11 Nisan 2010 Pazar

PORTAKAL ŞEKERLEMESİ









Portakal mevsimi geçmek üzereyken bu tarifi paylaşmak istiyorum sizlerle bu şekerlemeyi kek,pasta, kurabiye ve tatlılarınızda rahatlıkla kullanabilirsiniz tabi portakal aromasını seviyorsanız...
PORTAKAL ŞEKERLEMESİ
  • istediğiniz kadar portakal kabuğu
  • toz şeker
  • cam bir kavanoz


İlk önce portakal kabuklarını güzelce yıkayıp minik minik doğruyoruz .
Temiz ve kuru bir kavanoza 1 yemek kaşığı portakal 1 yemek kaşığı şeker sırasıyla dolduruyoruz dikkat edilmesi gereken kural en üste şeker gelicek kavanozon ağzını sıkıca kapatıyoruz karanlık bir yerde 15-20 gün kadar bekletiyoruz .Sonra buzdolabına kaldırıyoruz .
AFİYET OLSUN...

8 yorum:

  1. nesif görünüyor bir kavanoz alabilirmiyim :))) ellerine sağlık cnmm

    YanıtlaSil
  2. hoşgeldiniz ...
    valla bendede bir kavanoz var ama yarısını paylaşabilirim:):)

    YanıtlaSil
  3. yeşimcim ohhh eline sağlık geçen sene ben yapmıştım bu şekerlemeden ve çok güzel olmuştu keklere katıodum ;) bu arada ben funda

    YanıtlaSil
  4. funda hoşgeldinnn...
    sende yaptın demek ben ilk defa bu sene yaptım ama bir kaç yerde kullandım çok güzel olyor .

    YanıtlaSil
  5. Ben Portakal Şekerlemesini suda bekletip kaynatarak yapıyorum biraz zahmetli oluyor... Bu şekli çok kolay ve güzel görünüyor. Tadında acılık oluyor mu acaba? Olmuyorsa deneyebilirim...

    YanıtlaSil
  6. Resimden portakalın içinde ki acı olan Beyaz yerlerini az ayıklamıssınız gibi görünüyor.. Bu acılık şekerleme olduktan sonra çok kalıyormu acaba?

    YanıtlaSil
  7. bu arada ismim gülşah :)) az önce unutmusum yazmayı.. meraklı ve mutfağı seven bir anneyim :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...