15 Nisan 2010 Perşembe

MERCİMEK ÇORBASI



Mercimek çorbasını sevmeyen yoktur herhalde bizim evde mercimek çorbası bir kaç değişik şekilde pişer bazen sebzeli bazen sade ne şekilde pişerse pişsin eşimin ve oğlumun en sevdiği çorbadır .

MALZEMELER
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 5 su bardağı su
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 baş soğan
  • 2 kaşık tereyağ yada margarin
  • et suyu tablet
  • tuz ,nane ,karabiber
  • 1 yemek kaşığı salça(isteğe göre)
kırmızı mercimekleri ayıklayıp yıkadıktan sonra tencereye suyu soğanı et suyu tableti(ben evde yaptığımı kullanıyorum)ve mercimeği koyuyoruz
iyice haşlanınca tel süzgeçten yada blendırdan geçiriyoruz.
bir başka tencerede 1 kaşık unu ve salçayı tereyağda kavurup üzerine üzerine süzdüğümüz mercimek çorbasını tuz ve baharatları ilave edip karıştıra karıştıra pişiriyoruz .
AFİYET OLSUN...


2 yorum:

  1. Et suyu tableti kendin nasıl yapıyorsun canım...

    Ben salça koyuyordum ceyda pek yemiyor birde senin gibi salçasız yapim belki yer...

    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. ben salçalıda yapıyorum canım hatta bugün salçalısı var:)
    ama bu resimdeki salçasız
    eti haşlıyorum içine soğan koyuyorum bi tanede suyunu buz poşetlerine dolduruyorum.
    sonra tek tek çıkartıp kullanıyorum canım

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...