30 Eylül 2010 Perşembe

Patlıcan salatası


Dünkü blog sorunumla ilgilenen tüm arkadaşlara çok teşekkürler bir şeyler yaptım ama düzeldimi emin değilim .Asında resimleri göremeyenler azınlıkta ama herkesin görebilmesi önemli tabiki. Resimlerin görüntü kalitesini yükselttim ve güncellenmiş kayıt sayfasında bazı ayarlar yaptım inşallah sorun düzelmiştir .Resimleri göremeyen arkadaşlar yine yorumlarınızla beni bilgilendirin lütfen ...
Artık patlıcan mevsiminin sonuna geldik bende çok sevdiğim patlıcan salatasını yaptım bir kaç gün önce yine ama yayınlamak bugüne kısmetmiş aslında bu çoğunuzun yaptığı şekli patlıcan salatasının ama arşivimde olması bakımından ekliyorum diğer patlıcan salatalarım için buraya ve buraya bakabilirsiniz.

                                         PATLICAN SALATASI


malzemeleri

  • 2 adet  kemer patlıcan
  • 2 adet kırmızı biber
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı elma sirkesi
  • sıvıyağ,tuz ve karabiber
hazırlanışı

  • patlıcan ve biberler közlenir kabukları soyulur iri iri doğranır.
  • soğanlar piyazlık doğranır.
  • tüm malzemeler beraber karıştırılır 
  • sarımsak rendelenir sirke sıvıyağ tuz ve karabiberle karıştırılıp bir sos hazırlanır 
  • hazırladığımız bu sosu patlıcan salatasının üzerine gezdirip güzelce karıştırırız.
not: kırmızı biberlerin kabuklarının kolayca soyulması için közlendikten sonra sıcak sıcak temiz bir poşetin içine koyup ağzını sıkıca bağlarız 15 dk sonra biberlerin kabukları çok kolay soyuluyor.

afiyet olsun...

21 yorum:

  1. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Patlıcanla yapılan herşeyi çok severim.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. patlıcanı her daim ve her şekilde tüketebilirim ama en çok sevdiğim salatası tabi
    ellerin dert görmesin arkadaşım afiyet bal olsun gercekten süper iştahımı kabarttı :)

    YanıtlaSil
  3. Yanında sıcacık bir dilim ekmek ve bir fincan çay.
    İşte hayat bu olsa gerek

    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık patlıcanı sevmeyen nadir kişilerden biriyim sanırım.
    Resimleri görüyorum bu arada.
    Mergül

    YanıtlaSil
  5. bayram kombesi;
    teşekkür ederim

    fuat gencal;
    teşekkürler

    sevil;
    bende her türlüsünü severim canım salatası tabiki favorimiz:) sevgiler...

    NzlGl ;
    bir dilim ekmek yetermi sence:))

    mergül;
    resimler görünüyor sanırım artık yinede göremezsen yaz canım:)
    diyorum ya sen benim blogumun en büyük destekçisisin:))
    patlıcanı sevmiyormusun sen benim tarifleri bir dene belki seversin...

    YanıtlaSil
  6. resimleri görüyorum!!
    patlıcan sevilmezmi nefis olmuş
    ellerine sağlı canım..

    YanıtlaSil
  7. görüyorumm, görüyorummmm, yaşasın :))

    patlıcanın popülaritesini yükselten bir lezzet, nefis...
    sevgiler

    YanıtlaSil
  8. patlıcanın her şeklini severim hele salatasına bayılırım yazdan közleyip paket paket derin dondurucuya attım bile:))))ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  9. Canım çok şükür düzelmiş resimler:))Salatan ha
    rika ellerine sağlık çok öpüyorum.

    YanıtlaSil
  10. Çok sevdiğim bir salatadır.Ellerine sağlık,sevgilerrrrr...

    YanıtlaSil
  11. Patlıcanı biz ailece sevmiyoruz.Onun için eve hiç patlıcan almam.İşyerinde patlıcan çıkınca da kuru ekmek yiyorum:)
    Senin tariflerin gerçekten güzeldir ama işte patlıcan söz konusu olunca iş değişiyor...
    Ama bu tarifini bizim işyerindeki bayana verdim bir öğlen yapacak çalışanlara...
    Mergül

    YanıtlaSil
  12. canımm ellerine sağlık ende her fırsatta ypıp zevkle yerim bu salatadann:))
    gönül ister ki hep beraber tadalım:))

    YanıtlaSil
  13. canımcım, güzel yorumunla beni sevindirdin. Allah da seni sevindrsin ia.. salata ise harika görünüyor. bayılırım bu tada. ellerine sağlık. içten sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. yemek bir aşk;
    teşekkür ederim canım ,sevgiler...
    Aynur;
    görebilmenize sevindim canım ,sevgiler...
    sarımutfak;
    handecim bu kış sendeniz ozaman:))
    sevgiler...
    Derya;
    canım çok şükür düzeldi,sevgiler...
    Elifin terazisi;
    hoşgeldiniz...
    beğenmenize sevindim,sevgiler...
    annemineli;
    bende çok severim sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. MERGÜL;
    hiç biriniz sevmiyor demek olsun sende resimlere bak:))
    sevgiler...
    kalp kurabiye; denizcim gönül ister hemde çok helede sizin bahçeden olursa dahada çok ister:))
    sevgiler...
    ümmü abdullah;
    amin canım dualarımız karşılıklı,sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. BENİMDE BAYILA BAYILA YEDİĞİM BİR SALATA:) AMA BİR YAPANIM OLSA İYİ OLACAK:((
    HAYIRLI CUMALAR SEVGİLER

    YanıtlaSil
  17. Patlıcanın en sevdiğim hali, bayılırım...
    Elinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. Patlıcan salatası çok güzel görünüyor.Elinize sağlık.
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  19. susam çörek otu;
    yaparsın canım en güzelini yaparsın hemde:))
    olmazsa ben veriyim:)))
    sevgiler...
    aslı;
    benimde:)
    sevgiler...
    hayat;
    teşekkür ederim
    sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...