10 Kasım 2010 Çarşamba

YALANCI TRAMİSU(kedi dili bisküvi ile)


Geçtiğimiz günlerde Mergülcüğüm benden kedi dili bisküvi ile hazırlanan bir tarif istemişti.Aslında bir hafta kadar oldu bu pastayı hazırladığım ama netteki sorun yüzünden yayınlamak bugüne kısmet oldu.Hemde bir taşla iki kuş vururum misali sevgili Serapın düzenlediği Yalancı yemekler etkinliğinide aradan çıkarmış oldum:) ))
Yalancı tramisum evdeki herkes tarafından tam not aldı .Üzerine kakao yerine çikolata sosuda kullanabilirsiniz öylede muhteşem oluyor.Mergülcüğüm inşallah geç kalmamışımdır tarif için:)
Blog arkadaşlarımdan yine güzel bir  ödül geldi ....
Çilekli mutfak blogunun sahibi sevgili Nesrin ve sevgili sarkaç benimle one lovely blog ödülünü paylaşmışlar burdan onlarada sevgilerimi gönderiyorum benide 
unutmadığınız için çok teşekkürler...







YALANCI TRAMİSU için gerekli malzemeler

  • 18 adet kedi dili bisküvi
  • 3 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 1 paket vanilya
  • 1 adet muz
  • 1 tekli paket üçü bir arada kahve
  • 1 su bardağı su
üzeri için

  • 2 yemek kaşığı kakao 
  • çikolata parçaları ve hindistan cevizi
Hazırlanışı

  • Sütümüzü bir tencereye alıp ocağın altını yakıyoruz.
  • un ,nişasta, şeker  ve vanilyayı ekleyip çırpma teli ile karıştıra karıştıra pişiriyoruz.
  • Kaynamasına yakın margarinimizi ilave ediyoruz.
  • Çırpma teli ile karıştırdıysak topak olmayacaktır muhallebide eğer olmuşsada mikserle 2-3 dk çırpıyoruz.
  • Derin bir kasede su ile kahveyi karıştırıyoruz.
  • Baton kek kalıbına (istediğiniz başka bir kalıpda olur) strech film kaplıyoruz.
  • Alt tabana ince bir tabaka muhallebi yayıyoruz.
  • Üzerine kahveli su ile ıslattığımız kedi dili bisküvileri bir kat olucak şekilde diziyoruz.
  • Üzerine bir kat muhallebi yayıp  bir kat ince doğradığımız muz dilimlerini yerleştiriyoruz.
  • Tekrar kedi dili bisküvi koyup bu yöntemle üç kat oluşturuyoruz.En üst kat muhallebi olucak.
  • Strech film ile kapatıp buzdolabında en az 3 saat bekletiyoruz.Bir gece beklerse daha iyi olur.
  • Kalıbımızı bir tabağa ters çevirip üzerindeki strech filmi çıkartıyoruz.
  • Üzerine küçük çay süzgeci yardımıyla kakao serpip çikolata parçaları ve hindistan ceviziyle süslüyoruz.
Bu pasta için ben slikon baton kek kalıbı kullandım siz istediğiniz bir kalıpta yapabilirsiniz.Özellikle kare borcamda yaparsanız strech film döşemeye hiç gerek yok.Ara katlarına muz yerine farklı meyve ve çikolata kullanılabilir.Yada sade muhallebi olabilir.Önemli olan evdeki malzemeyi değerlendirmek.
Beğenip deneyenlere şimdiden afiyet olsun diyorum .
sevgilerimle...

31 yorum:

  1. yalancı malancı ama süper ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Yesimcim etkinligime bu güzel tarifle katildigin icin tesekkürler.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. tramisu favori tatlılarımdandır, bayılırım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. canım çok güzel olmuş ellerine sağlık. ben de yaptım geçen kedi dili ile süper oluyor gerçekten :)

    YanıtlaSil
  5. Görüntü nefis, eminim tad olarak da gerçeğini aratmamıştır. Ellerinize sağlık, afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. tiramisuyu kedi dili daha çok seviyorum canım
    ellerine sağlık harika olmuş

    YanıtlaSil
  7. canım benim çok teşekkür ederim bende geçen hafta elimdeki kedi dilini değerlendirdim ama olsun senin bu tarif süper görünüyor bunu da yapacağımdan emin olabilirsin.Ellerine sağlık ayrıca unutmamışsın ne güzel...
    Mergül

    YanıtlaSil
  8. nefis olmuş eline sağlık :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Vallahi hiç de yalancı filan değil, gayet de güzel olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Afiyet olsun.. nefiss!
    www.yemekaski.com

    YanıtlaSil
  11. sevgili Yeşimciğim;
    ellerin dert görmesin pek bir güzel olmuşş:))
    mis gibi:))

    YanıtlaSil
  12. Yeşim cim,
    Buralarda çam mantarı fazlasıyla var. O kadar ki kilosu 2,5- 3 liraya kadar düştü. Ben de bayılıyorum bu doğal lezzete :))
    Tiramisu da harika, haifi olduğu için ben çok seviyorum, ellerine sağlık canım. Hayırlı sabahlar...

    YanıtlaSil
  13. cok seviyorum böyle kahveli tatlari ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  14. Yalancı tariflerin bir diğer adıda pratik tarifler olsa gerek bana çok pratik ve nefis geliyorlar :))
    ellerine sağlık canım......

    YanıtlaSil
  15. geçenlerde birgün başka bir blogdan tarif almıştım ve hemen de akşama gidip yaptım
    tarifte kedi dili bisküviler sulandırılmış Türk kahvesi ile ıslatılıyordu
    bütün işlem tamamlandıktan sonra da üzerine yine Türk kahvesi serpiştiriliyordu
    aynen uyguladım
    ilk önce güzel gibi gelmişti amaaaa bekleyince çok kötü bir tadı oldu
    kahvenin aroması çok ağırdı ve acı gibiydi
    aynen çöpe gitti maalesef
    şimdi senin tarife bakınca ah dedim keşke böyle yapsaydım da o kadar malzeme heba olmasaydı
    neyse senin sayende sanırım daha lezzetlisini yapmaya başlayacam :))
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  16. Nefis görünüyor. :)

    Akşam akşam canım çekti iyimi :)

    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar arkadasim...ne hos bir lezzet olmus,tiramisu sevilmezmi:))ellerine saglik sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Ellerine saglik canim. Bayilirim tiramisuya. Ben gercek tiramisuyu da kedi dili ile yapiyorum.

    YanıtlaSil
  19. Yeşim'cim evde olmadığımdan sizleri her gün takip edemiyorum. Ellerine sağlık canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Ellerine , emeğine sağlık canım,yalancı filan ama nefis gözüküyor :)
    Şimdiden iyi bayramlar diliyorum..
    Ayrıca seni mimledim..:)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  21. nefis görünüyor sevgili adaşım

    ellerine sağlık
    sevgiler
    iyi bayramlar

    YanıtlaSil
  22. ellerine sağlık çok güzel olmuş.şimdiden bayramını kutluyorum.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  23. tıremısuyu cok severım.ıster yalancı ıster sahıcı elınıze saglık...
    bu arada ben yenı ızleyıcınızım...blgunuzu zevkle takıp edıcem....

    YanıtlaSil
  24. Kurban Bayramına ulaşmak üzere olmanın huzur ve mutluluğunu hep birlikte yaşamaktayız.Buradan herkesin kurban bayramını şimdiden kutluyorum.Minik prensesimin yanaklarından öpüyorum birgün tanışmak dileğimle.
    Böyle güzel bir blogu olan arkadaşımla tanışmak fırsatını ve yaptığı güzel tariflerden tatmak dileğimle.
    (İlk kez arife günü çalışmayacağımın mutluluğuyla bugün çalışmaktayım.)
    Hayırlı tatiller hayırlı bayramlar..
    MERGÜL

    YanıtlaSil
  25. tiramisu bizde de çok sevilir, ellerine sağlık bu hali de çok güzel olmuş...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  26. Biz de çok severiz. Hem hafif hem de de yapması kolay olunca, benim de en sevdiğim tatlı oluyor tabii ki. Ellerinize sağlık. Etkinlikte size de, diğer arkadaşlarıma da başarılar dilerim.

    Şimdiden hayırlı bayramlar, sevgiler.

    YanıtlaSil
  27. En sevdiğim tatlılardandır. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran, gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dileriz.

    YanıtlaSil
  29. Yeşim'cim sağlıklı ve mutlu bir bayram geçirmeniz dileklerimle..

    YanıtlaSil
  30. çok lezzetli bir tarif.
    Özledim senin o güzel paylaşımlarını
    Mergül

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...