21 Ağustos 2010 Cumartesi

Ev yapımı supangle...

Küçüklüğümden beri çok severim supangleyi helede üzerine dondurma oldumu değmeyin keyfime ama bir türlü pastanede yediğim lezzeti evde yakalayamamıştım denediğim tariflerde geçenlerde nette bu tarifi buldum (tarif defteri.com ) denemeye değer dedim ve sonuç mükemmel tamda pastanede yediklerimin aynısı supangle seviyorsanız mutlaka birde bu tarifle deneyin pişman olmayacaksınız.
Ben bu tariften sonra başka tarif denemem artık :)))

SUPANGLE
  • 1.5 lt süt
  • 3 silme yemek kaşığı un
  • 1.5 su bardağı şeker
  • yarım su bardağı kakao
  • 100gr margarin
  • 160 gr bitter çikolata
Süt un ve şekeri ve kakaoyu tencereye alıp güzelce karıştırarak pişiriyoruz.
Pişen supanglenin içine margarin ve bitter çikolatayı koyup eriyene kadar karıştırıyoruz.
Soğumaya bıraktığımız supangleyi arada karıştırıyoruz ılınınca altına kakaolu kek parçaları yerleştirdiğimiz kaselere boşaltıyoruz .
Ben hazır kakaolu kek parçaları koydum kaselerin altına sütle ıslattım .
Bitter çikolatayı ülkerin 40 grlık 4 paketini kullandım aslında 3 pakette olabilir çikolata tadı bayağı bir yoğundu.
Yarım su bardağı kakao 50 grlık kakao paketlerine eş değer
Bu tarifle 6 büyük kase çıktı.
Kıvamına gelince bana göre iyi eşime göre yoğundu damak tadına kalmış :)
Önizleme

5 yorum:

  1. Çok çok hoş görünüyor :)
    Supangleye kim hayır diyebilir,ellerinize sağlık gülüm..
    Muhabbetle

    YanıtlaSil
  2. En çok sevdiğim sütlü tatlılardan birisi. Oooof olsa da iftardan sonra yesem nefis görünüyor, eminim tadı da nefisdir. Ellerinize sağlık, en kısa zamanda yapacağım. Sevgilerimle:))

    YanıtlaSil
  3. cafe pepela;
    teşekkür ederim canım yorumlarını eksik etmediğin için :)

    Gaye;
    gayecim denemeni tavsiye ederim seviyorsan :)
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. hem pudinglerden kıvamlı hem durdukça koyulaşıyorsa pastahane supanglesiyle pek alakası yok o zaman :(

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Adsız,
    keşke google hesabını açsaydın yada takma isimde olsa yazsaydın öyle hitap ederdim.
    ben tadının pastane supanglesiyle aynı olduğunu söyledim ve tarifte zaten işin uzmanından birebir uygulandığında hiç yanıltmıyor.Tabi tarife uyarsan:) Kıvamının yoğunluğunu biraz süt ile açabilirsin o zaman senin istediğin kıvamda pastane supanglesi olur:)))))))))))
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...