30 Kasım 2010 Salı

FIRINDA BEŞAMEL SOSLU KARNIBAHAR


Ben sebze ve meyveleri mevsiminde tüketmekten yanayım.Bu nedenle kış sebzelerine ağırlık verdim bu ara ,alternatif olarak yazdan dolaba koyduğum bir kaç sebzede yok değil ama ağırlık dediğim gibi kış sebzelerinde pırasa yemek ,ıspanak börek, kereviz salata olarak  sofralarımda sık sık yerini alıyor.Karnıbahar ve lahanayıda unutmadım tabiki...


Karnıbaharı çok sevmeme rağmen kokusundan dolayı çok fazla pişiremiyorum .Özellikle yoğurtlu kızartması favorilerim arasında ama ben fırında yapmayı tercih ediyorum hemde beşamel sos ile birlikte :)


Sizde denemek isterseniz işte tarifi...


FIRINDA KARNIBAHAR (Beşamel soslu)


  • 1 adet küçük karnıbahar
  • 1 su bardağı kaşar rendesi
  • 1 su bardağı süt
  • yarım kahve fincanı un(türk kahvesi fincanı)
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • tuz,karabiber




Hazırlanışı


Karnıbahar çiçeklere ayrılır iyice yıkayıp suyunu süzdürdükten sonra haşlanmak üzere bir tencereye alınır Üzerine çıkıcak kadar su ve tuz eklenir  haşlanmaya bırakılır.Karnıbaharın suyuna bir yemek kaşığı kadar süt koyarsak hem beyaz olur hemde kötü kokusunu önlemiş oluruz.Haşladığımız karnıbaharları suyunu süzdürüp bir fırın kabına alırız.Bir tencerede tereyağını eritip üzerine unu ilave edip rengi hafif dönene kadar kavururuz.Sütümüzü çırpma teli yardımıyla yavaş yavaş ilave edip topaklanmadan muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırırız.Tuzunu ilave edip ocağın altını kapatırız.Hazırladığımız beşamel sosu karnıbaharlarımızın üzerine döküp harmanlıyoruz.Arzuya göre karabiber koyabiliriz bence çok yakışıyor. En son kaşar peyniri rendesinide üstüne serpip 200 derecede ısıtılmış fırında kaşar peynirleri eriyene kadar pişiririz.Sıcakken servis ederiz.


Afiyet olsun...






21 yorum:

  1. karnıbaharı hertürü yerim ama böylede harika olmuş.içine kaşar girede yenmezmi.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. nefis olmuş ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Canım ellerine sağlık bayılırım bu şekilde birde
    graten olarak sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Karnıbahar için değişik bir öneri olmuş bende genelde kızartıyorum ama deneyeceğim muhakkak ..Sevgilerr

    YanıtlaSil
  5. Canım benim ellerine sağlık.Bende bunun kıymalı beşamel soslusunu yapıyorum oda çok güzel oluyor.zaten karnıbaharın her türlüsünü severim.

    YanıtlaSil
  6. bende ayni düsüncedeyim, hersey mevsiminde güzel... bende mevimine göre sebze ve meyva aliyorum...
    karnibaharida cok severiz ailecek
    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  7. Çok lezzetli gözüküyor,ellerine sağlık Yeşimciğim..
    sevgilerimi yolluyorum..
    Mutlu akşamlar..

    YanıtlaSil
  8. Eline sağlık arkadaşım, karnıbahar sevmeyen bile bayılır buna.

    YanıtlaSil
  9. ellerine saglik canim.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. eline sağlık nefis olmuş
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık Yeşiciğim..
    harika olmuş yemeğin bizim evdekiler anti beşamel olduklarından ben yapamıyorum ama kaşar peyniri rendeliyorum ne yapayım:))

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık, ben de karınıbaharı böyle pişiriyorum, bir de kızartmasını yapıyorum başka türlü yenmiyor evde.

    YanıtlaSil
  13. aaa fırında beşamel soslu babam olsa yerim :P enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. Haftasonu ben de yaptım ama ben beşamelden önce kıyma harcı da ekledim. Ayrıca kokmaması için bir ipucu da benden olsun, haşlarken sütün yanısıra 1-2 diş sarımsak da kokmasını engelliyor. Aklında olsun. Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. geçengün bende yaptım ama fotoğrafı beğenmedim tekrar yapıp yayınlıyacağım seninki harika görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  16. Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.Bende sizin gibi mevsiminde seviyorum meyve ve sebzeleri tüketmeyi böylesi daha sağlıklıymış gibi ama yinede mevsimindede olsa hepsinde hormon var sanırım.Bu arada blogunuzu çok beğeniyorum.Başarılar :)))

    YanıtlaSil
  17. Karnıbaharın evde yediğimiz tek çeşidi, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  18. arkadaşım sayfamda ödülün var uğrayıp alırmısın sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  19. yeşim hanım, ben bu tarifi denedim. çok güzel oldu. ilerleyen günlerde paylaşacağım. sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Aslı
    Beğenip denemene sevindim:)
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  21. http://asligibisiyok.blogspot.com/2011/01/besamel-soslu-karnabahar.html tarifinizi denedim. teşekkürler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...