23 Kasım 2010 Salı

ET SOTE


 Şimdi sen Rabbine kulluk et ve kurban kes kevser/2

De ki: Şüphesiz benim namazım, kurbanım, hayatım ve ölümüm hepsi alemlerin Rabbi Allah içindir En’âm 162 



Kurban bayramının ardından etli bir tarif vermeden olmaz diye düşündüm hepinizin bildiği et soteyi birde benim tarifimle görün istedim.Rabbim kestiğimiz kurbanları katında kabul eylemiştir inşAllah.


ET SOTE
gerekli malzemeler

  • 500 gr kuşbaşı doğranmış et
  • 1 adet soğan
  • 2 adet sivri biber
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • tane karabiber 
  • kekik

Garnitür olarak


  • Patates kızartması

Hazırlanışı

  • Etleri bol suda yıkıyoruz.Suyunu süzülmesi için bir süzgece alıyoruz.
  • Soğanları yemeklik doğruyoruz.Tencereye sıvı yağ koyup üzerine soğanları ilave edip kavuruyoruz.Salçasını ilave ediyoruz.
  • Biberleri ince ince doğrayıp tencereye alıyoruz .
  • Etlerimizide ilave edip kavurma işlemine devam ediyoruz.
  • Etler suyunu salıp çekince üzerine sıcak su ekliyoruz.
  • Tane karabiberleride tenceremizin içine atıp etleri pişmeye bırakıyoruz.
  • Etler piştikten sonra ocaktan indirmeden 5 dk önce tuzunu ve kekiğini atıyoruz.
  • Küp küp doğrayıp kızarttığımız patates ile etlerimizi sıcak sıcak servis ediyoruz.
Afiyet olsun...


13 yorum:

  1. ALLAH ELLERİNİ ONA AÇAN KULLARIN DUALARINI GERİ ÇEVİRMEZ.ETLİ SOTEYEDE BAYILDIM BİR HARİKA.

    YanıtlaSil
  2. Yeşimcim günaydın ellerine sağlık et soten hari
    ka öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. patetesle et sote yanyana olurdu yenmezmi.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bir menü....eti severim bu halide harika olmuş...ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  5. allah kabul eylesin canım
    eline sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Hatırlatmalar ve tarif için teşekkürler.
    Söylemeyi unutmuşum. Yeni blog tasarımını çok beğendim. Yazı tipi ve yazıların yanındaki süslemelere bayıldım.

    YanıtlaSil
  7. Süpper,harika,nefis..
    Ben bu tarz yemeklere bayılıyorum.
    Ellerine sağlık..
    Afiyet,şifa,nur olsun inşallah..
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. nefis gözukuyor vallahı canım cektı sımdı hemen buzluga dalıyorum elıne saglık canım

    YanıtlaSil
  9. canım yeşimciğimm ellerin dert görmesinn bilindik te olsa nefiss vazgeçilmez bir tarif bu:))

    YanıtlaSil
  10. cok lezzetli olmus et sote
    ellerine saglik canim
    mim icin tesekkürler, en kisa zamanda cevaplamaya calisacagim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor
    Bu arada benim çorbama koyduğum da hazır değil evde yapılıp kesilmiş erişte
    onun tadı gerçekten başka

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık canım Allah kabul etsin

    YanıtlaSil
  13. Nefis olmuş, afiyetler olsun..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...