8 Kasım 2010 Pazartesi

ISPANAKLI PUF KEK



Ben kimim?
Ben aslında şanslı hemde çok şanslı biriyim...
Tam on üç yaşında bir delikanlının ve küçük bir prensesin annesiyim...
Ben dünyanın en iyi kalpli birinin hayat arkadaşıyım...
Herşeyimi paylaştığım bir annem var .Şu anda hayatta  olmasada, evlatları için herşeyin iyisini isteyen, benim yüreğimde kocaman bir yeri olan babam var.
Başımı sokucak bir evim sıcak bir tas çorbam var ...
Mutluyum, huzurluyum ,sağlıklıyım çok şükür 
Daha ne istenirki bu hayattan ?
Oğlumun doğduğu gün dün gibi aklımda. Hala ilk kucağıma aldığımda gözlerime bakışı ...
Ne kadar çabuk geçiyor zaman...
İlk göz ağrım derler ya benimde ilk göz ağrım oğlum, anneliği ilk onda tattım.Onunla çocuk oldum güldüm ağladım.
Daha dün beraber oyunlar oynuyorduk. 
şimdi koca bir delikanlı ...
Bizi şimdiye kadar hiç üzmedi kırmadı .
 Rabbim hepimizin evladını hayırlı evlatlar eylesin inşallah ...

Blogumdaki değişikliği farketmiştirsiniz heralde bu değişiklik bana oğlumun hediyesi benimde ona hediyem bu minik ıspanaklı puflar tabi birde fenerbahçe formalı doğum günü pastası :) pastanın tarifini daha sonra vereceğim...





Ispanaklı puf kek  için gerekli malzemeler

kek için
  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı ince çekilmiş ıspanak
  • 2 su bardağı un (miktar kıvamına göre değişiyor)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
kreması için
  • 4 su bardağı süt 
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta 
  • 5 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı margarin



Hazırlanışı
  • Yumurta ve şeker köpük köpük olana kadar güzelce çırpılır.
  • Sıvı yağ ve temizlenmiş robotton geçirilmiş ıspanaklar ilave edilip tekrar çırpılır.
  • Sırasıyla un ,kabartma tozu ve vanilya ilave edilir karıştırılır.
  • Yağladığımız yuvarlak tepsiye (borcamın en büyük boyu bu hamur için uygun) hamuru yayıp 180 derecede pişirilir.
  •  margarin hariç  krema için gerekli tüm malzemeleri bir tencereye alınır.Karıştıra karıştıra pişirilir.Kremanın kaynamasına yakın margarini ilave edlir.Biraz ılınınca 10 dk kadar mikserle çırpılır.
  • Hazırladığımız kekten bir su bardağı yardımıyla yuvarlak parçalar elde ediyoruz.Bu parçaları kremaya buluyoruz.Kekin kenarlarından artan parçaları elimizle ufalayıp üzerlerine serpitiriyoruz.
  • Kremanın kıvamı koyu olursa biraz sütle açabiliriz.Yada bu krema yerine hazır krema veya puding kullanabiliriz.
afiyet olsun...


20 yorum:

  1. Nefis görünüyo elinize sağlık
    bende de var 4 tane oğlan,13 yaşındakinin de elinden geliyo bu gibi işler bilgisayar konusunda bilmediği yok gibi maşallah onlara nazar değmesin
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Maaşallah.Allah mutluluğunuzu bozmasın.delikanlıya nice mutlu yıllar dilerim.Ispanaklı puflar nefis görünüyor,ellerine sağlık.iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  3. çok hoş olmuş fotolar bir harika ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Canım öncelikle oğluşunun ellerine sağlık blogun çok güzel olmuş Ispanaklı puf kekinde harika seninde yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık çok besleyici ve nefis pufidik kek olmuşlar...İyi haftalar dilerim...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. bir insan bu güzel duygulara sahip olduktan sonra başka ne isteyebilirki demi.kek çok güzel olmuş ellerinize sağlık hayırlı haftalar.

    YanıtlaSil
  7. Hep mutlu olun inşallah yeşimcim.. bu arada sitenin bu hali çoook cici olmuş.. ıspanaklı tarifte süper.. ellerine sağlık arkadaşım.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. selam yeşimciğim.ben ağustostan beri burdayım.yani çok yeniyim.blogları takip ediyordum.bende yazayım dedim.bu arada kek çok güzel olmuş.ellerine sağlık.ama yazın dahada hoşuma gitti.sanırım biz kadınların bu dünyada en büyük şansları çocukları.allahım tüm çocuklara uzun ömürler versin.

    YanıtlaSil
  9. Yeşim ciğim,

    Sitenin yeniyüzü çok güzel olmuş, kahve ve mavi uyumuna bayılırım, oğlun çok zevkli:)) Doğumgünü kutlu olsun inş. Sevdikleri ile sağlıklı ve mutlu upuzun bir hayatı olsun inş...
    Yazına imzamı atarım, benzer duygular bende de var:))
    Rabbim, hakkıyla şükreden kullarından eylesin.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Bugün Denizcimde yayınlamış ıspanaklı pasta. ben de çok severim bu pastayı ve de çok hafifi olur tadı. Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  11. Yüreğinizden dökülen bu güzellikler için,banada tercümaan olduğunuz için teşekkür ederim.Pasta enfes görünüyor ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Yüreğine sağlık,güzellikleri görebilen ruhuna,fikrine sağlık..
    Ne kadar da güzel ifade etmişsin düşüncelerini,Rabbim mutluluğunu daim etsin..
    Pasta da harika gözüküyor,ellerine sağlık..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  13. Mutluluğunuz hep daim olsun Allah hep daha iyi daha güzel günler göstersin oğlunuzunda tabi sizinde ellerinize sağlık
    Sevgilerimi gönderiyorum:)

    YanıtlaSil
  14. yeşimciğim merhabalar:))
    bende dün ıspanaklı kek yayınladımm:))
    ne güzel oluyormuş meğer yeni yapmaya başladım bende:))
    ellerin dert görmesin canımmm sunumu pek bir hoş:)

    YanıtlaSil
  15. Canım siten bir harika olmuş ben çok beğendim bu şeklini afferin Batuhan'a ne güzelde yapmış beğenmiş.
    Allah uzun sağlıklı ömürler versin her iki evladına da.
    Puflarda ayrı bir güzel görünüyor ellerine sağlık...
    Mergül

    YanıtlaSil
  16. sevgili arkadaşım ellerine emeklerine cici yüreğine sağlık.çok lezzetli duruyor maşallah.pek yetenekli ve hamaratsın.sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık harika olmuş.

    YanıtlaSil
  18. Çok beğendim.Denemem lazım.Ellerinize sağlık.İyi bayramlar

    YanıtlaSil
  19. Sevgili Yeşim,
    Ben "düşleriminrengi" sayfasının yazarı Emel in ablasıyım. Çok güzel yazışmışsınız onunla. Onun sayfasından geldim sana ve çok beğendim. Ellerine sağlık. Bu arada Emel daha bugün ıspanaklı kek denemek istediğini söylüyordu. Birazdan konuşup senin tarifini önereceğim :)
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  20. merhabalar yeşim hanım ben ankaradan şengül yazdıklarınız beni çok duygulandırdı ne güzelde anlatmışsınız allah ağzınızın tadını bozmasın

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...