15 Aralık 2010 Çarşamba

KOKOŞ KURABİYE


Bu ara kurabiye ve pastalarla epey uğraştım.Bunlarda en son yaptığım kokoş kurabiyeler.Kokoş kurabiye ismini ben koydum çünkü oldukça süslü bir kurabiye bence:))


 Kurabiyeleri hindistan cevizi ve pasta şekerlemesiyle süsledim ben siz dilerseniz fındık yada cevizlede süsleyebilirsiniz.Hatta kurabiyeleri kakaolu yapıp beyaz çikolata sosunada batırabilirsiniz bu sizin hayal gücünüzle alakalı birazda.



Bu kurabiyelerin en güzel yanı  pişirip sosa batırmadan buzlukta muhafaza edebiliyorsunuz. Canınız istediğinde çıkartıp çikolata sosuna batırıp servis edebilirsiniz.Çayınız demlenene kadar kurabiyeleriniz hazır oluyor.
Biz hanımların kurtarıcı tariflerinden yani:)


Ağızda dağılan muhteşem çikolata sosuyla lezzetine lezzet katan bu nefis kurabiyeleri  denemek isterseniz işte tarifi...




                                                   KOKOŞ KURABİYE






Malzemeler
  • 1.5 su bardağı mısır nişastası
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 2 su bardağı un
  • 1paket margarin
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu

Üzeri için
  • 1 paket çikolata sosu
  • 2.5 su bardağı süt
  • hindistan cevizi,renkli pasta şekerlemesi




      HAZIRLANIŞI
    • Oda sıcaklığındaki margarin ve pudra şekeri iyice karıştırılır.
    • Üzerine yumurta , mısır nişastası, un, kabartmatozu ve vanilya katılarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir .
    • Un miktarı gerekirse biraz daha arttırılır.
    •  Ceviz büyüklüğünde hamur koparılıp şekil verilir. Yağladığımız tepsiye yerleştirip 180 derecelik fırında beyaz kalıcak şekilde  pişirilir.
    • Çikolata sosu üzerindeki tarife göre hazırlanır.
    • kurabiyeler önce ılınan çikolata sosuna sonra hindistan cevizi yada pasta şekerlemesine batırılıp servis edilir.

    Herkesin kendine has her zaman yapıp tam 
    sonuç aldığı kurabiye tarifleri vardır.

    Dilerseniz kendi tarifinizi kullanarakda böyle kokoş kurabiyeler yapabilirsiniz.

    Kurabiyelerimi Sevgili Hasretin düzenlediği kurabiye etkinliğine gönderiyorum.

    Yarın Aşure günü ,
     senede bir gün olan bu mübarek günü Rabbim en iyi biçimde değerlendirmeyi nasip etsin inşAllah dualarda 
    buluşmak ümidiyle ...
    sevgiler...

    38 yorum:

    1. kurabiye yapmayı düşünüyordum hafta sonu senin bu kokoş kurabiyeler üstüne geldi bende bir denicem bakalım benimkilerde kokoş olacakmı..Ellerine sağlık muhteşem görünüyor.
      Mergül

      DUALARIMIZ KABUL OLSUN

      YanıtlaSil
    2. kurabiyeler harika olmuş arkadaşım.lezzetide öyledir eminim.ellerine sağlık.sevgiler.

      YanıtlaSil
    3. Canım kokoş kurabiyelerin nefis görünüyor, Allah hepimizin dualarını kabul etsin. Sevgilerimle...

      YanıtlaSil
    4. nefissss harika görünüyor ellerine sağlık

      YanıtlaSil
    5. Canım bayıldım kokoş kurabiyelerine ellerine sağ
      lık tabağı alıp kaçıyorum öptüm.

      YanıtlaSil
    6. selam Yeşim
      eline sağlık gerçekten pek kokoş olmuş bu kurbişler:))
      bana benzemişler:))))
      dualarına bende yürekten AMİN diyorum
      dün aşuremi pişirip komşularıma ikram ettim eşimde arkadaşlarına götürdü Allah kabul etsin Rabbim cümlemize tekrarını sağlıkla nasip etsin inşaallah
      sevgiler

      YanıtlaSil
    7. Ellerine sağlık canım...Aminnn dularda buluşalım inşaAllah.

      YanıtlaSil
    8. Hayırlı günler. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel, leziz ve iştah açıcı görünüyor.

      Saygılarımla.

      YanıtlaSil
    9. Bu kokoşlar tam seyirlik. Yemeden nasıl durulur? Ellerine sağlık.

      YanıtlaSil
    10. çok harika görünüyorlar.elinize sağlık:))

      YanıtlaSil
    11. eline sağlık canım, çok iştah açıcı görünüyorlar :)

      YanıtlaSil
    12. Sevgili Yeşim'ciğim
      Öncelikle kurabiyeler mühteşem görünüyor
      Ellerine sağlık. "Kurabiye canavarı olarak bayıldım" bunlara,ama ıspanaklı pastayı deniyemedim annem hast.landığı için, günü iptal oldu bende yapmadım.Yaptığımda mutlaka Blog'da yayınlayacağım fikrimi söylerim mutlaka güzel olacağından eminim.İzmir'den kucak dolusu sevgiler.::))

      YanıtlaSil
    13. Ellerine sağlık .Çok hoş olmuşlar. Allah bu mübarek aşure gününü iyi değerlendirebilmeyi nasip etsin hepimize

      YanıtlaSil
    14. ellerine sağlık arkadaşım.inanılmaz leziz görünüyor.ve de çok kokoş:))
      sevgi ve saygılar gönderiyorum arkadaşıma

      YanıtlaSil
    15. nefis olmuş çok süslüler,eline sağlık.

      YanıtlaSil
    16. İsimlerini fazlasıyla hak etmişler:)
      Sevgiler

      YanıtlaSil
    17. AAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY AMAN ALLAHIM BEN BU KOKOŞLARI NASIL KAÇIRDIM.ÇOK ÜZÜLDÜM.

      YanıtlaSil
    18. Yeşimcim, iki haftadır kokoşlardan gidiyoruz. Ben de kokoş pasta anlatmıştım geçen hafta..Ellerine sağlık canım..

      YanıtlaSil
    19. adı ve görüntüsüyle bir bütün olmuş çok hoş ellerine sağlık

      YanıtlaSil
    20. hakikaten çok kokoş kurabiye bunlar çok güzeller ellerine sağlık :)

      YanıtlaSil
    21. valla tam kokoşlar :)))şıkır şıkır harikalar canım ellerine sağlık

      YanıtlaSil
    22. OBJEKTİF BAKIŞ16 Aralık 2010 15:50

      yorum beklersiniz ama yorum yapmazsınız
      bu nasıl bir tezatlıksa artık
      ayrıca size yapılan yorumlara bir cevap yazma nezaketinde de bulunmuyorsunuz nedense

      YanıtlaSil
    23. Notuma aldım, ilk kalabalıkmisafir grubuma deneyeceğim. Paylaşımın için sağol..

      YanıtlaSil
    24. Kurabiyeler süper olmuş ismi de çok hoş ellerinize sağlık bende katılmak istiyorum etkinliğe ama aklıma bir fikir gelmedi henüz :) Herkese Sevgiler Selamlar..

      YanıtlaSil
    25. Sevgili OBJEKTİF BAKIŞ,
      neyseki sana artık adsız diye hitap etmiyorum:)
      ''yorum beklersiniz ama yorum yapmazsınız'' demişsin
      Ben kimseye gelin bloguma yorum yazın demiyorum kimseye email göndermiyorum bloguma bir bakın diye
      yorum gibi bir derdim yok açıkçası ,tabi yorum gelmesi benim içinde önemli ama zorla değil:))

      Sizin derdiniz blogunuza yorum yazmamammı :))))

      eğer blogunuza yorum yapmıyorsam bilinki yorum yapmaya değer bulmuyorumdur.(biraz ağır oldu ama hakediyorsunuz)

      Birde demişsinizki
      ''size yapılan yorumlara cevap bile yazmıyorsunuz artık''
      Kusura bakmayın benim sadece blog veya internete odaklı bir hayatım yok ,ailem ,arkadaşlarım en önemlisi iki çocuğum var .Zaten vakit bulursam yorumlara cevap veriyorum .Kendi blogumdan cevap vermediğim arkadaşlarımın bloglarına mutlaka uğrayıp yorum bırakıyorum.

      Cevaplarınızı almıştırsınız umarım.
      Bundan sonraki yorumunuzda neye bahane bulucaksınız acaba çok merak ediyorum.

      Meyve veren ağaç taşlanır diyorum:))))
      sevgilerimle...

      YanıtlaSil
    26. Çok kokoş olmuş bunlar:)) Ellerine sağlık, lezzetini tahmin edebiliyorum, görüntü zaten muhteşem. Afiyetler olsun.
      Sevgiler.

      YanıtlaSil
    27. Kokos ismi cuk oturmus bu kurabiyelere. Ellerine saglik canim, cok hos gorunuyorlar .

      YanıtlaSil
    28. Çok güzel olmuşlar. Çayın yanına ne güzel yakışır bu cicili kurabiyeler. Ellerine sağlık. Sevgiler.

      YanıtlaSil
    29. Adı da güzel, kendi de güzel olmuş bu nefis kurabiyelerin arkadaşım. Fotoğraflarını çok sevdim.
      Ellerine sağlık olsun.
      sevgiler.

      YanıtlaSil
    30. Mmmmm, cok albenili olmus bu kurabiyeler... Ellerine saglik arkadasim... Gercekten böyle buzlukta saklanabilecek tariflere ihtiyacimiz var.. Denenecekler listeme hemen ekliyorum... Sevgilerimle,

      YanıtlaSil
    31. teşekkür ederim arkadaşım, çok faydalı oldu bilgin, iki blog olması hiç zor gelmedi sadece bebişlerim ile hobilerimi karıştırmak istemedim.. öte yandan bloger ile ilgili her ayrıntıya el atmazsam çatlarım, huyum kurusun bir şeyi ya yapamam (blogcu da blogu geliştiremedim ya) ya da tam yapmak isterim.. blogger çok rahat ama yapamadığım daha çok şeyler var.. yapabilenlere de çok özeniyorum :)
      bir kaç güne kadar pamukşekerim bloguma arkadaşım yazar olarak katılacak kendisinin de güzel örgüleri var akşam ekledik, nasıl kullanacağını anlatmam gerek biraz.. inşallah güzel olur..
      Senin facebook sayfan varmıydı?.. varsa oradan da takip etmek isterim. kolay gelsin canım..

      YanıtlaSil
    32. selam,kurabiyeler gerçektende harika görünüyor vede çok kokoş görünüyor,sevgiler...:)))

      YanıtlaSil
    33. Canım benim iyi ki yazdın ben karıştırmışım blogları :) Öldüm bittim nerde gördüm diye ararken sonunda pes ettim.. Hemen düzeltip yönlendirmelerimi yapıyorum.. Sevgiler..
      Çok utandım yaaa... ((^_^))

      YanıtlaSil
    34. ben dr.oetker glazüre batırmayı düşünüyorum,ağızda dağılan sert olmnayan kurabiyeler değilmi bunlar deneyeceğim inşallah güzel olur?

      YanıtlaSil
    35. hamuru önce rulo yapıp şekil vereceğizya çok kabarıyormu kurabiyeler,eğer öylese ince fitil yapıp şekil vericem?

      YanıtlaSil
    36. GÜLŞAH,
      Evet ağızda dağılan bir yapıya sahip içeriğindeki nişastadan dolayı.tabi ki kurabiye kabarıyo siz ona göre boyutlarını ayarlayın daha ince rulolar yapabilirsiniz.
      kolay gelsin...

      YanıtlaSil

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...