11 Aralık 2010 Cumartesi

ISPANAKLI MUZLU RULO PASTA ve Adsızdan gelen yoruma cevabım:)






ISPANAKLI RULO PASTA 
Malzemeler


Kek için 

  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı ıspanak püresi
  • 1 kahve fincanı süt(türk kahvesi)
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • yarım paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı un

 Arasına

  • 1 paket muzlu puding 
  • 3 su bardağı süt
  • 2  adet muz
Üzeri için

  • 1 poşet krem şanti
  • 1 bardak süt


 Hazırlanışı

  • Ispanaklar ayıklanır yıkanır .
  • Bir kahve fincanı süt ile birlikte rondodan geçirilip püre haline getirilir.
  • Yumurtalar mikser yardımıyla köpük olana kadar çırpılır.
  • İçerisine bir bardak toz şeker ilave edilir şeker eriyinceye dek çırpılır.
  • Sırasıyla sıvı yağ, ıspanak püresi elenmiş un, kabartma tozu ve vanilya eklenip çırpılır.
  • Yağlı kağıt serdiğimiz dikdörtgen yada kare bir fırın tepsisine hamur yayılır.
  • 200 derecede 20 dk pişirilir.(pişirme süresi fırına göre değişiklik gösterebilir)
  • Pişen kekimiz yağlı kağıt çıkarılmadan sıcakken rulo şeklinde sarılır.Böylece keki rulo yaparken daha kolay şekil alır.
  • Bir paket muzlu puding üç bardak sütle pişirilir.
  • Bir poşet krem şanti bir bardak soğuk sütle hazırlanır .
  • Kekimizin kenarları düzgün bir şekilde kesilerek düzeltilir.Kenarlarından çıkanlar rondodan geçirilir.
  • Yağlı kagıtla rulo yaptığımız keki dikkatli şekilde açarız.Üzerine ılınan muzlu pudingi güzelce yayarız.Tam ortaya gelicek şekilde muzu dilimlemeden kekin boyuna göre yerleştiririz.(ben 1.5 muz kullandım)
  • Dikkatli şekilde rulo biçiminde sararız.
  • Üzerini hazırladığımız krem şantiyle kaplarız.Rondadan geçirdiğimiz kek kırıntılarını serpip muz dilimleriyle süsleriz.
  • En az 3-4 saat buzdolabında bekletip servis ederiz.
Afiyet olsun...





36 yorum:

  1. Ispanaklı pasta mııı:) Görüntü gayet güzel tadını da merak ettim:)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Yeşimciğim ıspanaklı kek tarifini ve resmi ben göndermiştim.Sana söylediğim gibi bir sitede tanıştığım ablamızın bize göndermiş olduğu bir tarifti.Bize kendi yaptığını söylemişti.Belki o da başka siteden alıp denemiş ve o resmi kopyalamış olabilir bilmiyorum biz onun resmi sandık..Öncelikle kusura bakmamanı rica ediyorum seni de zorda bıraktığım için özür diliyorum.Yazını okuduğumda çok üzüldüm bunu bilmeni istiyorum.Senin hissettiklerini de anlıyorum.

    Diğer gönderdiklerimin hepsi şahsıma aittir bilgilerine..
    Mergül

    YanıtlaSil
  3. Ispanaklı pastanın görünümü de harika canım.Ellerine sağlık.
    Seni zor duruma soktuğum için tekrar tekrar özür diliyorum.Bana tarifi veren ablamızda belki o arkadaşın sitesinde gördü yaptı çok beğendi ama fotoğrafı kendi çekmektense o arkadaşın resmini vermiş olabilir bana.Aslında Melahat ablanın tek şuçu resmi kopyaladığını söylememiş olması bana yoksa onunda böyle blogger şeylerinden haberi olmaz.Tarifi aynen uygulamıştır ve not defterine yazmıştır.Kötü niyet yok bunda ama siz bloggerlarda hırsızlık gibi oluyor sanırsam.Tekrar hem senden hemde tarif sahibinden özür diliyorum.Biz tarifleri beğenip deniyoruz ve arkadaşlarımıza veriyoruz.Ben arkadaşlara internetten şu siteden gördüm tarifi demiyorum mesela.Kime ne ki kimin sitesinde olduğu güzelmi lezzetli mi yazıyoruz yemek defterimize.Bizim site açmak blog açmak gibi derdimiz yokki.Mergül

    YanıtlaSil
  4. selam pasta harika görünüyor, ellerine sağlık.bozmayın moralinizi ,çok güzel bir blogunuz var tadını çıkarın sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Es-Selam Yeşim'ciğim.
    Öncelikle pasta nefis görünüyor,ıspanağın sağladığı o müthiş renk,kek / muhallebi ve muzla birleşince ortaya damak çatlatan bir lezzet çıkıyor.Ellerine,gönlüne sağlık.
    Tarif ve resimler hususundaki karışıklığı da okudum.Sıkma canını sakın,bazen olur böyle şeyler.Minicik detaylar için,Rahman'ın bizlere sunduğu koca bir günü heba etmeye / ruhunu daraltmaya değer mi? Hanımefendi de gayet nazik bir şekilde açıklamasını yapmış.Tatlıya bağlandığına sevindim..
    Kocaman sevgi ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  6. Mergülcüğüm,
    Senin bir suçun yok canım kafana takma :)
    nerden bilebilirdinki sende güvenip bana yollamışsın ama inan tarif noktası virgülü aynı yani tarifte siteden kopyalanmış deftere yazılıp sana verilmiş değil yani sadece resim değil.Melahat hanım bencede kötü niyetli değildir ama en azından sana söyleyebilirdi bak bu sitedeki tarif ben uyguladım güzel oldu diye .Neyse artık olmuş bitmiş diğer tariflerin senin tariflerin olduğunu biliyorum canım .
    Sen kendi üstüne alınma lütfen bu postu yazmak zorundaydım cevabımı verebilmek için.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Bloguna yeni girmiş bulunmaktayım.pasta çok harika enfes gözüküyo.ellerine saglık..pasta tarifiyle ilgili adsız izleyicinin yorumunuda okudum..sizin çok şefaf ve samimi olduğunuzu gördüm..sizi tebrik ediyorum.herkes böyle olamaz.izleyicin oldum.sizin gibi blog yazarlara ihtiyacımız var.öpüldün:)

    YanıtlaSil
  8. Senin ıspanaklı pastan en süperi :)))))))))
    Mergül

    YanıtlaSil
  9. İnanırsak olur bence,
    tadıda süper :)

    Emel kurt,
    teşekkür ederim ,sevgilerimle...

    Cafe pepela,
    Aleykümselam :)doğru söylüyorsun moral bozup üzülmeye değmez.Bu arada açıklamayı yapan yorumu yazan arkadaş değil bilgine :)

    Moda gezgini,
    Hoşgeldin bloguma ,sevgilerimle...

    Mergül,
    teşekkür ederim canım bir gün tatmayada bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  10. ispanak ve pasta nekadarda ayrilar degilmi birbirlerinden ?ama ortaya cikan uyum dillere destan derecesinde ellerine saglik canim.bu tur olaylarin canini sikmamasi icin nacizane minik bir oneri tarifi kendin yapip resimle ve gonderenin linkini ver inan bir daha canini sikacak birsey olmaz.saglicakla kal sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Harika görünüyor bayılırım ıspanaklı pastaya Ellerine Sağlık Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. bu işin güzel yanı mükemmel bir pasta çıkmış ortaya bu sayede:)
    eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. Yanlış anlaşılmak can sıkıcı. Ama pastanın güzelliği bütün aslında anlamasız olan bu sıkıntıları gidermeye yeterli. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Canım,
    öncelikle yaşadığın şey için üzülmeni istemem. Bu kadar güzel şeyleri yapan biri için böyle bir şey söz konusu bile olamaz. Ayrıca olay senin dışında gelişmiş ve yorumlardan anladığım kadarıyla onlar da art niyetsizmiş. Bazen üzücü şeyler yaşanabiliyor. Dediğin gibi nefis bir pasta yapmışsın ve afiyetle de yemişsin. Ellerine sağlık.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  15. bazen olur öyle karışıklıklar
    bu tür detaylarla birbirimizi üzmeye değmez
    pasta nefis görünüyor
    ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Karamel mutfak,
    Evet canım iki muhteşem tat birleşince süper bişey çıkıyor ortaya.Bundan sonra aynen dediğin gibi yapıcağım.sevgiler...

    Tarif kolik,
    Bende sevgilerimi yolluyorum öznurcum.

    Yemekbiraşk,
    Bencedeeee:))

    Sarkaç,
    Hemde nasıl can sıkıcı ben kendimden çok tarifini aylardır bilmeden blogumda bulundurduğum arkadaşım adına üzgünüm çünkü emek var ortada.sevgiler...

    Bülbülün yeri,
    teşekkür ederim insan ister istemez üzülüyor.
    sevgiler...

    Aynur,
    hiç istemedende olsa oluyor malesef.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. canım ellerine ve yüreğine sağlık nefis olmuş ıspanaklı rulo pasta hiç aklıma gelmemişti çok güzel fikir

    YanıtlaSil
  18. enfes bir pasta olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Yeşim,
    Artık canını sıkma lütfen;Sanırım yanlış anlama olmuş, evet sana katılıyorum bunu anlatmanın başka şekli olmalı.(Bana yapılmasını istemediğim bir şeyi bir başkasına asla yapmam) fikrine kesinlikle katılıyorum.Seni mutlu etmek,beni de çok mutlu etti.Asıl ben sizin nezaketinizden dolayı çok teşekkür ederim.Ama ben sizin gibi link atmayı bilmediğim için sizden özür dilerim.Çok teşekkür ederim beni "ONURE" ettiniz,Çok yeniyim ve acemiyim kusura bakmayın
    Ispanaklı pastanıza bayıldım.Ellerinize sağlık ve afiyet olsun.En kısa zamanda deniyeceğim.Önümüzdeki hafta salı annemin günü var.Yapmaya çalışacağım.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. Pastan harika görünüyor, ellerine sağlık ve sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. bu pastadan bir kaç yıl once ıspanak oldugunu bilmeden yemıstık.
    yedıkten sonra soyledı yapan kısı ıspanak oldugunu inanılmaz bir lezzeti vardı
    emınım sizin yaptıgınzda öyledir.
    blugunuzu cok begendim.
    cafe pepelanın da takıpcısıyım.
    sizi de izlicem gibi gözukuyor.

    YanıtlaSil
  22. ellerine sağlık arkadaşım.ıspanaklı pasta muhteşem olmuş.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  23. Pasta pasta değil tablo mübarek..Ellerine sağlık Yeşimcim, üzme tatlı canını, olmuş bitmiş. Sevgiyle..

    YanıtlaSil
  24. canım yeşimciğim telefondan nete girdiğimde gördüm yazını ama bir türlü yorum yazamadım..
    sorunun hallolmasına sevindim..
    pastan harika..
    yarın ıspanaklarımı karın altından çıkarıp yapsam diyorum baya bir gaza geldim yanii:D

    YanıtlaSil
  25. Güloanne,
    Teşekkür ederim .sevgiler...

    Lezzet sarayı,
    gerçekten enfesti.sevgiler...

    Emel,
    hiç önemli değil canım link vermeyide öğrenirsin zamanla :)hepimiz bu yollardan geçtik.
    Denediğin zaman fikrinide öğrenmek isterim.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Zencefil tarçın,
    teşekkürler.sevgiler...

    Kova kadınıyım ben,
    Hoşgeldiniz blogumu beğenmenize sevindim :)
    sevgiler...

    Sevda deniz,
    teşekkürler.sevgilerimle...

    Lezzetli somunlar,
    Renkler muhteşem dimi:) sevgiler...

    Kalp kurabiye,
    Sizin orayı kar tuttu galiba:)
    hemen dene denizcim ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  27. Merhaba yeşim'im,pastan şahane ötesi olmuş öncelikle bunu belirteyim..Ellerine,emeğine sağlık..
    Ayrıca açıklamanı da yapmışsın,pastanı da hazırlamışsın ne güzel :)
    Çok güzel olmuş..
    Mutlu pazarlar diliyorum canım..

    YanıtlaSil
  28. yeşimciiiimmm,
    ne güzel demişsin bak.bunca leziz şeyleri yapan ben bir ıspanaklı pastayı mı yapamayacağım.
    hay ağzına sağlık.
    işte budur benim benim vakur arkadaşım.
    bayıldım bu cümlene.kendinden emin her insan yakınımdır canımdır benim.


    üstelikte şahane yapmışsın sevgili arkadaşım.ellerine sağlık.
    tebrik ediyorum seni.
    bu tarz karışıklıklar can sıkar elbette.ben de böyle bir durumu etkinliğimde yaşamıştım ki insan iki arada kalıyor.etkinliğe başka bir arkadaşımdan aldığı resim ve tarifle katılmıştı arkadaşımın biri.böyle şeyle can sıkıyor tabi.sen cevabını hakkı ile vermişsin.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Canım pasta harika olmuş ellerine sağlık. Karışıklık için sıkma canını bazen bu tür yanlışlıklar olur ama iyi niyet olduktan sonra herşey çözülür ve tatlıya bağlanır.

    YanıtlaSil
  30. Pastan harika olmus canim muzlu olmasi da lezzetine lezzet katmistir,görüntü herseyi anlatiyor zaten eline saglik canim,ayrica canini üzme bazen böyle seyler olabiliyor,tariflerin zaten harika bir ispanakli pasta senin moralini bozamaz sevgiler canim...

    YanıtlaSil
  31. Zeliha,
    Teşekkür ediyorum canım:)sevgilerimle...

    Mintinin mutfağı,
    Canım teşekkür ederim .Etkinliktede böyle bir olay olması ilginç .Dediğin gibi arada kalan blog sahibi oluyor.sevgilerimle...

    Çeşnici handan,
    Teşekkür ederim handan
    Ben açıklamamı yaptım rahatım artık :)
    sevgiler....

    Huriye,
    Bloglarda böyle şeyler oluyormuş çoğu arkadaşın başına gelmiş zaten .teşekkürler,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  32. Ispanaklı pasta nefis olmuş. Sağlık ve sevgi dolu bir hafta diliyorum..

    YanıtlaSil
  33. Yeşim Hanım ellerinize sağlık :) Yanlışlık olmuş ama sonucunda süpper bir pasta çıkmış. Çok özendim. Yeni yıl için yapsam mı? Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  34. Üzülmeyin lütfen malesef bende yıllardır biryerlerden aldığım birsürü tarif var onları yapıp yayınlarken acaba nereden kimden almıştım diye şaşırıyorum biri çıkıp suçlamasın diye :) Zaman zaman böyle şeylerle karşılaşacağız demekki
    Neyse en güzelide pastanız olmuş afiyet şeker olsun:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  35. Ah be canım sen nerelerde yaşıyorsun ağzımı sulandırıyor bu nefiss blogun bi gelsem de biz de yesek hehe... ellerine sağlık ellerinee..
    marifetli lezzetler bir yana fotoların da süper sanatsal lezzetli görünüyor şüradan pastalara dalasım geliyor.. ((^O^)) mmmmmmmmmmmmmmm......

    YanıtlaSil
  36. Ben ıspanaklı pastaya bayılırımm, muzlu pastaya da bayılırımm. Sanırım bu pastaya da ayrı bi bayılıcam. :) Paylaşımın için çookkk teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...