28 Eylül 2010 Salı

Fırında levrek balığı


Balık mevsimi başladı bizim evdede havaların soğumasıyla ,böylece bende haftada en az  birgün ne pişiricem derdinden kurtuldum :)))
Aslında palamut ve istavrit bizim ailenin favorisidir ama bir değişiklik yapıp bu hafta levrek pişirdim işte tarifi...

malzemeleri

  • levrek balığı (kişi sayısına göre)
  • soğan
  • limon
  • patates
  • maydanoz
  • sıvı yağ,karabiber,tuz
hazırlanışı

  • Balıkları ayıklayıp güzelce yıkıyoruz.
  • sıvıyağ tuz ve karabiberi bir kase içerisine karıştırıp balığın her tarafına sürüyoruz.
  • Balığı yağlanmış tepsiye alıyoruz.
  • Soğan ve limonları  halka halka doğrayıp balığın karın kısmına(içine) yerleştiriyoruz.
  • Kalan soğan maydanoz ve limonu gelişi güzel tepsiye döşüyoruz.
  • Patatesleri istediğimiz şekilde doğrayıp tuz ve baharatlarla harmanlıyoruz.
  • Balıkların kenarlarında kalan boşluklara yerleştiriyoruz .
  • 240 derecelik fırında 20-30 dk pişiriyoruz.
Not:Balıkları ve malzemeleri kişi sayısına ve damak tadına göre ayarlayabiliriz.Ben 3 adet levreğe 2 adet kuru soğan 1 limon kullandım sizde balık sayısına göre malzemeyi ayarlayabilirsiniz .

12 yorum:

  1. Çok çıtır olmuş ellerine sağlık..Hazır sen yapmışsın ben alıvereyim onu ölece :) Ohh mis gibi de olmuş,sen yaparsın yine :) Afiyet,şifa olsun canım..Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  2. Afiyetler olsun, ellerine sağlık, biz daha sezonu açamadık... Haftasonu inşllah açarız... Çok lezzetli görünüyorlar, tekrar ellerine sağlık... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Ziyaretin ve bazik yorumun icin cok tesekkurler.
    Balik en sevdiklerimdendir, afiyet olsun size. Ellerine saglik

    YanıtlaSil
  4. bizim buralara henüz düşmedi bekliyorummm..
    nefis olmuş ellerine sağlık canım
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. canım bizim evdede balık düşkünlüğü vardır çok da severiz
    nefis olmuş ellerine sağlık afiyet bal olsun

    YanıtlaSil
  6. Yeşimcim ben daha sezonu açamadım balığa bayılı
    rım ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. OOO harika bayılırım balığa ve bende evde fırında yapmayı tercih ederim balığı. Kızartmalarda o kokuyu hiç sevmiyorum evdeki o yüzden dışarda yemeyi tercih ediyorum.
    Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
  8. bizim evde fazla yenmiyor levrek ama görüntüsü çok güzel canım emeklerine sağlık:))
    şifa olsunn:))

    YanıtlaSil
  9. Balık yemeyi çok severim ama yapmasını pek değil... Yine de senin tarifinle bir denemek isterim. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Ben görüntü resmi göremiyorum neden acaba.
    Mergül

    YanıtlaSil
  11. GÜZEL VE İÇTEN YORUMLARINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR

    YanıtlaSil
  12. mergül neden gözükmüyor resimler sende canım bilemiyorum
    sadece balık tarifimi diğerlerini görebiliyormusun acaba?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...