2 Eylül 2010 Perşembe

Patates kroket

Sevgili Deniz'in blogunda gördüğüm bu tarif dün akşamki iftar hatta sahur soframızda yerini aldı ilk defa denememe rağmen sonuç oldukça iyiydi orjinal tarif ve diğer muhteşem tarifleri için sevgili Denizin bloguna bir uğrayın derim...

malzemeleri
  • 3 adet orta boy patates
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • yarım su bardağı peynir kırığı
  • tuz,karabiber
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
üzeri için
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı galeta unu
  • kızartmak için sıvı yağ
Patatesleri haşlıyoruz rendeleyip bütün malzemeleri karıştırıp yoğuruyoruz.Kıvamı sulu olursa un ekleyip tekrar yoğuruyoruz ele yapışmıyacak bir hamur olunca ceviz büyüklüğünde parçalar alıp şekil veriyoruz. Önce una sonra yumurtaya en son galeta ununa bulayıp kızartıyoruz yağ fazla kızgın olursa içleri yumuşak kalıyo dikkat edelim.


Önizleme

10 yorum:

  1. Çok güzele benziyor hemen tarifi yazdım bende akşama yapacağım.İnşallah benimde ilk denememde sonuç iyi olur.Ellerine sağlık
    Mergül

    YanıtlaSil
  2. canımm denemene ve beğenmene çok sevindimm çok pratik ve güzel bir tarif gerçekten:))
    gayet başarılı olmuş bencede:))
    ellerin dert görmesinn:)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  4. Canım ellerine sağlık güzel ve lezzetli görünüyor...Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  5. Bayılırım krokete nefis olmuş canım eline sağlık..

    YanıtlaSil
  6. güzel yorumlarınız için teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. merhaba,
    Bunu yıllar önce yapmıştım, çok güzel olduğunu da hatırladım:)) Ellerinize sağlık..
    Google arama yaparken, beni takip listenizde gördüm, öncelikle çok teşekkürler. Devamlı yorumlarla görüştüğümüz arkadaşlar bile takibe almamışken:( sizin inceliğiniz beni çok mutlu etti. Takip listesinde bazı arkadaşların tarifleri fotoğraflı,benim tariflerimin de fotoğraflı çıkması için ne yapabilirim? biliyor musunuz?
    Sitedeki tarifler çok güzel, ellerinize sağlık. Belki fotoğraflar biraz daha net olabilir değil mi?Zamanla bunlar da düzeliyor, benim ilk aylardaki fot. da çok iç açıcı değil:(
    Yeşim cim, tanıştığımıza çok sevindim, her zaman beklerim, ben de gelicem inş. Muhabbetle...

    YanıtlaSil
  8. Çok leziz görünüyor. buarada bayramınızı kutlamakta geciktim. nice bayramlara inş.

    YanıtlaSil
  9. kemalpaşatatlısı;
    merhaba hoşgeldiniz bloğuma ...
    sizin sitenizi bende google aramada bulmuştum hoşuma gittiği için izlemeye aldım sizde beni almışsınız çok teşekkürler...
    takip listesinde resim çıkması hakkında bilgim yok ama sanıyorum com uzantılı siteler çıkmıyor bloglardaki resimler çıkıyor eğer nasıl olduğunu öğrenirsem düzeltirim mutlaka...
    fotoğraf konusuna gelince çok haklısınız bende bu konudan rahatsızım ama ne yazıkki kızım fotoğraf makinesinin ayarını bozduğu için böyle çıkıyor ramazan dolayısıyla düzelttiremedim bir çok tarifim bu yüzden yayınlanmadan kaldı en kısa zamanda düzelticem sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. Yeteneksizin;
    inşallah canım ,teşekkürler

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...