21 Eylül 2010 Salı

Kış hazırlıkları Karışık turşu




Turşuyu çok severim ama hazırları nedense hiç sevmem o yüzdende hersene kendim kurarım turşumu mis gibi katkı maddesiz...
Bu sene bir değişiklik yapıp kırmızı lahanada ekledim.

malzemeleri
  • 1 kg minik salatalık
  • 1 kg biber
  • 1adet küçük lahana
  • 1 demet kereviz yaprağı
  • 1 adet kırmızı lahana
  • 5 adet havuç
  • 5 adet kırmızı biber
  • 1 kg yeşil domates
  • 2 baş sarımsak
  • 1,5 su bardağı sirke
  • 300 gr tuz
hazırlınışı
  • turşuluk malzemelerin hepsi güzelce yıkanır temizlenir .
  • biberlerin sapları ve çekirdekleri çıkartılır ortadan bir bıçak yardımıyla delinir.
  • domates,havuç ,lahana ve kereviz yaprakları iri iri doğranır.
  • sarımsaklar soyulur havanda dövülür
  • sebzeler büyük bir kabın içinde biraz tuz ,yarım su bardağı sirke ve sarımsaklarla harmanlanır.
  • bidonlara sıkıca bastırıp yerleştirilir .
  • başka bir kapta kalan tuz ve sirke karıştırılıp bidonların içine yavaş yavaş dökülür .
  • bidonların ağzı sıkıca kapatılır
  • 2 yada 3 hafta içerisinde turşularımız hazır olur.
not: hazırladığımız turşuları 2 -3 gün sonra açıp tuzunu kontrol edebiliriz eğer tuzsuzsa suyu başka bir kaba alıp tuz ilave edip tekrar bidonlara doldurabiliriz.
afiyet olsun...

11 yorum:

  1. hımm harika olmuş afiyetle yemek nasip etsin rabbim
    ellerine sağlık canım
    kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Canım ben daha kuramadım turşularımı bir bidonu
    alsam olurmu:))Ellerine sağlık afiyetle yersi
    niz inşallah sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Kışlıklar hazırlanmaya başlandı kış mı geliyor nedir:)ellerinize sağlık görüntü nefis allah sağlıkla yemek nasib etsin.
    Ayrıca bağlantı verdiniz:)sıcacık sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  4. rengarenk çok güzel olmuşlar ama ben hiç bir şey yapmadım bu sene içimdende gelmedi..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Hımm nefis görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. adaşım nefis görünüyorlar

    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Şöyle güveçte kuru fasulyenin yanında ne güzel gider. Muhteşem görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık.. ben turşu yapmadım ama anneminkilerden kaçırmayı düşünüorum :))

    YanıtlaSil
  9. günaydın. harika olmuşlar. ellerine sağlık. afiyetle yiyin inşallah. şu anda sütü taşırdım ve ocak battı. neyse sonra hallederim.:) kırmızı lahana çok güzel bir renk veriyor turşulara.

    YanıtlaSil
  10. güzel yorumlarınız için hepinize teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  11. Karışık turşun nefis olmuş,benim nohutla iyi gider,fasulyenin yanında da süper olur.ellerine sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...