30 Aralık 2010 Perşembe

NEŞELİ KURABİYELER

GÖTÜR BUNLARI GİDERKEN

Canım eski yıl;giderken götürmeni istediğim birkaç şey var. Birkaçtan fazla aslında
Bütün kötü anıları alıp götürsen diyorum...

Televizyon izlediğim,gazete okuduğum sabahların çoğunu alsan...


Kalbimin kırıldığı ve kalp kırdığım...


Beklediğimin karşılığını bulamadığım,benden beklenenin karşılığını veremediğim.


Adımın geçtiği kötü satırlara gözümün değdiği...


Gücendiğim ve gücendirdiğim...


"Keşke görmeseydim" dediğim...


"Keşke söylemeseydim" dediğim...


"Keşke yazmasaydım" dediğim...


İşte bunların olup bittiği bütün öğle sonralarını alıp götürsen...


İclal Aydın ( ''Götür bunları giderken '' adlı yazısından alıntıdır)



                                                               NEŞELİ KURABİYELER




Bir yılı daha uğurluyoruz Tatlı ve acı anılarıyla beraber .Zaman öyle hızlı akıp geçiyor ki  hızına yetişmek mümkün değil önemli olan zamanı iyi değerlendirmek.Zamanı iyi değerlendirmek diyince aklıma çocuklarla birlikte geçirilen zaman geliyor.


İşte yapım aşamasında çok eğlenceli vakit geçirdiğimiz bir kurabiye tarifi 


Tarifin ana kuralı çocuklarla birlikte yapılması:)


Ham  maddesi  sevgi...


Çocuklarla kurabiye yapmanın bedeli  ise paha biçilemez:))))


                                                        NEŞELİ KURABİYELER




Gerekli malzemeler


  • 1 paket margarin(oda sıcaklığında)
  • 1.5 su bardağı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 3 su bardağı un 
süslemesi için


  • süsleme glazürü yada icing





HAZIRLANIŞI
*Oda sıcaklığında bekletilmiş margarin ve pudra şekeri güzelce çırpılır.


*Bu karışıma yumurta ,vanilya ,kabartma tozu ve un eklenir.


*Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.


*30 dk oda sıcaklığında hamur dinlendirilir.


*Merdane yardımıyla bir parmak kalınlığında açılan hamur şekilli kalıplarla kesilir.


*150 derecelik fırında pişirilir.


Benden notlar:)


Unu yavaş yavaş ilave edelim un miktarı unun kalitesine göre değişebilir.Unu birden dökersek hamuru toparlayamayız.


Kurabiyeleri fırından üzeri beyazken çıkarın.


Hamuru dinlendirmeyi kesinlikle unutmayın :)

Veee geldik işin en eğlenceli yerine,


Minik eller eşliğinde kurabiyelerimizi 
süslemeye:))


Kurabiyelerimiz iyice soğuduktan sonra süsleme glazürünü üzerindeki yazan talimatlara uygun olarak hazırlayıp
kurabiyelerimizi  istediğimiz gibi süsleyelim .


Süsleme glazürü kullanmak istemeyenler evde icing hazırlayıp 
yada çikolatayı benmari usulü eritip süsleyebilirler.







Yeni bir yıl yeni bir başlangıç ,


Sağlık,mutluluk,huzur,barış ,sevgi hep yanıbaşınızda olsun...



Tüm kötü anılarınız  eski yıl ile birlikte giderken, sevdikleriniz gönlünüzden hiç gitmesin...


Herşey gönlünüzce olsun.

Sevgilerimle...


26 yorum:

  1. Sevgili Yeşim'cik
    Neşeli kurabiyelerine bayıldım.Ellerine sağlık çokkkk yaratıcısın.Yeni yılını en içten dileklerimle kutluyorum.Sağlık,mutluluk,huzur getirsin 2011 yılı,sana ve tüm ailene.her şey gönlünce olsun.
    Kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Kurbislerin yeni yil için harika olmuslar ellerine saglik...Yeni yilin kutlu olsun saglik ve mutluluk dilerim,ailenle sevdiklerinle geçirecegin nice yillar dilerim hosçakal arkadasim.

    YanıtlaSil
  3. Aynen katılıyorum arkadaşım.. Oğlum 5, Kızım 2 yaşındayken bile kurabiye yapardık 5 yada 2 her yaşta kurabiye yapmanın zevki aynı derecede yüksek dozda keyif oluyor...

    YanıtlaSil
  4. ana kuralı da ana maddeyi de çoook sevdim
    şükür ki her ikisini buluşturabileceğimiz zaman da zemin de mevcut

    neşeli kurabiyelerinle akşamımı da neşelendirdin
    ellerine sağlık diyor, çok teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  5. Yeşimciğim bunlar çok tatlı olmuşlar ellerine sağlık...

    Canım sevdiklerinle beraber nice mutlu yıllar diliyorum....

    YanıtlaSil
  6. kurabiyeler harika olmuş.bende oğlumla yapıyorum anne seninle kurabiye yepmaya bayılıyorum diyor. yeni yılınızı kutluyorum. tüm istekleriniz gerçekleşir inşallh.

    YanıtlaSil
  7. mutlu yıllar diliyorum içinde aşk, sevgi, heyecan, mutluluk, sabır, bereket, sağlık ve huzur taşıyan..:)
    Deniz GÜNEŞ.

    YanıtlaSil
  8. Yeşimciğim gireceğimiz yeni yılda herşey gönlünce olsun.Ailene eşine çocuklarına Allah sağlıklar ve uzun ömürler versin inşallah.
    Kurabiyelerin çok hoş olmuş ellerine sağlı bizde kızımla yapıyoruz ama en sonunda ben biraz sinirleniyorum her taraf battığı için :)))

    YanıtlaSil
  9. Huzurla mutlulukla daha nice senelere... Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Nerede yaşam varsa orada umut da vardır.Yeni yılda tüm ümit ve başarılar sizinle olsun.2011 de tüm hayallerin gerçekleşmesi dişeğiyle,mutlu yıllar dilerim.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  11. Sağlıklı, mutlu ve huzurlu bir yeni yıl dilerim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  12. Kurabiyeler çok cici görünüyor.
    Ellerine sağlık
    mutlu yıllar

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım...

    Şeker gibi tatlı, masal gibi güzel mutlu bir yıl diliyorum... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  14. Her yeniyıl bir başka güzel.. 2011 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyıl ınız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  15. Kurabiyeler çok cici olmuş, ellerinize sağlık.
    Yeni yılın size ve tüm sevdiklerinize güzellikler getirmesi dileklerimle...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Yeni yılınız kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  17. tüm dilekleriniz gerçek, yeni yılınız kutlu olsun!♫ Sevgilerimle ♫

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuşlarrrrr:) ellerinize sağlık..nice güzel senelere inşAllah..yeni yılın kutlu olsun canım...

    YanıtlaSil
  19. İsimlerine layık kurabiye olmuşlar:) Mutlu yıllar:)

    YanıtlaSil
  20. Çok şirin olmuş ellerinize sağlık... Mutlu sağlıklı güzel bir yıl diliyorum...

    YanıtlaSil
  21. 2010 yılı acılarımızla, sevinclerimizle geride kaldi...
    Umarım 2011 hepimize daha fazla umut, daha fazla sevinç ve daha fazla mutluluk getirir
    MUTLU SENELER ...
    Sevim

    YanıtlaSil
  22. Yeşimcim, kurabiyeleriniz çok cici olmuş, ellerinize sağlık.
    2011 yılının sağlık, mutluluk, başarı ve bol kazanç getirmesi dilekleriyle. Neşe dolu yıllar dilerim. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  23. Merhaba kurabiyeler çok neşeli olmuş elinize sağlık :) Sevgiler..

    YanıtlaSil
  24. ben de bunların şeker hamurlusunu yapıyorum ve çoook seviyorum :))

    YanıtlaSil
  25. mmmm çok lezizz görünüyor.benım prensesle bugun denemeliyım bu tarifi.teşekkürler elinize sağlık:)))

    YanıtlaSil
  26. YA BEN SİTEYE EKLEYİCENDE ALITI DİYEREK YAZDIM SORUM OLURU

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...