16 Nisan 2010 Cuma

TAVUK ŞİŞ


Nefissss bir lezzet ilk defa denedim aslında çoktandır aklımda olan bir tarifti ama bugüne kısmetmiş bundan sonra devamlı yaparım bu tarifi...
tavuk sevmeyen eşim bile beğendi:) yanında pilav yada makarna ile tam bir ana yemek hem göze hem mideye hitap ediyor...


TAVUK ŞİŞ


MALZEMELER
  • 500 gr tavuk kuşbaşı
  • yarım su bardağı soda
  • yarım su bardağı un
  • kızartmak için sıvı yağ
  • tuz ,karabiber ve kekik
  • 1 kaşık yoğurt
kuşbaşı tavukları 1 -2 saat önceden yada akşamdan 1 kaşık yoğurt az sıvı yağ tuz karabiber ve kekikle marine ediyoruz.
tavuk etlerini şişe diziyoruz.
bir tabağa biraz un koyup etleri una buluyoruz.
bir taraftada yarım şişe soda ve yarım su bardağı unu çırpıyoruz.
unladığımız tavuk şişleri bu karışıma güzelce bulayıp kızgın yağda kızartıyoruz.

AFİYET OLSUN...


13 yorum:

  1. Eline sağlık canım, çok güzel görünüyor... kızartılmadan bu halde ızgara yapılsa nasıl olur ki?

    YanıtlaSil
  2. DİLEK:yanındaki kuskus demi..yeşimciğim..harika bir görüntü ve enfes bir tat...

    YanıtlaSil
  3. selda bende ızgara düşündüm ama aldığım tarifte kızartma yapılmıştı cesaret edemedim ama kızartmada çok ağır değildi fırında yapılabilir bide öyle deniycem bakalım ...
    dilek sen tavuk seversin :) yanındakide kuskus canım...

    YanıtlaSil
  4. dilek:evet dayanamadım tarifini yaptım valla cok değişik bir tat tavuk sevenler için..:)))

    YanıtlaSil
  5. Selam canım ben gulnur, ilk defa sodalı duyuyorum, bir tavuk sever ailesi olarak mutlaka deniyeceğim, ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim gülnur
    dene bakalım inşallah beğenirsin

    YanıtlaSil
  7. galeta ununa bulamadanda güzel oldumu genelde galeta ununa bulanıyor,buradaki sodanın mantığı ne acaba ,gebnelde yumurta bularızya?
    deneyeceğim ama bu tarifi.

    YanıtlaSil
  8. Gülşah,
    Aldığım tarifte una bulanıyordu bende hiç değişiklik yapmadım.Soda sanırım kabarmasını sağlıyor .Soda unla birleşince harika oluyor.Tavsiye ederim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. cevabınız ,için çok teşekkür ederim,eşimi tavuk almaya gçnderdim ama sonradan aklıma geldi,sanırım tavuğun hangi bölgesinden diye arar beni birazdan,kuşbaşı olarak tavuğun neresinden alcağız?

    YanıtlaSil
  10. çok sağolun cevabınız için.tavuğun hangi bölgesinden alalım onu aormadan kasaba gçnderdim eşimi tüh?

    YanıtlaSil
  11. Gülşah,
    zaten kasaba tavuk kuşbaşı derseniz verir .
    Ama evde yaparsanız tavuğun gögüs kısmından olabilir.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. kasap eşime göğüs kısmından vermiş,gerçekten dediğiniz kadar nehif bir tarif oldu tarif için çok teşekkürler:)
    ayrıca önceki, marine işlemide tavukları yumuşatıyor sanki,yumuşacık oldular :)
    bu arada 1 kilodan 15 adet çöpşiş çıktı burayada yazmak istedim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Afiyet olsun Gülşah.
    beğenmene sevindim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...