27 Ekim 2010 Çarşamba

MİLFÖY SİMİT


Blogumu ziyarete gelen tüm misafirlerime güzel bir gün diliyorum.
Blog arkadaşlarım Muko ,Çilekli mutfak ,Aynur(küçük hala) ,Zencefil ve tarçın ve Selda  beni one lovely  blog ödülüne layık görmüşler kendilerine çok teşekkür ediyorum ve bende bu ödülü tüm blog komşularıma yolluyorum :))


Ayrıca çiğdemce herşey blogunun sahibi sevgili Çiğdemde beni mimlemiş bu mime daha önce uzun uzun cevap verdiğim için tekrar cevaplamıyorum Çiğdemede burdan sevgilerimi yolluyorum. 


Gelelim bugünkü tarifimize :) bugün sizlerle Sevgili   Zelihanın blogunda görüp hemen denediğim bir tarifi paylaşacağım ben sadece iç malzemesini değiştirdim ama en kısa zamanda mercimeklisinide yapmak istiyorum .


Çünkü hem çok lezzetli hemde çok bereketli bir simit oldu yiyenler milföymü değilmi diyede ayrıca sordular :)


Milföy hamurları açılarak yapıldığı için özelliğini biraz kaybediyor ama lezzeti ikiye katlanıyor bence .


Deneyip görün diyorum ve bu tarifimi Güloanne blogunun ev sahipliğini yaptığı milföylü lezzetler etkinliğine gönderiyorum .






Milföy simit 

Gerekli malzemeler

  • 8 adet milföy hamuru
  • 2 adet haşlanmış patates
  • 250 gr kıyma
  • 1 adet soğan
  • maydanoz,tuz ,karabiber 
  • 3 yemek kaşığı sıvıyağ
  • milföyleri açmak için un
  • üzeri için yumurta sarısı ve çörek otu
Yapılışı

  • Büyükçe bir tavada soğan ve kıyma sıvı yağ ile kavrulur.
  • Üzerine haşlanmış patatesler küçük küçük doğranıp ilave edilir.
  • Tuz baharat ve ince doğranmış maydanoz ilave edilip harmanlanır.
  • Düz bir zeminde milföy hamurları hafif unlanarak enine ve boyuna açılır.
  • Enlemesine ortadan ikiye bölünür.
  • Hamurun ortasına hazırladığımız iç malzeme koyulur ve rulo haline getirilerek simit şekli verilir.
  • Yağladığımız tepsiye yerleştirilir üzerine yumurta sarısı sürülür isteğe bağlı çörek otu serpilir.
  • 220 derecede önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar  pişirilir.
Afiyet olsun...

33 yorum:

  1. Canım ödülün için tebrik ederim.Simitler harika olsada yesem öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. çok nefis görünüyor ellerinize sağlık...mutlaka denicem :)

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı günler, çok güzel, leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize, emeğinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Canım ne kadar güzel olmuşlar..Ellerine sağlık..Tam bir simit görüntüsü hakim mliföylerde..Kıymalı çok güzel olmuştur diye düşünüyorum..Mercimeklisini de beğenirsin inallah :)Afiyet şifa olsun..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. simitler süper olmuş
    ellerine sağlık canım
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Milföy simitler harika görünüyor, ellerinize sağlık. Şeklini çok beğendiğim başka bir milföylü tarifinizi farklı bir iç malzeme ile deneyeceğim. Paylaşım için teşekkürler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Enteresan bir tarif olmuş, ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. simitler muhteşem ellerine sağlık 1 tane aldım kaçıyorum:)

    YanıtlaSil
  9. Enfes görünüyorlar ellerinize sağlık:))Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. Canım tarifini aldım nefis görünüyor.
    Etkinliği destelediğin ve tarifinle katılımından dolayı çok teşekkür ediyorum .Yüreğine ve emeğine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Çok lezzetli görünüyorlar, ellerinize sağlık. Üstelik yapması da kolay. Etkinlikte bol şans dilerim.

    YanıtlaSil
  12. SELAM CANIM,NEFİS GÖRÜNÜYOR,DENENMEYE DEĞER,SEVGİLER

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel olmuşlar ellerine sağlık.Hemde milföyle :)

    YanıtlaSil
  14. çok güzel bir tarif...

    dondurucuda sürekli bulundurmaya çalışırım milföyü...böyle nefis tarifler için:))

    ellerine sağlık canım....

    YanıtlaSil
  15. sokak simitlerin gibi milföy simitlerinde çok güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık.Böyle güzel lezzetli şeyler yapan bir annenin çocuğu bence zayıf olmamalı yaaaa :))))))))
    Mergül

    YanıtlaSil
  16. sevgili arkadaşım ellerine sağlık.oldukça lezzetli görünüyor.güzel bir gün diliyorum sana.

    YanıtlaSil
  17. ellerinize sağlık görüntü çok güzel tadıda çıtır çıtır, kıtır kıtır birşeye benziyor.. hımmm nefis :)

    YanıtlaSil
  18. Çok güzeller, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  19. bende mercimeklisini yapacağım yarın zelihanın tarifine bayıldım sahiden bir kısmını da böyle yapayım derleme olsun:)

    YanıtlaSil
  20. çok güzel görünüyor.eminim tadı da harikadır.ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  21. gercekten süper bir lezzet olmus
    ellerinize saglik sevgiler ...

    YanıtlaSil
  22. Harika görünüyorlar. Muhakkak denemek lazım. Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  23. Milföylü değişik bir tarif ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Merhaba canım.
    Ödül için tebrik ederim,nice başarılara,mutluluklara..
    Simitler de nefis görünüyor,ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  25. Güzel olmuş gerçekten.elinize sağlık...

    YanıtlaSil
  26. Çok canım çekti, bende yapacağım. Ellerinize sağlık. Blogunuzu yeni keşfettim. Takip edeceğim. Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. oofff ne güzel görünüyor bu simitler hemen yapmak lazım:)
    ellerine sağlık arkadaşım
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  28. harika olmuş.ellerine sağlık mutlaka deneyeceğim.sevgiler.sağlıkla kal.

    YanıtlaSil
  29. nasıl canım çekti, yemek blogları gezmeye korkuyorum walla:) keza iştahım fena halde kabarıyor:d

    YanıtlaSil
  30. merhabalar bern bunun peynrlisini yapmak istiyorum nasıl böyle burmalı gibi şekil oldu onu biraz açarmısınız normal rulo yapıcaz,rtulo yaparken iki tur falan dönüyormu hani kalın düşerde içi pişmez diye ayrıntılı soruyorum,.
    rulo yaptıktan sonra kendi çevresindemi döndürdünüzde böyle burmalı gibi oldu?

    YanıtlaSil
  31. Gülşah,
    Tamda bugün peynirlisini yaptım süper oldu.
    Bir milföyden iki simit çıkıyor milföyü hafif unlayıp merdane yardımıyla inceltiyoruz.ortadan enlemesine ikiye bölüyoruz.
    iki tur rulo oluyor.bir tarafını tutup bir tarafını buruyoruz.Böylece burmalı gibi oluyor.
    milföyü inceltmezsen kalın düşer mutlaka incelt.
    umarım yardımcı olmuşumdur.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  32. denedim dün tarifi,anlattığıunız gibi uyguladım tadı nefis oldu görüntüde harika,defterime not ettim:)
    benimkinin görüntüsü diğer bloglardaki gibi oldu sizinki böyle daha farklı güzel pufuduk burma yerleri böyle teltel görünüyor inşallah birdahakine aynı görüntüyü yakalarım.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  33. Gülşah,
    Beğenmene sevindim.
    milföyleri kızgın fırına atarsan puf puf olur canım merak etme.
    sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...