlaSil
      4. nefis iki tarifede bayıldım pratik ve kolay.ellerine sağlık.

        YanıtlaSil
      5. lavaş böreğini çok severim.herikiside çok lezzetli görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

        YanıtlaSil
      6. İkiside çok lezzetli görünüyorlar lavaş böreğini özellikle denemek isterim..Sevgiler.

        YanıtlaSil
      7. bayılıyorum şu yemek bloglarınaa :) yine enfes bi tarif aldım teşekkürler..

        YanıtlaSil
      8. Yeşimcim ellerine sağlık ikiside hem pratik hem çok leziz.Lavaş böreğini bende çok sık yapıyorum
        öptüm.

        YanıtlaSil
      9. milföy ve pizza hayal ettim süper olur diye düşünüyorum.ellerine sağlık
        sevgiler

        YanıtlaSil
      10. canım ikisi de çok güzel olmuşlar çocuklar hızlı ne yapsınlar:)

        YanıtlaSil
      11. ellerine sağlık olsun demeyi unutmuşum :(

        YanıtlaSil
      12. pizzadan bir dilim alabilirmiyim :)))
        elerine sağlık ikiside çok güzeller

        YanıtlaSil
      13. Canım ikisi nefis olmuş ellerine sağlık. Sabah keyfi için ideal olmuşlar...

        Bende ödülün var seni bekliyor sevgilerimle...

        YanıtlaSil
      14. Yeşimcim harikasın :)
        Her iki lezzet de nefis gözüküyor..
        Ben genelde akşamdan karar veririm ne pişireceğime :)
        Tarifi beğenmene ayrıca çok sevindim :)
        sevgilerimle..

        YanıtlaSil
      15. Hem güzel hem pratik lezzetler olmuş ellerinize sağlık
        Sevgiler:)

        YanıtlaSil
      16. Her ikisini de sıkıştığımda sıkça yaparım. Denemek isteyen herkese tavsiye edilir. Nefis oluyor, emeklerine sağlık Yeşim'cim..

        YanıtlaSil
      17. ikisi de nefis olmuş, eline sağlık

        YanıtlaSil
      18. Mrhb.Yeşim hn.
        Öncelikle ikiside çok lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık çok pratik ve marifetlisiniz;Benim henüz böyle telaşlarım yok ama olsun istiyorum artık.Önce tabii evlenmek lazım
        Bu arada bende size çok teşekkür ederim.bloğumu ziyaret ettiğiniz ve güzel yorumlarınız için evet tabloları ben yapıyorum beğendiğinize sevindim.
        Sevgiler...

        YanıtlaSil
      19. ellerine sağlık canım nefis görünüyor
        Mergül

        YanıtlaSil
      20. Eline sağlık canım hepsi harika zelihacım da harika şeyler yapıyor

        YanıtlaSil
      21. Önce lavas yufkasi bulmak lazim bu harika lezzeti yapabilmek icin, ama asil Milföylü pizza cok pratikmis, ellerinize saglik, sevgiler

        zehra

        YanıtlaSil
      22. hayırlı cumalar sevgili arkadaşım.ellerine sağlık diyorum her iki lezzet içinde.
        eşime söyleyeyimde gelirken alsın yarın sabah kahvaltısına.güzel bir fikir verdin gerçekten lavaş böreğini...
        sana sevgiler gönderiyorum en güzelinden...

        YanıtlaSil
      23. Es-Selam Yeşim'im.
        Lavaş böreğini çook seviyorum! Papatya'mız vesilesi ile müptelası oldum diyebilirim.
        Milföy pizza ise,pratik lakin son derece leziz tatlardan biri.Her ikisi de enfes görünüyor,ellerine,gönlüne sağlık!
        Kocaman sevgilerimle

        YanıtlaSil
      24. Yeşimciğim, her iki tarifin de çok pratikmiş gerçekten..Ben de hergün ne pişiririm diyenlerdenim maalesef..Ellerine sağlık kardeşim..

        YanıtlaSil
      25. selamlar arkadaşım.güzel bir hafta seninle olsun
        lavaş böreğinde kaldı gözüm.bu hafta yapmak nasp olmadı ya gelip bidaha göreyim dedim canısı...

        sevgiler yeşimim

        YanıtlaSil
      26. Günaydınlarrrr, gitti güzelim yazdıklarım hani bu pencereye yazarken gözüme takılan kocaman puntolu rakam varya ona merak edip tıklayınca gitti hepsi.. özet le lavaşlardan canım çekti yedim, eline sağlık.. Ankara'dan güneşli bir sabah saatinde bloğundan ayrılmadan, bir demet sevgi bırakıyorum..

        YanıtlaSil
      27. herkes yorum yazxmış ama kimse yaptıktan sonra yorum bırakmamış asıl önemli olan bu değilmi,şahsen ben yasptıktan sonra hep geridönüt veriyorum,neyse,milföyleri delmesekde kabarsa çıtır çıtır daha güzel olmazmı?
        deneyeceğim bende,ama 62 milföy fazla eklemeyi düşünüyorum çok ince geldi gözüme,birde milföylerde bazen içi çiğ kalıyor sebebi ne bilmiyorum ama inşallah bunda öyle olmaz.
        sevgiler...

        YanıtlaSil
      28. Gülşah,
        Milföyleri delip delmemek kendi tercihin bizim evde pizza ince sevildiği için ben ince yaptım tercih senin:)
        62 milföy derken?sanırım yanlış yazdın.
        Benim pişirdiğim milföylerde çiğ kalma gibi bir sorun yaşamadım.İnşallah sende yaşamazsın.
        sevgiler.

        YanıtlaSil
      29. lavaş böreğini ben de sıklıkla yaparım ,yufkadan kat kat daha lezzetli oluyor şiddetle tavsiye ederim, milföy pizzasını da denersem mutlaka burada ve blogumda paylaşacağım, teşekkürler :)

        YanıtlaSil

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...