5 Ekim 2010 Salı

Terbiyeli sulu köfte


Daha yeni pişti çorbam dumanı üstünde desem yeridir.Evdekiler bile tadına bakmadan size yolluyorum bu nefis çorbayı aslında yemek yerine bile geçiyor yanına pilav ve salatayla :))
Annemin yaptığı en güzel çorba şimdi bende annemin tarifiyle yapıyorum birebir bazıları ekşili köfte desede ben sulu köfte diyorum çocukluğumdan kalma ismiyle lafı fazla uzatmadan tarifi verip akşam yemeğini hazırlamaya gidiyorum ben siz resmine bakarken biz tadına bakalım bu nefis çorbanın:))
işte tarifimiz...

malzemeler

  • 250 gr köftelik kıyma
  • 1 küçük patates
  • 1 küçük havuç
  • yarım kahve fincanı(türk kahvesi) pirinç
  • tuz,karabiber,kimyon
  • 1 yemek kaşığı margarin 
  • 1 adet kuru soğan
  • Terbiyesi için 1 yumurta sarısı yarım limon
hazırlanışı

  • Soğanı rendeliyoruz.Tuz, karabiber, kimyon, piriç ve kıymayıda katıp güzelce yoğuruyoruz ve misket köfteler hazırlıyoruz.Birbirine yapışmaması için unluyoruz.
  • Patates ve havucu küp şeklinde doğruyoruz.Köftelerin boyutuyla orantılı olması daha güzel olur.
  • Bir tencereye margarini (ben terem yağ kullanıyorum) alıyoruz .Yağ eriyince patates ve havucuda tencereye koyup biraz kavuruyoruz.Üzerlerine 6 su bardağı su ekleyip kaynamaya bırakıyoruz.
  • Patates ve havuçlar yarı piştiği zaman köfteleri ilave ediyoruz.
  • 1 yemek kaşığı unu biraz suyla açıyoruz.Çorbaya ilave ediyoruz topaklanmaması için arada karıştırıyoruz.
  • Tüm malzemeler pişince çorbanın altını kapatıp ılınmaya bırakıyoruz.
  • Terbiyesi için 1 yumurtanın sarısı ve yarım limonun suyunu çırpıyoruz.Ilınan çorbanın içine karıştıra karıştıra katıyoruz bir taşım kaynayınca altını kapatıyoruz.
  • Burda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta terbiyesi yapılırken çorbanın ılık olması aksi halde yumurta kesilir ve görüntüsü hoş olmaz.
  • Çorbanın kıvamını ayarlamak için  terbiyesini yapmadan önce  su veya un katabilirsiniz .
Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. Yeşimcim zevkle aldım kabul ettim:))Bayılırım elle
    rine sağlık harika olmuş öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım,taptazecik,sıcacık anne kokulu miss gibi bir çorba..İçmiş kadar oldum :)sağlık ve afiyetle..

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir görüntü, tadını damağımda canlandırdı.
    Benim de çocukluğumun sulu köftesi. Sulu köfte adıyla bilenlerin az sayıda olduğunu öğrenince ekşili sulu köfte diye anlatmak zorunda kalmıştım.

    YanıtlaSil
  4. canım tarif anneciğinin ise değer yüzde yüz süperdir ellerin dert görmesin canımm:)) afiyet bal şeker olsun:)

    YanıtlaSil
  5. ohhh afiyet olsun. nefis olmus belli. ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok severim bu sulu köfteyi :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  8. Çok severim hele terbiyelisini ellerinize sağlık
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  9. Bizde sulu köfte diyoruz kayınvalidemde çok lezzetli yapar bu çorbayı.Benim ufaklık top köfte diyor buna.Ellerine sağlık mis gibi kokusu geldi burnuma.Afiyetler olsun.
    Mergül.

    YanıtlaSil
  10. ben de bnir arkadaşımda yemiş yada içmiştim :) bayılmıştım tadına. biraz zahmetli gibi ama güzel şeyler kolay kazanılmıyor :) ellerin dert görmesin harika görünüyor.
    besbusa ye görüntü olarak dediğim gibi yoğurt tatlısı yada badempareye benzeye bilir ama tat olarak farklı ve içine de yoğur konulmuyor :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. çok severim
    hatta yanında salça soslu bir makarna olursa daha da keyif alırım bu sulu/ekşili köfteyi yemekten
    ellerine sağlık
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Bg.de şu çorbaya benzeyen bir çorba yapılır görüntü aynı ama kime sorsam tarif edenlerin yaptıklarını bir türlü yapmayı başaramadım gerçi gercek anlamda bir kere niyetlendim ve denedim ama köfteleri dağıttım.. Bir ara yapmalı buradaki çok hoş görünüyor..
    inşallah tadı da benziyordur.. Eline sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Hakikatten nette bir takıntı var yorumumu zor yolladım.. Sayfaların oluşacağına sevindim bu ben de başka şablon kullanırsam sayfalarım kaybolmayacak anlamına geliyor..
    Diğer yandan insanın aklına bu da nedir diye bakmak gelmez gözünün önündekini atlar hep en azından ben çok yaparım.. Hadi kolay gelsin bundan sonrası sana kalmış artık.. BB..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...