17 Eylül 2010 Cuma

yoğurtlu hamur kızartması

Hem basit hemde çok lezzetli ama biraz kalorili :))
malzemeleri genelde göz kararı yapıyorum böyle hamurlarda ama bu sefer sizin için ölçtüm
işte gerekli malzemeler...
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • tuz
  • aldığı kadar un
  • kızartmak için sıvı yağ
Bütün malzemeleri karıştırıp ele yapışmıyacak bir hamur hazırlıyoruz. Oda sıcaklığında 30 dk kadar dinlendiriyoruz fazla ince olmayacak şekilde açıp su bardağınla bastırıp yuvarlaklar kesiyoruz (istersek bıçakla değişik şekillerdede kesebiliriz ) kızgın yağda arkalı önlü kızartıyoruz.
Afiyet olsun...

13 yorum:

  1. kalorili malorili yiyoruz ya biz bunu dayanamıyoruz ya dönüm noktası orası bizden bir tarif işte neyapalım kalorili olsada hüpletmekten kendimi alamıyoruz hele ki hanım günlerinde:)

    YanıtlaSil
  2. Yengemde yemiştim ve nasıl yapıldığını sorup denemeye başlamıştım ilk yapışımda kağıt gibi ve çıtır çıtır hiç güzel olmamıştı..Çünkü bekletmemiştim :))
    ama şimdi vazgeçilmezim oldu.Hafta sonu kahvaltıda çayla süper oluyor :)
    Mergül

    YanıtlaSil
  3. hımmm rengi altın sarısı olmuş nefis
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Canım;blogunu yeni gördüm,hoşgeldin,başarılar.Bu arada kabaklı köftede çok leziz görünüyor.Hamurlara yatılı gelirim.Ellerine sağlık,sevgilerrrrr....

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık. çay ve peynirle ne güzel gider ama.

    YanıtlaSil
  6. kalpkurabiye;
    valla yiyiyoruz sonrada isyan ediyoruz:)))

    mergül;
    canım hamuru bekletmezsen sorun yaşanıyor bazen ,afiyet şeker olsun

    yemekbiraşk;
    evet fazla kızartmayınca böyle oluyor canım

    annemineli;
    hoşgeldiniz
    daha blogum yokken bile takip ettiğim bloklar arasındasınız :)
    teşekkürler

    özlem;
    hamur kızartması çaysız olurmu:))

    YanıtlaSil
  7. Yeşim cim,

    Bizim evde de çok sevilen bir tarif bu:) ellerine sağlık. Kabartma tozu yerine karbonat da kullanabilirsin, çok güzel oluyor.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık çok severim olsada yesem
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. kalorilide olsa yeniyor napalım canımız sağolsun :) ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  10. kemalpaşatatlısı;
    karbonatı kayınvalidem kullanır oda çok lezzetli olur biliyorum canım
    derya;
    teşekkürler deryacım
    yemekaşkı.com;
    sana katılıyorummm:)
    teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  11. bloğunuzu çok beğendim..evde hastam olduğundan yemek işleri de bana kalıyor..değişik şeyler üretmede yardımcı oluyosunuz..tşkler...yozagattan sevgiler

    YanıtlaSil
  12. isim vermeyi unutmuşum..gökçe1958 rumuz...i. gökçeoğlu
    ellerine sağlık..çok yararlı bilgiler var..ama şunu itiraf edeyim..hanımların işi zormuş...allah kolaylık versin...
    yozgat/türkiye

    YanıtlaSil
  13. gökçe1958
    hoşgeldiniz blogumu beğenmenize sevindim.
    hastanıza ALLAH şifa versin
    sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...